Wireless kaast van Aspire One werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Delpadschnick
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-03 22:17
Hallo allemaal,

Ik heb een Acer Aspire One 150, en heb net thuis draadloos internet aangesloten. Nu kan de netwerkkaart (Atheros AR5007EG) in mijn laptop het netwerk niet vinden, ook niet als ik naast de KPN Experia Box sta. Ik zit dit nu te typen op dezelfde laptop met een USBnetwerkkaart (Rangemax Next Wireless-N), die dus wel gewoon connect. Ik heb al geprobeerd de drivers up te daten vanaf de Acer website, maar dit maakt niets uit. Windows Device Manager van mijn XP SP3 zegt dat er niks mis is. Een ander raar ding is dat ik wel kon connecten op mijn werk, dus de netwerkkaart werkt (of werkte iig) wel. De frustratie!

Alvast bedankt,
Jeroen

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-03 11:46
Heb je alle drivers en dergelijke van die USB netwerkkaart gedeinstalleerd en gekeken of de wireless zero configuration service gestart wordt?

Desktop | Server | Laptop

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Heb je al wel gecontroleerd of je niet stiekum, toevallig, je antenne van je draadloze netwerkkaart hebt uitgeschakeld? Acer heeft daar vaak of een hotkey voor (meestal Fn+ een bepaalde F-toets), en anders een knopje/schakelaar ergens op de notebook. Icoontje dat ze er voor gebruiken is een soort van cirkel met een stokje er in...

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-02 13:26

Foamy

Fulltime prutser

Al eens via een andere pc gekeken op welk kanaal je wlan staat? Misschien staat ie op kanaal 13, niet iedere wlan kaart kan daar even goed mee overweg. Als dat het geval is; even aanpassen en klaar :)

blub

• Delpadschnick
@Rupie
Nee, hoe doe ik dat?

@Brede P
Nee, dat was t eerste waar ik naar gezocht heb, alleen zo'n knopje bestaat niet op mijn laptop.

@Foamy
Staat op kanaal 11 volgens mn USBadapter

Dank voor de replies!

• Delpadschnick
Laat maar jongens en meisjes, ik heb het al gevonden, de driver was verkeerd. Dank in ieder geval.
Pagina: 1