Toon posts:

iPhone OS 3.0 installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net OS 3.0 geinstalleerd, maar na de PIN voor mijn SIM ingetoets te hebben kom ik niet verder in het opstarten van de iPhone.

In iTunes word de telefoon wel aangegeven, maar waar normaal alle opties staan staat nu alleen de tekst 'iPhone'. En op de telefoon zelf is alleen de optie 'slide for emergency' weer gegeven en daar boven een ikoon van een USB stekker met een pijl naar een iTunes ikoon.

Ook na het opnieuw opstarten van iTunes, de iPhone en de PC is er geen verandering. Ik hoop dat iemand dit probleem ook gehad heeft en opgelost heeft :)

Als ik het probleem zelf weet op te lossen zal ik dit zsm hier posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:25

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

is gewoon afwachten tot de servers weer wat toegankelijk zijn, had precies hetzelfde ;)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-10 01:52

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je iPhone moet nog even geactiveerd worden, dit kan even duren omdat iedereen dit nu allemaal tegelijk probeert.

Heb geduld ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor deze vriendelijke reactie op mijn ongeduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnackMasterFlex
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-08 19:44
Probeer binnen Itunes eens in te loggen op je eigen account (onder Itunes store - knop rechts boven).

Ik had hetzelfde probleem en was ingelogged op de japanse Itunes store inplaats van de Nederlandse. Dan krijg je een connectie foutmelding en kan je iphone niet unlocked worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 15:07
Ik heb dus 2 keer mijn PIN ingevuld en 2 keer fout zogenaamd. Hij zal wel geactiveerd moeten worden inderdaad. Hoef ik hiervoor niks te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

FerdiV schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:37:
Ik heb dus 2 keer mijn PIN ingevuld en 2 keer fout zogenaamd. Hij zal wel geactiveerd moeten worden inderdaad. Hoef ik hiervoor niks te doen?
Heb ook al een keer zoiets gehad, toen was ik zo stom om mijn telefoon pincode in te toetsen ipv de SIM PIN. Heb je dat toevallig ook niet perongeluk gedaan?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
NeHoX schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:41:
[...]

Heb ook al een keer zoiets gehad, toen was ik zo stom om mijn telefoon pincode in te toetsen ipv de SIM PIN. Heb je dat toevallig ook niet perongeluk gedaan?
Mmm wat is de SIM PIN dan ook alweer? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had precies hetzelfde, pin invoeren, en weer opnieuw aan je computer koppelen. Dan is het gewoon een kwestie van wachten. Duurde bij mij ongeveer 5 minuten maar vast nog wel langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Volgens mij gebruik ik gewoon de SIM PIN. Dat is toch gewoon je 4-cijferige password die je bij je SIM-kaart krijgt? Die werkt dus niet. Ik heb het nu 2 keer fout gedaan volgens de telefoon. Als ik het nu nog een keer doe ben ik toch de sjaak?

EDIT: Dit staat er trouwens: "plaats een geldige simkaart zonder pincode om de iphone te activeren"

Zonder PIN-code huh?

EDIT2: Hehe, volgens mij voerde ik mijn PIN-code gewoon 2 keer verkeerd in. Nu doet hij het wel!

[ Voor 31% gewijzigd door FerdiV op 18-06-2009 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 18:59
Ik heb een soortgelijk probleem.

Ik heb een iPhone 2G, destijds uit Amerika mee laten nemen. Deze is dus onder 2.2.1 geunlocked en ook gejailbreaked.

Nu wilde ik al updaten naar 3.0, aangezien ik ook prima zonder jailbreak kan. De unlock zou bij de 2G gewoon in stand moeten blijven, aangezien de baseband niet meer geupdated wordt.

Wel wilde ik gewoon even een frisse installatie, dus ik heb na de update de iPhone hersteld. Nu krijg ik dus de melding dat de sim-kaart niet compatibel is met de iPhone.. WTF, is er dan toch een nieuwe baseband, of is er gewoon nog steeds iets aan de itunes kan mis? Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:39

MsG

Forumzwerver

De 3.0 firmware gaf mijn iPhone gewoon een nieuwe baseband hoor. maar misschien is dat met een 2G anders? Anders moet je even wachten tot yellowsn0w klaar is.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Laatst online: 01-11-2024
Bij een restore wordt je baseband hersteld, vandaar restore, bij een Update wordt de baseband niet veranderd.

