Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
Ik zag dat er al meerdere topics over dit onderwerp zijn geopend, maar geen van alleen bieden mij een oplossing voor mijn probleem.

Mijn probleem is als volgt:
Ik heb in augustus vorig jaar een iPhone gekocht. Na activatie etc werkte deze naar behoren. Enige tijd geleden had ik wat problemen met het verkrijgen van verbinding via wifi. Op dat moment was het een kwestie van een aantal keer proberen en uiteidenlijk kreeg ik vanzelf een keer verbinding, maar na verloop van tijd is het onmogelijk geworden om nog via wifi verbinding te krijgen, terwijl er geen instellingen zijn veranderd :(

Ik had het een beetje naast me neer gelegd, dacht dat het een softwareprobleem zou zijn en dus zou ik wachten op de nieuwe OS 3.0 die vandaag uit is gekomen. Nadat ik deze had geïnstalleerd probeerde ik nogmaals of ik verbinding kon krijgen via wifi en jawel, het lukte meteen de eerste keer :D

Ik heb wat in de App Store gekeken en wat updates gedownload, en dit ging allemaal prima. Tot ik wat later op de avond weer de App Store in wilde duiken. Ik moest toen wederom het wachtwoord (WEP) van het netwerk intoetsen. Nadat ik dit weer had gedaan kreeg ik weer de melding die ik a die tijd kreeg, namelijk "geen verbinding met netwerk [naam netwerk] mogelijk".

Ik heb (volgens mij) alles geprobeerd om dit op te lossen, van het resetten van de netwerkinstellingen op mijn telefoon tot het downloaden van nieuwe firmware van de router (Linksys).
Ook heb ik het mac adres van de iPhone toegevoegd op de lijst in de router, heb ik de beveiliging eraf gehaald, andere beveiliging erop gezet (WPA), heb ik de router gereset, niks wilde werken :(

Heeft iemand nog een suggestie voor dit probleem? Of kan ik mijn telefoon beter op laten sturen naar Apple en een beroep doen op de garantie?

Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Eerst maar eens uitsluiten of het in je iPhone of in je router zit lijkt me.

Werkt het op een ander WiFi netwerk wel? Of ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
Ik heb het 1x bij een vriend van me geprobeerd maar ook daar lukte het niet om verbinding te krijgen. Kan dat voor de zekerheid nog wel een keer proberen maar ik verwacht niet dat het nu wel gaat ukken.

Het vreemde vind ik vooral dat het na het installeren van de nieuwe OS wel even lukte, en een tiental minuten later niet meer :?

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
Nou inmiddels bijna 3 weken verder heb ik nog altijd met geen mogelijkheid wifi aan de praat gekregen op mijn telefoon. Terwijl ik gisteren zonder problemen een laptop wel aan heb kunnen sluiten op het draadloos netwerk.

Ook heeft de iPhone steeds meer moeite om het netwerk te vinden. Als ik nu naar Wi-Fi ga in het instellingen menu, dan komt er vaak niet eens de naam van het draadloos netwerk te staan.

Het is in mijn ogen dus voor de hand liggend dat het aan de telefoon ligt, en niet aan de router oid. Maar heeft iemand nog enig idee of dit zo opgelost kan worden, of ziet het er meer naar uit dat het comm board aan vervanging toe is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:41
Reset hem eens naar fabrieksinstellingen, probeer het dan nog een keer. Installeer daarna stuk voor stuk alle programma's omte kijken wel mogelijk wifi stoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:02

Royz

Kleurenblind!!

Dit is gewoon een probleem in OS3.0. 3.1 gaat dit verhelpen.

http://www.google.nl/sear...one+fix&btnG=Zoeken&meta=

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wealthy_beggar
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-06-2021

wealthy_beggar

NID'er in opleiding

Misschien had je kunnen lezen dat hij het probleem al had voor 3.0 ;) . Dus 3.1 zal er niet al te veel aan kunnen veranderen denk ik zo. Ik moet zeggen dat ik in precies hetzelfde heb met mijn iPhone, en alles al geprobeerd heb om het op te lossen. Maar niets werkt dus ik ga hem een dezer dagen terug brengen naar de winkel.

| Mijn Game PC | Mijn Laptop | Leukste mohaa clan |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

wealthy_beggar schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 11:49:
[...]

Misschien had je kunnen lezen dat hij het probleem al had voor 3.0 ;) . Dus 3.1 zal er niet al te veel aan kunnen veranderen denk ik zo. Ik moet zeggen dat ik in precies hetzelfde heb met mijn iPhone, en alles al geprobeerd heb om het op te lossen. Maar niets werkt dus ik ga hem een dezer dagen terug brengen naar de winkel.
Jij hebt de complete reset naar fabrieksinstellingen al geprobeerd dan neem ik aan? Dat maakte niks uit?

Voor hetzelfde geld gebruiken jullie beiden dezelfde crap-app namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matsie
Bosmonster schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:07:
[...]

Jij hebt de complete reset naar fabrieksinstellingen al geprobeerd dan neem ik aan? Dat maakte niks uit?

