Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Kan je niet je front speakers op Large zetten en bij de subwoofer die op "Plus" (of hoe dat mag heten bij Marantz). Dus niet Yes/No bij de subwoofer maar de andere optie die er ook bij staat.
Op die manier heb je wél bass uit zowel de frontspeakers als ook de subwoofer (niet altijd gewenst, snap ik) maar wel doet nu wel bij alle bronnen en instellingen de subwoofer mee. Is niet de meest optimale oplossing maar ook bij mijn receiver was dit de enige manier om bij stereo de subwoofer mee te laten werken.
Op die manier heb je wél bass uit zowel de frontspeakers als ook de subwoofer (niet altijd gewenst, snap ik) maar wel doet nu wel bij alle bronnen en instellingen de subwoofer mee. Is niet de meest optimale oplossing maar ook bij mijn receiver was dit de enige manier om bij stereo de subwoofer mee te laten werken.
Nickname does not reflect reality
Heb het zelf ook met een High-Level aansluiting. Dit gaat zonder problemen. De REL subwoofer die ik hanteer heeft er zelfs een aparte kabel voor bij geleverd. het heeft geen direct gevaar voor je subwoofer.
Wat betreft B of C, maakt inwezen niet zoveel uit. Gaat meer om dat als je stereo draait of MC Stereo je een signaal over die speaker uitgang krijgt met het volledige frequentie bereik.
Wat betreft B of C, maakt inwezen niet zoveel uit. Gaat meer om dat als je stereo draait of MC Stereo je een signaal over die speaker uitgang krijgt met het volledige frequentie bereik.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
De frontspeakers staan op large, subwoofer op yes en op both (main + sub).Brad Pitt schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 10:00:
Kan je niet je front speakers op Large zetten en bij de subwoofer die op "Plus" (of hoe dat mag heten bij Marantz). Dus niet Yes/No bij de subwoofer maar de andere optie die er ook bij staat.
Het heeft geen effect om de speakers op small te zetten.
Het lijkt op een vreemd "Marantz" trekje; in sommige modussen wordt er gewoon geen signaal gezet op de LFE uitgang (zoals beschreven in de tabel in de handleiding).
Zo staat de LFE uitgang wel aan op de stereo mode, maar niet op de all channel stereo mode.
En zo ook met DPL II (niet) en CS II (wel).
@wicked-game
Stel ik sluit de subwoofer aan op kanaal B en ik ga een DVD kijken die 5.1 is, dan krijgt de subwoofer in theorie (als ik vergeet B uit te zetten) zowel een signaal via kanaal B als via LFE.
Het loskoppelen van de LFE uitgang lijkt me niet handig om het dedicated .1 geluid te krijgen.
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Euhm, ik denk dat je mogelijk wel gelijk hebt. Weet dat de REL subwoofers dit herkennen in hun versterker deel. Dus dat verklaart waarom ik er geen last van heb. Heb je een andere woofer die het niet zo herkent dan zou het misschien wijzer zijn om de sub te zetten op een geschakelde uitgang waarbij je dus het signaal kan uitzetten bij het kijken van DVD.Jivecar schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 10:47:
[...]
De frontspeakers staan op large, subwoofer op yes en op both (main + sub).
Het heeft geen effect om de speakers op small te zetten.
Het lijkt op een vreemd "Marantz" trekje; in sommige modussen wordt er gewoon geen signaal gezet op de LFE uitgang (zoals beschreven in de tabel in de handleiding).
Zo staat de LFE uitgang wel aan op de stereo mode, maar niet op de all channel stereo mode.
En zo ook met DPL II (niet) en CS II (wel).
@wicked-game
Stel ik sluit de subwoofer aan op kanaal B en ik ga een DVD kijken die 5.1 is, dan krijgt de subwoofer in theorie (als ik vergeet B uit te zetten) zowel een signaal via kanaal B als via LFE.
Het loskoppelen van de LFE uitgang lijkt me niet handig om het dedicated .1 geluid te krijgen.
En het probleem herken ik aangezien ik met een Sr7500 draai en hiervoor een Infinity HPS-250 had met hetzelfde fenomeen.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Tja, geen idee of ik er last van krijg of dat het uberhaupt hoorbaar is. Tenslotte is het 2x hetzelfde signaal; de timing is misschien zeer beperkt anders maar dat zal zo klein zijn waardoor je het niet hoort.Wicked-Game schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 10:57:
[...]
Euhm, ik denk dat je mogelijk wel gelijk hebt. Weet dat de REL subwoofers dit herkennen in hun versterker deel. Dus dat verklaart waarom ik er geen last van heb.
Ik heb dus geen idee of mijn subwoofer (Hepta Bariton) dit herkent; eens googlen/opvragen.
Edit: Net even de fabrikant gebeld en het officiële antwoord is dat het niet kan op beide aan te sluiten, althans je loopt het risico dat de versterker van de subwoofer gek gaat doen bij een dubbel signaal.
Onofficieel kan ik het proberen; maar gezien de prijs van de versterker/subwoofer denk ik niet dat ik dat risico wil lopen. Alternatief kan zijn alleen via luidsprekerskabels. Maar dan krijgt de subwoofer bij 5.1 films niet expliciet alleen het .1 geluid; en dat lijkt mij ook niet handig.
[ Voor 29% gewijzigd door Jivecar op 18-06-2009 15:57 ]
Pagina: 1