Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Grote KPN zakelijk ADSL storing

Pagina: 1
Acties:

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 19:33

databeestje

Von PrutsHausen

Topicstarter
Op dit moment zie ik een grote verstoring op het Zakelijk adsl netwerk van de KPN. We zijn 96 van onze 360 aansluitingen kwijt.

Deze hebben nog wel lijn sync maar geen PPPoA verbinding. Mogelijk radius server omgerold, vergelikbaar met verstoring anno 2008.

NOC van de KPN weet nog geen oorzaak.

@09:30 Eerste filialen komen inmiddels weer terug.

Totale downtijd circa 50 minuten.

[ Voor 13% gewijzigd door databeestje op 18-06-2009 09:31 ]

• coady
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10 14:47
Hier hetzelfde probleem. KPN helpdesk heeft inmiddels een bandje draaien dat het om een landelijke storing gaat. Ook zijn er storingen met telefonie in verschillende gebieden.

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Topicstarter
@9:45 Op Middelburg na alle filialen terug gekomen. KPN zegt dat Middelburg langer gaat duren. Telefoon schijnt daar ook niet te werken.

• barchettanl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-11 20:05
Er zou een power failure in Middelburg zijn hoor ik net van BBNet.

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T
Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 22:29

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Middelburg heeft een andere oorzaak dan de storing in het zakelijk dsl netwerk.

• coady
Hier idd ook een aantal vestigingen in Middelburg zonder telefonie.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heeft SDSL er ook last van ?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• barchettanl
Ik vraag me af of het één met het ander te maken heeft.
Er schijnt een probleem te zijn met de wijkcentrale Middelburg-Centrum. Daar zit onze ADSL via BBNet op aangesloten.

Op dit moment internet ik in de serverruimte via een glasvezel van Zeelandnet -- dat had voor ons hele bedrijf al moeten werken, ware het niet dat ze er al een week over doen om ons van 1 IP adres naar 8 over te zetten tbv van onze VPN verbindingen .......

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

• coady
Jep.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zie net dat gelukkig alle servers hier nog te bereiken zijn via de SDSL verbinding.
Nog geen last hier dus :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• barchettanl
De telefoon ligt er ook nog steeds uit. Blijkbaar belt nu iedereen mobiel, want de netwerken van Vodafone en KPN waren net overbelast.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 20:09
In Middelburg schijnt er een kabel doorgegraven te zijn.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• barchettanl
Ze zijn bij de tunnel aquaduct van de N57 flink aan het graven (dat ding ligt in onze voortuin) ...

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Topicstarter
barchettanl schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:57:
Ik vraag me af of het één met het ander te maken heeft.
Er schijnt een probleem te zijn met de wijkcentrale Middelburg-Centrum. Daar zit onze ADSL via BBNet op aangesloten.

Op dit moment internet ik in de serverruimte via een glasvezel van Zeelandnet -- dat had voor ons hele bedrijf al moeten werken, ware het niet dat ze er al een week over doen om ons van 1 IP adres naar 8 over te zetten tbv van onze VPN verbindingen .......
Is de pfSense firewall misschien wat voor jullie. Deze gebruik ik hier op het werk voor de IPsec VPN verbindingen met onze 380 vestigingen. http://www.pfsense.org

Nou heb ik zelf natuurlijk een voorkeur voor dit project omdat ik er zelf deel van ben. We draaien het hier op 2 Dell PowerEdge servers, als de ene uitvalt neemt de andere het over. Erg fijn voor upgrades. Pleurt in ieder geval niet alles offline.

En de prijs is ook goed. :-)
Alles om van Watchguard Fireboxen af te komen. Het is meer een set-on-fire-box.

• Uberprutser
Zakelijk DSL storing is opgelost :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• barchettanl
We hebben Cisco PIX'en. NIks mis mee.

Omdat we de afgelopen jaren wel eens vaker probleempjes hadden met onze ADSL via BBNet hebben we vorige maand ZeelandNet een kabel naar ons bedrijf laten graven (zo'n 700 meter). Die verbinding loopt heerlijk snel, maar de slimmerikken hebben te weinig IP-adressen voor VPN, onze mailserver en internetverkeer (en evt. VoIP) gegeven. Elke dag wordt er wel gebeld, maar het schijnt blijkbaar zeer moeilijk te zijn om het uit te voeren. Administratief is het al wel in orde: we hebben een mooie brief gekregen met onze adressen. Alleen in de praktijk werkt het nog niet.

