Toon posts:

Problemen met opstarten Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik weet niet of ik hier bij de goeie topic zit maar deze zat volgens mij aardig in de richting.

Ik heb een probleem met mijn laptop,

Ik starte hem vorige week op en ik kreeg netjes microsoft corporation te zien met laadt balk.
daarna even de muis, en de muis ging weg en het bleef zwart beeld.

Heb ik hem later via veilige modus opgestart kreeg ik alles netjes te zien en ik kon mezelf zelfs
aanmelden. Ik had het wachtwoord ingetypt en daarna zelfde alleen de muis bleef wel staan en deed
het gewoon. boven en onder in het beeld kreeg ik ook gewoon "veilige modus" te zien.
maar voor de rest zwart beeld.

Toen heb ik een windows xp cd erin gedaan en dan op "r" drukken om te repareren en dan even een Checkdisk draaien.

Maar ik moest eerst een wachtwoord intypen, ik mijn eigen Administrator account ingetypt en die werd niet geaccepteerd. dus ik dacht misschien moet ik de bios wachtwoord instellen. eenmaal gedaan probeer ik later
in de bios te komen accepteerd hij dat wachtwoord ook niet meer.

Dus ik kon geen chdsk daaien.

Ik heb later mijn HDD uit de laptop gehaalt en in mijn vaste computer gedaan. Ik kreeg heel even bluescreen maar dat is logisch.
daarna kreeg ik de melding " No operating system installed"
terwijl ik via veilige modus in mijn laptop gewoon kon aanmelden maar daarna zwart scherm kreeg.

Ik heb mijn HDD van me laptop weer in mijn laptop gedaan en ik kreeg de zelfde melding "No operating system installed"

De vraag was eigenlijk. Wat heb ik fout gedaan en / of hoe kan ik het nog oplossen.

PS: Later heb ik nog een keer chdsk gedraaid en toen vroeg hij niet om een wachtwoord dus toen werkte het wel en toen zei chdsk
Er zijn een of meerdere onherstelbare fouten gevonden.

Hopelijk heeft iemand een antwoord.

Vriendelijke groeten
Splin

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:57
Je hebt zo te zien nu je MBR aan stront geholpen dus fix die eerst eens met de Windows CD -> R en dan fixmbr en fixboot uitvoeren, google er op voor meer info als je die nodig hebt. Zat pagina's :)

Daarna krijg je pas zwart beeld in Windows. Probeer eens een monitor aan te sluiten. Ik denk dat je het beeld nu primair op de externe uitgang zet. Vaak kun je dit ook met de Fn-knoppen (zie je handleiding) terugzetten. Probeer daar eens mee te spelen.

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:51
hallo.

je HDD weer terug stoppen in je laptop, en weer de xp cd inladen.
bij het eerste scherm op "r" drukken voor het herstel console.
meld je je aan bij "windows"
wachwoord leeg laten dus gewoon op enter drukken
dan typ je in: "Chkdsk /r c:" zonder de""
als die halve wege stopt met een fout, gewoon weer opnieuw draaien meestal gaat die dan verder
als dat klaar is en gelukt is tik je in: "fixmbr" zonder de ""
en dan: "j" om het uit te voeren zonder de ""
daarna tik je in: "fixboot" zonder de""
en dan wee"r: "j" om het uit te voeren zonder de""
als dat klaar is tik je in: "exit" zonder de""
dan start je pc opnieuw op.. cd eruit en door laten gaan
wil dit niet dan kom je maar ff langs ( je weet wel waar) (i.p.v een sms te stuuren midden in de nacht :P)

ik wou je eerst deze link terug smsen maar vond dat toch niet passent :P

groetties

edit 2: als dit alles niet werkt kan je ook je vista dvd erin doen en dan herstel laten uitvoeren miss dat die iets automatisch vind

[ Voor 15% gewijzigd door Axewi op 18-06-2009 13:28 . Reden: even een link toegevoegt edit 2 ook gedaan ]

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.