Voor hetzelfde geld gebruiken jullie beiden dezelfde crap-app namelijk :P
Ik zal dit binnenkort nog eens proberen, lukt het niet dan laat ik hem opsturen.
Maar toen ik OS 3.0 net had geinstalleerd kon ik tijdelijk wél gebruik maken van wifi, en toen waren die apps (mocht het aan een app liggen) natuurlijk ook al aanwezig op mijn telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brianwentink
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-02 10:32
Is er al een oplossing voor dit probleem? Ik heb er namelijk sinds vrijdag precies hetzelfde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Mjah, jammer dat niemand reageert met wat er gebeurt na reset naar fabrieksinstellingen en dus zonder 3rd party apps.

Of wat er gebeurde nadat ze hem opgestuurd/teruggebracht hebben. Zo blijft zo'n topic een beetje eenrichtingsverkeer helaas..

[ Voor 35% gewijzigd door Bosmonster op 03-08-2009 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brianwentink
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-02 10:32
Ik heb mijn toestel vorige week dinsdag ingeleverd ter reparatie bij een Tmobile shop. vandaag heb ik een pakketje gekregen van solid vision met een vervangende Iphone, nieuw of geheel gerefurbished, kan ik overigens niet zien! Volgens de brief hebben technici van solid vision mijn toestel nauwkeurig onderzocht en bevestigen ze dat het toestel niet naar behoren functioneert. Vandaar dat ik een vervangend toestel heb ontvangen. Ga nu instellingen e.d. via Itunes terugzetten en dan uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Hmm ik begin ook te merken dat mijn wifi ontvangst minder goed is dan bij andere iPhones hier... Hier in het bedrijfsnetwerk heb ik bijna geen bereik op de wifi, terwijl mn collega met een 3G gewoon 3 streepjes heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 16:07
Ik heb percies hetzelfde probleem, mijn iPhone vind sinds kort geen WIFI meer, terwijl deze er zekerweten zijn, ik heb hier 3 draadloze routers staan (Waaronder notabene een Apple Timecapsule).
Mijn laptop kan wel verbinding maken met netwerken EN andere iPhones vinden de draadloze netwerken hier wel!

Echter, af en toe als ik handmatig het netwerk intyp, is de lijst van draadloze netwerken weer compleet. Als ik dan naar het springboard ga en weer terug is de hele lijst verdwenen!

Als ik handmatig een netwerk intyp krijg ik trouwens een melding dat er geen verbinding kan worden gemaakt.
Terug naar de winkel kan ik niet, de telefoon komt uit Italié....

Reden dat ik nog niet echte actie heb ondernomen is omdat ik hiet niet heel erg vind.. het is alleen jammer dat 3G niet zo snel is als een WIFI verbinding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 21:49
Wifi & iPhone.... een groot drama...issue is dat de iPhone of onderdelen ervan te heet worden. Ik heb allerlei settings uitgeprobeerd echter als de phone te heet wordt dan is er alleen nog maar bereik op kanaal 1 en soms 2 en connectie maken met een router is niet mogelijk.

Als je iPhone ff 10 minuten in de diepvriezer legt en daarna ff wifi verbindingen kijkt zie je ze wel en kun je ook connectie maken voor paar seconden/minuten.... WAARDELOOS!!

Ook gps heeft hier last van...TomTom doet het meer niet dan wel....

Schijnt met name bij de witte iPhones voor te komen.

Tot aan OS3 geen enkel probleem maar met OS 3 werkt het gewoonweg niet.... :-(

• Matsie
even een update over de gang van zaken

Ik had nog een aantal dingen geprobeerd met het terugzetten van instellingen etc, maar dit had allemaal geen resultaat. Ik ben toen naar de winkel gegaan waar ik mijn telefoon heb gekocht en daar heb ik aangegeven wat de problemen waren. Ze hebben mijn klachten genoteerd en de telefoon opgestuurd (was op ma 17 aug).

Gisteren (2 sept, 2 weken en 2 dagen later) kreeg ik een telefoontje van the phone house dat mijn telefoon binnen was. Aan de telefoon kreeg ik te horen dat ze het comm. board hadden vervangen. In de winkel bleek echter dat ik een heel nieuw toestel heb ontvangen.

Dit toestel werkt weer als een trein en heb dus weer een perfect werkend toestel :)

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Heb hetzelfde issue gehad. Ik gebruikte (toen ik het probleem had) gewoon Wififofum. Appje werkt prima en laat meer SSID's zien dan Apple. Tevens onthoudt het zelf de wachtwoorden waardoor je rustig je netwerk instellingen kan resetten als je problemen hebt en je vervolgens niet opnieuw alle wachtwoorden in hoeft te vullen.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook zoiets gehad... Ik had mijn 3GS net 2 weken en ineens kon ik onmogelijk verbinding maken met wifi, hij vond gewoon geen netwerken en bleef voor eeuwig zoeken. Ook als ik bij instellingen wifi aanklikte dan bleef het apparaat eventjes hangen. En het ook als ik wifi aan had staan en mijn toestel in standby zette en dan na een aantal minuten weer aan wou zetten ging dat ook niet. Ik moest echt 4 of 5 keer op de standby knop drukken om het apparaat weer aan te krijgen. Maar na een systeem herstel in itunes was alles verholpen!! Heel vaag!!
Pagina: 1