Hallo,
Heb laatst een systeem aangeschaft en deze presteerd onder mijn verwachtingen.
Dit zijn de specs:
AMD Phenom ii X3 720 be
Asus m4a79t Deluxe
2 x 2 gb OCZ Reaper 1600
2x XFX 4850 512mb
Samsung spinpoint f1 320Gb
Coolermaster realpower 620 watt
Antec ninehundred kast
Scythe Mugen 2 koeler
Nu is het zo dat dit systeem met een enkele kaart ongeveer 12000 3dmarks haalt met cpu op 2,8 Ghz.
Met 2 kaarten gaat de score naar 15129.
Met cpu op 3,6 Ghz scoor ik met 1 kaart 13765.
Met 2 kaarten 18634.
Ik had verwacht dat ik wel aan de 20000 zou kunnen komen maar ik krijg mijn cpu niet hoger dan 3,6 Ghz stabiel.
Overclocken van de kaarten maakt geen verschil in score. Dus ligt duidelijk aan de cpu.
Had wel iets meer verwacht van de X3, AMD verkoopt zijn cpu's en zelfs overgeclocked zijn ze nog niet snel genoeg om deze toch vrij eenvoudige kaartjes bij te houden. Of is er misschien iets anders aan de hand.
Begin nu wel een beetje spijt te krijgen dat ik geen INTEL i7 systeem heb samengesteld. Dan had ik waarschijnlijk dit probleem niet gehad.
Wat denken jullie? Zijn er mensen die ongeveer hetzelfde systeem hebben? En wat zijn jullie scores?
Ben altijd fan geweest van AMD maar begin nu toch echt mijn twijfels te krijgen.
Alles score zijn in 3dmark06 trouwens
Heb laatst een systeem aangeschaft en deze presteerd onder mijn verwachtingen.
Dit zijn de specs:
AMD Phenom ii X3 720 be
Asus m4a79t Deluxe
2 x 2 gb OCZ Reaper 1600
2x XFX 4850 512mb
Samsung spinpoint f1 320Gb
Coolermaster realpower 620 watt
Antec ninehundred kast
Scythe Mugen 2 koeler
Nu is het zo dat dit systeem met een enkele kaart ongeveer 12000 3dmarks haalt met cpu op 2,8 Ghz.
Met 2 kaarten gaat de score naar 15129.
Met cpu op 3,6 Ghz scoor ik met 1 kaart 13765.
Met 2 kaarten 18634.
Ik had verwacht dat ik wel aan de 20000 zou kunnen komen maar ik krijg mijn cpu niet hoger dan 3,6 Ghz stabiel.
Overclocken van de kaarten maakt geen verschil in score. Dus ligt duidelijk aan de cpu.
Had wel iets meer verwacht van de X3, AMD verkoopt zijn cpu's en zelfs overgeclocked zijn ze nog niet snel genoeg om deze toch vrij eenvoudige kaartjes bij te houden. Of is er misschien iets anders aan de hand.
Begin nu wel een beetje spijt te krijgen dat ik geen INTEL i7 systeem heb samengesteld. Dan had ik waarschijnlijk dit probleem niet gehad.
Wat denken jullie? Zijn er mensen die ongeveer hetzelfde systeem hebben? En wat zijn jullie scores?
Ben altijd fan geweest van AMD maar begin nu toch echt mijn twijfels te krijgen.
Alles score zijn in 3dmark06 trouwens