Toon posts:

Dreamweaver: Error Code 500 Internal Server Error

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laatst heb ik mijn pc opnieuw geinstalleerd. Er waren wat problemen met Explorer.

Nu heb ik ook weer netjes Dreamweaver CS3 erop gezet. Alles werkt weer naar behoren maar wanneer ik mijn net gemaakte recordset wil testen geeft hij: HTTP Error Code 500 Internal Server Error.

Wanneer ik e.e.a. test geeft 'ie aan dat er verbinding is gemaakt. Ik heb bijna heel Google al afgestruind de laatste paar dagen, maar nog niets gevonden. Ik heb DW ook op een laptop geinstalleerd; hierop gaf hij dezelfde foutmelding.

Kan het wezen dat er een probleem zou kunnen zijn met de (Ziggo) router? Of heeft iemand anders een idee?

http://forums.adobe.com/s...014167-4762/codecrash.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Menu Extra -> Internet opties -> Tabblad geavanceerd -> Vinkje bij "Gebruiksvriendelijke HTTP foutmeldingen" uitzetten.

edit:
Oh, da's IE, ik zie nu pas op je screenie dat 't Dreamweaver is die de fout geeft :P

Euh, er zit geheid een fout in je code; bekijk het resultaat even in een browser.

[ Voor 45% gewijzigd door RobIII op 17-06-2009 22:07 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Da's het stomme; in mijn browser geeft hij dus gewoon wel output...

Edit: Op mijn werk kan ik dus wel verbinding maken en deze testen in DW....

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand op het Adobe support forum stelde het volgende voor:

"You may have to delete and re-add all your data sources in IIS data source manager."

Weet iemand wat dit inhoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Er gaat blijkbaar wat mis met de server waar je recordset vandaan komt. Misschien dat er iets mis is op je eigen pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De recordset staat op een remote server. Ik heb het ook al geprobeerd door DW op mijn laptop te installeren waar hij dezelfde foutmelding geeft. De recordset kan ik wel testen op mijn werk. Dus ik denk dan dat het aan mijn (Ziggo) modem zou moeten liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toch nog maar wat screenies van mijn instellingen in DW:

Afbeeldingslocatie: http://dazzlmedia.com/settings.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
En als je handmatig de record-set probeert op te vragen? Kan je pc wel verbinding maken met die remote server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je wel toegang tot de mysql server? Overigens neem ik even aan, uit je screenshots, dat het PHP code betreft en een MySql server. Is je code wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De ene keer heb je wel passive (PASV) mode en de andere keer niet en in de een wel "use firewall" en in de ander niet. Wellicht moet je het daarin zoeken :?

Overigens ken ik DreamWeaver niet echt, wat is die "recordset" precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Passive mode en Use Firewall aanpassen werkt ook niet. Wanneer ik mijn verbindingen test in de bovenstaande schermen geeft ´ie aan dat alles goed is en er verbinding is gemaakt.

Een recordset is een query uit een mysql-database. Deze kan je testen in DW, maar zoals eerder gezegd, ik krijg een Error 500 melding...
Pagina: 1