Maar we dwalen af. Ik heb net even vanuit Middelburg naar Vlissingen gebeld en krijg nog steeds een bezet-toon. Nu is de vraag: waar gaan we claimen? Bij KPN of bij die tunnelgravers? Want zonder email, telefoon en fax is het moeilijk geld verdienen!

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

• barchettanl
Omroep Zeeland:

Storing telefonie Goes, Middelburg

De omgeving rond Goes en Middelburg is getroffen door een storing in mobiele en vaste telefonie. Scholen in die gemeenten klagen daarover. Ze kunnen hierdoor de eindexamenkandidaten die gezakt zijn niet bellen.
Telefoonaanbieder KPN is bezig met een onderzoek van de storing die om 08.30 is begonnen. De storing treft ook het alarmnummer 112, dat wordt nu doorgeschakeld naar de regio Tilburg.

Ook het nummer 0900-8844 is slecht bereikbaar.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

• barchettanl
Ook PIN-automaten werken niet meer.
KPN meldt dat het calamiteiten-team bijeen is gebracht, maar het zou nog even kunnen duren.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:58
Ik heb zojuist wat checks gedaan en onze Epacity tussen Breda en Tilburg lijkt gewoon goed te werken.

Ik hoop voor KPN dat ze snel de oorzaak kunnen vinden!

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• barchettanl
Het duurt nu wel erg lang ...

Omroep Zeeland:

Telefoonstoring in Goes, Middelburg

Door een storing zitten 10.000 inwoners van Goes en Middelburg zonder mobiele en vaste telefonie en internet.
Scholen klagen dat ze de eindexamen-kandidaten die gezakt zijn niet kunnen bellen. Telefoonaanbieder KPN zegt dat een kabelbreuk de oorzaak is. Monteurs worden per helikopter ingevlogen. De storing treft ook alarmnummer 112, dat is nu doorgeschakeld.

Voor spoedhulp kunnen mensen naar de brandweerposten of agenten op straat.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

• barchettanl
En we zijn weer in de lucht!

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

• coady
telefonie of internet?
Ik heb nog een SDSL in Middelburg die het niet doet..

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:12
Hier ook een half uurtje downtime gehad, Doetinchem.

• Uberprutser
Rond 13:00 moet alles weer werken.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:51
Bij ons op de zaak werkt de SDSL verbinding goed,maar we hebben hier wel problemen met de mail(utrecht)

• coady
Hier ook weer alle SDSL lijnen bereikbaar.

• barchettanl
Ik had te vroeg gejuigd. Af en toe dataverkeer en telefonie. VPN-tunnels komen op en verdwijnen weer.

Nu.nl:

Telefoonstoring legt Walcheren plat

AMSTERDAM - Een grote telefoonstoring in de provincie Zeeland zorgt ervoor dat hulpdiensten op Walcheren donderdag zeer moeilijk bereikbaar zijn.

De politie is met zoveel mogelijk mensen op straat om hulp te bieden aan mensen die verstoken zijn van moderne communicatiemiddelen.

Op de markt in Middelburg is een politiepost neergezet voor melding aan politie, brandweer en ambulances. Die kunnen onderling wel communiceren via het eigen C2000-netwerk.

Middelburg

Het alarmnummer 112 staat doorgeschakeld naar een andere regio. Dat betekent dat mensen uit bijvoorbeeld Middelburg, Vlissingen en Veere die wel kunnen bellen, een centrale in Tilburg aan de lijn krijgen. Die stuurt vervolgens de hulpdiensten aan.

De storing heeft ook gevolgen voor ander dataverkeer. Zo kan er in de regio niet gepind worden.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Topicstarter
@13:22 Ik mis nog steeds mijn 3 Zakelijk ADSL filialen in Middelburg maar ik kreeg inmiddels wel weer telefoon vanuit middelburg. Ik denk dat de telefoon kabel wel hersteld is maar het glas nog niet of iets dergelijks.

