Toon posts:

DB Digitaal en gamen (pc)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zins kort de Logitech Z-5500 en ik heb hem digitaal aangesloten.
Gelijk maar ff testen dacht ik en jah hoor hij sprinkt automatisch op
DB digitaal als de film begind. Nu heb ik ook enkele games waar
achter op de hoes DB digitaal staat maar als ik de game start zie ik in het display
van de speaker set niets veranderen naar DB digitaal dus vraag
ik mij af of het wel DB digitaal word af gepeeld. Ik ben totaal nieuw op het gebied
van digitaal geluid dus een noob met noob vragen.

Verder vraagik mij af of er ook software is te downloaden om mijn Z-5500 op
allerlei functies te testen zoals 5.1 geluid DTS DB surround ?

Verwijderd

Topicstarter
Kickje

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:49

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kicken na 2 uur?

That is like... rude.

Wise enough to play the fool

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Gaarne niet kicken binnen 24 uur ;)

Anyway, check in je spel eens of je daar de output wel op een digitale mode hebt staan. Standaard doen de meeste games namelijk gewoon stereo.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:49
Ik ken geen games waar Dolby digital in zit gebakken in de vorm van een AC3 of DTS stream. Ik denk dat er gewoon 5.1 geluid in de game zit, dit kun je alleen afspelen via de analoge aansluitingen. Of als je een geluidskaart hebt met DDL of DTSconnect en deze instelt op DDL of DTSconnect kun je via de spdif invang van je speaker set in serround gamen.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Nu heb ik ook enkele games waar
achter op de hoes DB digitaal staat
Ik weet niet waarom dit op de hoes van een spel staat, want het slaat nergens op.

Houd in je achterhoofd dat dolby digital een soort mp3 is met meerdere kanalen. Het geluid van een game zal eerst naar Dolby Digital geencodeerd moeten worden. Dit wordt nooit door het spel zelf gedaan, maar door de geluidskaart. Dat noemen ze Dolby Digital Live of DTS Connect. Er zijn maar een handje vol geluidskaarten die dit kunnen. Waarschijnlijk omdat de technologie duur is.

Analoog aansluiten is het alternatief. Dat werk wel altijd.

P.S. Er zijn talloze topics over ditzelfde onderwerp te vinden.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Natuurlijk moet in de Audio opties van het spel wel aangeven dat je daadwerkelijk DD dan wel DTS wilt gebruiken, nagelang wat ondersteund wordt.
Slogra schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 10:56:
[...]
Ik weet niet waarom dit op de hoes van een spel staat, want het slaat nergens op.
Natuurlijk kan deze ondersteuning gewoon aanwezig zijn, dan zal het ook op de doos aangegeven worden, of je de juiste hardware hebt is een tweede.

[ Voor 55% gewijzigd door _Dune_ op 18-06-2009 11:00 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Slogra
  • Niet online
Wat moet er extra aan het spel toegevoegd worden om deze ondersteuning te bieden? Juist, helemaal niks. De geluidskaart biedt de ondersteuning, niet het spel.

Ze kunnen er wel opzetten dat het spel multichannel geluid ondersteund. Maar dat is iets anders dan DD of DTS ondersteuning.

Toch blijf ik het vreemd vinden, want om zo'n "cool" DD logo op een hoes te zetten moeten ze waarschijnlijk betalen. Terwijl er helemaal geen DD ondersteuning in het spel zit.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Slogra, het spel moet ook ondersteuning bieden om de audio in een bepaald format naar de soundkaart te sturen ;)
Dus het spel moet het wel degelijk ingebouwd hebben zitten ;)

Verder heb je inderdaad een passende soundkaart nodig, maar het lijkt er op dat de TS die wel heeft, gezien hij bij andere dingen wel een dolby logo in z'n display krijgt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd een x-f iExteme geluidskaart mijn mobo heeft geen onbord geluids chip verder.
Dus wil ik game's die 5.1 ondersteunen gewoon de analoge aansluiting gebruiken.
Ik kan gelukkig beide wel aansluiten

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2009 11:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 10:48:
Gaarne niet kicken binnen 24 uur ;)

Anyway, check in je spel eens of je daar de output wel op een digitale mode hebt staan. Standaard doen de meeste games namelijk gewoon stereo.
Mod erboven heeft het al gezegt 1 keer is wel genoeg vriend

• Slogra
  • Niet online
McKaamos schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 11:29:
Slogra, het spel moet ook ondersteuning bieden om de audio in een bepaald format naar de soundkaart te sturen ;)
Ok, maar dat formaat is niet het DD of DTS formaat.

@Dr Lup
Ik kwam dit trouwens tegen op Wiki:
DDL is also supported by all Creative X-Fi based sound cards, but is intentionally disabled in the drivers by Creative on all but the Auzentech Prelude. A programmer named Daniel Kawakami has re-enabled this feature and fixed other bugs in the Windows Vista drivers in a series of modified drivers that he made available. Creative Labs has alleged that Daniel has violated their intellectual property and has demanded he cease distributing his modified drivers.[7][8] Creative has since released the X-Fi Titanium sound card which fully supports Dolby Digital Live.

In September 2008 Creative began selling the "Dolby Digital Live and DTS Connect Pack" software which un-cripples Dolby Digital Live on Creative's X-Fi sound cards. It can be purchased and downloaded from Creative.[9]

An important benefit of this technology is that it enables the use of digital multichannel sound with consumer sound cards, which are otherwise limited to PCM stereo or multichannel analog.
Pagina: 1