Je zult moeten wachten op de nieuwe jailbreak helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
En nu ben ik dus screwed? Of moet ik eerst terug naar 2.2.1? Want yellowsnow is toch specifiek voor 3g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 20:07
ik heb ook een probleem, update ging niet goed (onbekend waarom), en nu wilt mn iphoen niet meer opstarten. krijg alleen maar de melding dat ik hem moet aansluiten met itunes, maar die herkent niks.
niet in recovery mode, niet in dfu mode ;(

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StWesleyT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-05 18:27
Volgens mij verandert de originele FW 3.0 dus WEL je baseband. De "beta" 3.0 zou niks veranderen...
edit: @Cmegens

[ Voor 7% gewijzigd door StWesleyT op 18-06-2009 00:23 ]

Qmotion MiniMaatPC2050. PSN: StWesleyT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
FerdiV schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:46:
Volgens mij gebruik ik gewoon de SIM PIN. Dat is toch gewoon je 4-cijferige password die je bij je SIM-kaart krijgt? Die werkt dus niet. Ik heb het nu 2 keer fout gedaan volgens de telefoon. Als ik het nu nog een keer doe ben ik toch de sjaak?

EDIT: Dit staat er trouwens: "plaats een geldige simkaart zonder pincode om de iphone te activeren"

Zonder PIN-code huh?

EDIT2: Hehe, volgens mij voerde ik mijn PIN-code gewoon 2 keer verkeerd in. Nu doet hij het wel!
Dit probleem had ik ook... maar door de kabel uit de iphone te trekken, itunes af te sluiten en vervolgens itunes te openen en de iphone weer aan te sluiten ging hij verder. Iedereen die dit dus heeft, even de stapjes volgen en je kunt verder :)
offtopic:
Mijn oplossing is niet gegarandeerd en werkte voor mij op mijn macbook pro met een t-mobile iphone 3g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
FireFoz schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 00:22:
ik heb ook een probleem, update ging niet goed (onbekend waarom), en nu wilt mn iphoen niet meer opstarten. krijg alleen maar de melding dat ik hem moet aansluiten met itunes, maar die herkent niks.
niet in recovery mode, niet in dfu mode ;(
Is niet correct. Ik heb eerst een update naar 3.0 gedaan, en die gebruikte dezelfde baseband. Pas na het herstellen begon de ellende. Ik denk dat inderdaad de originele baseband ook is hersteld.

Ben nu aan het proberen te downgraden...

edit: nu 2.2.1 met neuter aan het restoren via Pwnage tool....

edit2: 2.2.1 draait nu weer prima met unlock.

edit3: geupdate naar 3.0, en ook dat loopt nu als een zonnetje!

[ Voor 13% gewijzigd door cmegens op 18-06-2009 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armain
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08-2022
Heey jongens,

ik heb op dit moment nog steeds iPhone OS 3.0 beta 5 draaien, omdat mijn iTunes steeds maar blijft roepen dat de huidige versie (3.0) de meest recente versie is. Ik heb inmiddels mijn iTunes handmatig maar geupdate (gedownload bij apple, naar 8.2), maar nog steeds hetzelfde liedje.

Weet een van jullie hoe ik 3.0 er op krijg?

P.S. Als ik op restore klik krijg ik: There was a problem downloading the software for the iPhone "<name>". The requested resource was not found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-10 23:47

HaterFrame

Well... Poo came out!

Armain schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 08:23:
Heey jongens,

ik heb op dit moment nog steeds iPhone OS 3.0 beta 5 draaien, omdat mijn iTunes steeds maar blijft roepen dat de huidige versie (3.0) de meest recente versie is. Ik heb inmiddels mijn iTunes handmatig maar geupdate (gedownload bij apple, naar 8.2), maar nog steeds hetzelfde liedje.

Weet een van jullie hoe ik 3.0 er op krijg?

P.S. Als ik op restore klik krijg ik: There was a problem downloading the software for the iPhone "<name>". The requested resource was not found.
Via apple de restore image downloaden.
Als je een mac gebruikt: met de alt knop ingedrukt op restore en je kunt de image gebruiken die je via apple gedownload hebt.

Hou er wel rekening mee dat je echt bij nul begint dus ff alles backuppen.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 21:03
Ik heb het forum van iPhoneclub.nl sinds gisteravond in de gaten gehouden, toen waren er echter nog veel problemen met het upgraden naar 3.0. Maar als je precies doet wat er in de start post staat is er geen probleem, ik heb zojuist ook mijn iPhone naar 3.0 geupgrade :*) Unlock is er nog wel, ik kan nog bellen via KPN, maar ik ben mn jailbreak wel kwijt, ik heb geen Cydia icoontje meer, maar de jailbreak zal nog wel uitkomen.

Edit: Alleen de YouTube app werkt nog niet, hij kan geen verbinding maken met YouTube.

[ Voor 9% gewijzigd door Stefanovic45 op 18-06-2009 09:16 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:10

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

in al mijn enthousiasme was ik vergeten categories uit te zetten en alle apps uit hun mappen te halen voor de upgrade naar 3.0.
dat zorgde ervoor dat ik zo goed als geen programma's op kon starten (waaronder de settings). een complete restore was het enige dat ik kon doen. gelukkig had ik m'n contacten gesynct met m'n adresboek anders had ik moeten wachten tot de jailbreak gereleased wordt.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armain
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08-2022
Ik kon op de pagina van Apple geen eigen OS downloaden, maar heb hem maar van http://www.hackint0sh.org/forum/f127/22056.htm gehaald. Ik ben hem nu aan het restoren, maar tot nu toe ziet het er goed uit.

