Allereerst even een opmerking over mijn achtergrond: vanuit het programmeren ben ik een sterke aanhanger van Don't Repeat Yourself, of, om het anders te formuleren: ik ben lui en weiger dubbel werk te verzetten. Bovendien heb ik daar natuurlijk het een en ander van OOP meegekregen, en met name de inheritance daar had ik gehoopt terug te vinden.
Alle internetpagina's over master pages die ik kan vinden zijn gericht op de basisdingen en hoe je een override doet. Ook in de documentatie is er niet veel over te vinden.
Bij het gebruik van master pages in indesign loop echter ik tegen een aantal problemen op, waarbij ik me afvraag of ik iets stoms doe, en zo nee, hoe anderen het oplossen. Deze punten hebben uiteraard alleen betrekking op objecten van de master page waar een override op van toepassing is.
Alle internetpagina's over master pages die ik kan vinden zijn gericht op de basisdingen en hoe je een override doet. Ook in de documentatie is er niet veel over te vinden.
Bij het gebruik van master pages in indesign loop echter ik tegen een aantal problemen op, waarbij ik me afvraag of ik iets stoms doe, en zo nee, hoe anderen het oplossen. Deze punten hebben uiteraard alleen betrekking op objecten van de master page waar een override op van toepassing is.
- Het is niet duidelijk welke eigenschappen van de master page komen en welke lokaal ingesteld zijn
- Het is, daardoor, ook niet duidelijk welke dingen veranderen als je op de master page iets verandert: ik heb nu een document van 26 pagina's - allemaal op dezelfde manier ingevoerd volgens mij - waar de aanpassingen op 11 pagina goed doorkomen, op 14 pagina's half of niet doorkomen en waar één pagina helemaal verneukt wordt.
- Het is niet mogelijk maar een deel van de eigenschappen weer te linken aan de master page
- Het is niet mogelijk een verwijderd object terug te krijgen zonder meteen de hele master page opnieuw toe te passen - waardoor álle overrides weg zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door ValHallASW op 18-06-2009 01:17 ]