• barchettanl
databeestje schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 13:23:
@13:22 Ik mis nog steeds mijn 3 Zakelijk ADSL filialen in Middelburg maar ik kreeg inmiddels wel weer telefoon vanuit middelburg. Ik denk dat de telefoon kabel wel hersteld is maar het glas nog niet of iets dergelijks.
Klopt. Omdat we per minuut veel spam krijgen kan ik op de mailserver duidelijk zien wanneer er een verbinding was/is. Een half uurtje geleden kwam er even wat binnen (13:08), daarna (13:16) is de verbinding weer verdwenen. We blijven hopen .......

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

• barchettanl
PZC:

Telefoonstoring deel Midden-Zeeland lijkt voorbij
donderdag 18 juni 2009 | 13:32 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 18 juni 2009 | 13:49

MIDDELBURG - De telefoonstoring die in een deel van Midden-Zeeland sinds vanochtend voor grote problemen zorgt, lijkt voorbij.

Volgens politiewoordvoerder Alwin Don worden nu nog testen uitgevoerd om te beoordelen of de problemen ook echt verholpen zijn. Hij verwacht voor 14.30 uur te weten of de storing voorbij is. De telefoonstoring ontstond vanochtend door een kabelbreuk. KPN probeert het telecomverkeer om te leiden. De storing doet zich voornamelijk voor in Middelburg en Goes. Vooral vaste nummers binnen het gebied kunnen niet gebeld worden. Het alarmnummer 112 is doorgeschakeld naar Tilburg. Het bellen met mobiele nummers is soms wel mogelijk en er kan gebeld naar nummers buiten het gebied. Ook betalen in winkels met pin-passen en het opnemen van geld bij de meeste geldautomaten is in Middelburg onmogelijk. Een aantal supermarkten werkt met eenmalige machtigingen zodat klanten hun boodschappen toch mee naar huis kunnen nemen. De politie is extra aanwezig op straat.

---
Telefoonverkeer doet het wellicht, maar dataverkeer nog niet.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

• barchettanl
MIDDELBURG - De telefoonstoring die in een deel van Midden-Zeeland sinds vanochtend voor grote problemen is verholpen. De storing ontstond vanochtend door een kabelbreuk bij Nieuw- en Sint Joosland.

Een graafmachine had daar een kabel 'volledig doorkliefd', aldus een woordvoerder van KPN.

De storing begon rond half negen. Het alarmnummer 112 werd doorgeschakeld naar Tilburg. Het bellen met mobiele nummers was soms wel mogelijk . Ook betalen in winkels met pin-passen en het opnemen van geld bij de meeste geldautomaten was in Middelburg onmogelijk. Een aantal supermarkten werkte met eenmalige machtigingen zodat klanten hun boodschappen toch mee naar huis kunnen nemen. De politie was met extra mensen aanwezig op straat.

Fossil Carlyle HR Gen.5
Philips 55PUS6412
Sony Xperia 5 III

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16

Goner

What can I do you for ?

Sard0niX schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:41:
KPN helpdesk heeft inmiddels een bandje draaien dat het om een landelijke storing gaat.
Ja, dat hoorde ik ook van m'n vriendin, die dat 0800- nummer draaide toen thuis KPN zakelijk weg viel bij ons thuis in Rotterdam.
Maar verder alleen maar meldingen en nieuws over storing in Zeeland ?? Was het nou landelijk of niet ?

Heeft KPN trouwens een site voor storingen, zoiets als dit : http://www.xs4all.nl/nieu...p?msect=storingen&taal=nl ?

[ Voor 12% gewijzigd door Goner op 19-06-2009 09:44 ]

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:22

Snow_King

Konijn is stoer!

Lees dit nu pas :)

Wij hebben hier kabel en SDSL (voor de VOIP) van ZeelandNet, alleen de SDSL was inderdaad plat, maar weet nou iemand al wat er was? Ik kan het namelijk nergens vinden.

Gelukkig konden wij onze VOIP om routeren via de kabel verbinding, maar toch aardig vervelend.

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 14:53

GekkeR

key = key

Grappig dat ik dit nu pas lees.
Wij hadden bij de vorige storing nog SDSL, toen lagen wij er dus ook uit.
In de tussentijd overgestapt op FTTO.
Deze keer nergens last van gehad.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Pagina: 1