Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[DOS] Symantec Ghost 11.0 wil niet naar map imagen

Pagina: 1
Acties:

• Al Capino
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-11 15:47
Ciao tweakpeople,

Ik gebruik Symantec Ghost 11.0 voor DOS om mijn images te createn en te restoren.
Handmatig nooit een probleem gehad.
Ik ben nu echter bezig om het via bootable USB stick --> autoexec.bat --> DOS menuutje ghost automatisch na gekozen nummer te laten imagen en restoren. Dit gaat ook allemaal goed na wat uitzoekwerk en gepuzzel :)

Maar nu het probleem: (LAPTOP) Ghost wil wel naar root van de D schijf een image maken, maar niet in een submap die bestaat. Dan krijg ik foutmelding 19010 voor me kiezen :'(
Ghost lijkt te denken dat ik argumenten bedoel met de mapverwijzing, maar ik bedoel dat niet.
Lastig babbelen met Ghost...

Kan ik uberhaupt wel direct een image maken en die dan direct in een map kwakken in DOS of ben ik gedoemd om later alsnog de image handmatig (of via een sync progje) naar de juiste map te moven?

Wat ik heb geprobeerd:
* Diverse search queries op het forum (niets)
* Google search (niets)
* Symantec site (geeft bij voorbeelden switches en make image vreemd genoeg alleen de rootschijf aan, maar er staat nergens dat je alleen een image rechtstreeks in de root moet maken)
* handmatig de volgende mogelijkheden gechecked:

- ghost.exe -clone,mode=pdump,src=2:4,dst=2.5:\OS IMAGES\WINNIE\LAPTOPCOMPLEET.GHO -Z9
- ghost.exe -clone,mode=pdump,src=2:4,dst=2.5:/OS IMAGES/WINNIE/LAPTOPCOMPLEET.GHO -Z9
- ghost.exe -clone,mode=pdump,src=2:4,dst=2.5\OS IMAGES\WINNIE\LAPTOPCOMPLEET.GHO -Z9
- ghost.exe -clone,mode=pdump,src=2:4,dst=2.5:OS IMAGES\WINNIE\LAPTOPCOMPLEET.GHO -Z9

Als ik Ghost handmatig de opdracht geef, laat hij me dat zo zien:
Current path is 2.5:\OS IMAGES\WINNIE\LAPTOPCOMPLEET.GHO
Handmatig werkt het zo wel. 8)7

Mijn hoop is op jullie gevestigd _/-\o_

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-11 14:01
De spatie in de mapnaam OS IMAGES doet het hem waarschijnlijk. Na OS breekt ie het argument af.
Probeer quotes te gebruiken. Ik vermoed dat het dan zoiets word:

code:
1
ghost.exe -clone,mode=pdump,src=2:4,dst="2.5:\OS IMAGES\WINNIE\LAPTOPCOMPLEET.GHO" -Z9

Of hernoem je map naar OS_IMAGES

[ Voor 6% gewijzigd door Maranello op 18-06-2009 10:10 ]

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Het komt vermoedelijk door de spatie in je pad-naam. Dit is te omzeilen door:

1) Dubbele quotes om het pad heen te zetten, dus b.v.: ghost.exe -clone ... "D:\OS Images\blablabla.gho"
2) De spaties uit de mapnaam te verwijderen en er b.v. "D:\OS_Images" van te maken.

EDIT: Maranello was me voor, het lijkt wel een dubbelpost ;)

[ Voor 11% gewijzigd door SKiLLa op 18-06-2009 10:15 ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Al Capino
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-11 15:47
..... :') Dat was hem heren tweakers 7(8)7
Ik heb mapnaam veranderd in OSIMAGES en het werk d:)b nu.

De ghost GUI onder DOS reageerd blijkbaar anders dan de switch optie vanuit DOS, KRAP :Y
Many _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ voor jullie input!
De oplossing was blijkbaar simpel, maar je moet het maar net weten ;)

Tijd om ff wat te gaan :z Ben :O

Again *O*

EDIT: Liever een dubbelpost dan niets, maar je hebt gelijk ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Al Capino op 18-06-2009 10:44 . Reden: Extra edit line toegevoegd ]