Dank je voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Laatst online: 11:03

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Een collega van mij heeft een iPhone 3G met 2.2.1 er op (geen jailbreak). Laatst heeft hij zijn PC opnieuw geinstalleerd, iTunes automatisch ook, en sindsdien synct z'n iPhone maar tot 75% en wil niet verder. Ook back-uppen lukt tot 75%. Hij moet hem echter eerst volledig syncen voordat 3.0 er op kan, Was ist loss?

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:39

MsG

Forumzwerver

Ik heb laatst de GM al geinstalleerd gehad en heb nu toch echt een nieuwere baseband dan ik had op 2.2.1.

Laat de iPhone trouwens heel veel data staan? Ik heb al meermaals 2.2.1 er op ge"flashed" maar toen ik de hyves applicatie downloade zat ik ineens in de hyves van de vorige eigenaar :+.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Laatst online: 11:03

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

MsG schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 10:07:
Ik heb laatst de GM al geinstalleerd gehad en heb nu toch echt een nieuwere baseband dan ik had op 2.2.1.

Laat de iPhone trouwens heel veel data staan? Ik heb al meermaals 2.2.1 er op ge"flashed" maar toen ik de hyves applicatie downloade zat ik ineens in de hyves van de vorige eigenaar :+.
Dat staat gewoon in je iPhone inderdaad :P

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-10 22:06
Als je je Iphone 2G update, dan word de baseband NIET veranderd.
Als je je Iphone 2G herstelt en dan meteen Firmware 3.0 erop zet, word je Baseband WEL veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>:) Heb geduld, het is een schone daad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb nu eindelijk de oplossing gevonden (na een aantal uur zonder dat ik kon bellen of gebeld worden)

Ik heb zelf Windows XP, dus ik weet niet of het ook bij andere werkt, maar als je Internet Explorer opstart en in het menu gaat naar Tool > Internet Options > 'tab' Geavanceerd. Scroll dan naar beneden naar het 'security/beveiliging' gedeelte, dan staat daar een optie "Check for server certificate revocation" of iets dergelijks. Zorg dat deze NIET aangevinkt staat en herstart Internet Explorer.

Als je nu weer opnieuw je iPhone aansluit op de computer of gewoon even op 'Muziek' klikt en dan weer op je iPhone, dan is het probleem bij mij opgelost.

Mijn iPhone draait nu OS 3.0 en ik kan ook weer bellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem als hieronder beschreven,
Itunes zegt dat de sim in de Iphone niet wordt ondersteunt.
En Iphone zelf is alleen de optie 'slide for emergency' weer gegeven en daar boven een ikoon van een USB stekker met een pijl naar een iTunes ikoon.

Hoelang zou ik moeten wachten. En moet ik de Iphone gewoon in de computer laten....?

Hellluuuuupppp Paniek :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsaus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-03 18:02
Ik heb mijn iPhone gewoon geupgrade naar OS 3.0, maar sindsdien heb ik last van constante "No Service" of een indicator die aangeeft dat ik wel bereik heb, maar dan kan ik errug moeilijk sms-berichten versturen of bellen.
Internet werkt ook voor geen meter, dus in principe zit ik nu met een iPod die zo af en toe eens kan smsen, bellen en mailen.

Volgens de T-Mobile winkel in Alkmaar zijn er meerdere mensen met dit probleem, en moet ik gewoon wachten tot OS 3.1 ofzo, maar ik betwijfel of deze binnenkort zijn intrede zal maken..
De gast bij MacSupport in Uitgeest raadde me aan om m maar te jailbreaken... Heb ik geen interesse in.

Heb al een keer op de telefoon zelf reset to factory defaults gedaan, niet geholpen, hard reset niet geholpen, via iTunes hersteld naar fabrieksversie en backup teruggezet, dit alles heeft niet geholpen...

Is er iemand die dit probleem ook heeft gehad en mij kan helpen dit op te lossen?

Ik heb dus sporadisch bereik, maar kan desondanks zo goed als geen berichten versturen of ontvangen, niet bellen, niet internetten etc. ook al geeft de telefoon aan dat ik wel bereik heb.

-Edit:

Als ik buiten ben lijkt de functionaliteit ietsje beter te worden, maar werkt nog lang niet zo goed als hij zo moeten en deed voor 3.0.

-Edit:

Ondertussen op laten sturen ter reparatie. Zal m met 2-3 weken terughebben, dus hopelijk net voor mijn vakantie.

[ Voor 10% gewijzigd door appelsaus op 27-06-2009 16:01 . Reden: Toevoeging info ]

Pagina: 1