Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

sinds bijna een jaar hebben we thuis een Sony HC51E videocamera. Een leuk, klein apparaat, filmen op bandjes en overzetten via firewire. Dit werkte perfect.
Echter, sinds de vakantie werkt dit niet meer. Heb inmiddels al een nieuwe firewire kabel, maar dit bleek niet de oplossing. Diverse fora vertellen dat het niet met Vista samen zou gaan, dus, hoewel dit al wel gewerkt heett, heb ik het ook op een XP machine geprobeerd. Echter geen resultaat. Ook het resetten van de camera heeft helaas niet geholpen..

Ik sluit netjes aan zoals de gebruiksaanwijzing mij verteld, dus op netstroom zonder batterij in de camera, bandje teruggespoeld, kabels in de juiste aansluiting, camera niet op standby.

Iemand enig idee wat dit probleem zou kunnen zijn?

(mocht dit het verkeerde forum zijn, wil een mod deze dan verplaatsen aub?)

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Uitgaand van wat je zegt kan het een kapotte FireWire-aansluiting op de camera zijn. Wat werkt er precies niet? Herkent de computer de camera niet?

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Wat hfos zegt.

Wellicht even checken met andere camera (vriend, familie, collega) op zelfde laptop en met jouw camera op andere pc/laptop. En misschien toch nog even een derde firewire kabeltje proberen.

Verwijderd

Topicstarter
hfos schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:29:
Uitgaand van wat je zegt kan het een kapotte FireWire-aansluiting op de camera zijn. Wat werkt er precies niet? Herkent de computer de camera niet?
Inderdaad, is nergens meer te zien in Windows, Windows Movie Maker herkent de camera niet.
Is dat te maken denk je?

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zoals martin2005 zegt kun je het beste even bij iemand anders checken of zijn/haar computer je camera wel vindt en zijn/haar camera gevonden wordt door jouw laptop. Als je camera niet gevonden wordt ligt het aan de camera, als je laptop geen camera's vindt ligt het aan je laptop. En het zal vast gerepareerd kunnen worden, al hoop ik wel dat je nog garantie hebt.