Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[pc] Prototype "stottert"

Pagina: 1
Acties:

• Voxyn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-11 17:27
Hallo,

Ik heb zojuist prototype geinstaleert, nadat hij hem opstart doet hij het gewoon alleen met een FPS van maar 13 fps terwijl mijn hardware ruim voldoet aan de minimale eisen.

Het duurt al 10 seconden om door de tekst van de trademarks te komen :X .

Maargoed als ik een spel start dan loopt het spel 1 seconden waarbij ik wel geluid hoor dan stopt hij weer een seconden en dan speelt hij weer enzovoort...

Wat ik zelf al gedaan heb.

Videokaart drivers geupdate
Geluidsdrivers herinstalleert.
Op google gezocht kon helaas maar 1 iemand vinden met hetzelfde probleem en daar is het ook niet opgelost (link])
De menu's doorgelopen van prototype en v-sync uitgeschakeld.

Iemand anders nog ideeën?

Edit: specs vergeten ;)

Processor: Core 2 Duo 8400
Geheugen 4Gb OCZ platinum
Videokaart: Saphire ati radeon 4870 1GB
Geluidskaart onboard.
Besturingysteem: Windows xp sp3

[ Voor 10% gewijzigd door Voxyn op 17-06-2009 21:59 ]

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-11 22:48

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Wat zijn de specs van je pc?

• Voxyn
Ts aangepast ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Voxyn op 17-06-2009 22:00 ]

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Hmm die specs zouden volgens de site wel voldoende moeten zijn. Er zijn ook geen updates van de game?
Je pc is verder wel gewoon snel ( lage cpu belasting in idle). Ook al meerdere drivers geprobeerd voor je videokaart? Heb je ook een lagere resolutie geprobeerd van de game? Instellingen van je videokaart staan goed? Dat bijv. klonen niet aanstaat?

Ik heb zelf trouwens ook wel eens zoiets gehad met Unreal Tournament'99 op een quadcore cpu. Toen stond ee optie in de bios aan die de cpu steeds terug klokte bij lage belasting. Denk alleen dat het niet relevant is voor prototype lol

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:14
Er zijn op dit moment heel veel gebruikers die last hebben van een of meerdere problemen binnen Prototype. Bij mij werkte het geluid namelijk helemaal niet, nu inmiddels waar maar het kraakt en piept nu. Voorlopig lijkt er helaas ook nog geen fix aan te komen maar ik wil je graag verder verwijzen naar het Activision forum want daar staan de nodige oplossingen die je nog kan proberen.

Sterkte!

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
ik heb de zelfde specs maar dan met een q6600 en helemaal geen problemen alleen bij het laadscherm gaat het heel even traag.

kijk eens wat voor belasting op je cpu ram etc zit ?

bij een maat van mij kreeg hij zwart scherm met rijdende autos terwijl hij wel minimum heeft.

• Fismeister
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-01 19:20
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Als er weinig actie is, is er weinig aan de hand. Dit gaat even goed maar dan zakt het fps naar ongeveer 2 tot 10 fps. Dit gebeurd vooral in gevechten of als ik van een gebouw afspring. Een eventuele oplossing die voor veel mensen werkt is de mouse lag fix:
http://www.sendspace.com/file/s0cv10

1.Extract files from the rar and copy them to your prototype folder.
2.Make a shortcut of your fpslimiter.exe to desktop
3.Right click on shortcut and replace text from Target to this: "C:\Program Files (x86)\Activision\Prototype\FPS_Limiter.exe" /f:50 "C:\Program Files (x86)\Activision\Prototype\prototypef.exe"

ff van activision forum gekopieërd. Dit had geen effect bij mij. Ook kwam er de tip om het bestand 00audio.rcf uit de game directory te plaatsen. Dit had ook geen effect. Mijn pc moet hem makkelijk op high kunnen draaien. De CPU usage in game ligt ongeveer tussen de 45 en de 60 procent. Ik heb de drivers van mijn videokaart via de asus site geupdate naar de meest recente versie. Ik heb het ook geprobeerd te spelen op de laagste resolutie maar het probleem bleef. Mijn specs:
Q9400, ASUS EAH4850, 4 gig kingston geheugen, Vista home premium 64-bit
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

• Voxyn
Floris-K schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 10:42:
Ook al meerdere drivers geprobeerd voor je videokaart? Heb je ook een lagere resolutie geprobeerd van de game? Instellingen van je videokaart staan goed? Dat bijv. klonen niet aanstaat?
Heb het geprobeert met versie 9.6 en 9.5 en heb niks veranderd aan de instellingen van de videokaart en zou ook niet weten wat ik veranderen zou moeten :X .
Resolutie staat goed ingesteld 1024X712 dat zou toch gemakkelijk kunnen met mijn setup.

@Fismeister beide geprobeert werkte beide niet :X .

[ Voor 7% gewijzigd door Voxyn op 18-06-2009 16:46 ]

• Fismeister
Wel raar he:S Hopen dat het nog met een patch verholpen wordt. Er zijn veel problemen met de game op technisch vlak dus die zal binnenkort wel een keertje uitkomen.

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Op de Xbox helemaal nergens last van ;)

Voxyn: het houdt voor mij dan ook op.. Sorry :)

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:56

Matis

Rubber Rocket

Heb je toevallig geen tweede monitor aan je pc hangen? Het lijkt bijna of je videokaart niet in 3d modus gaat. Dat kan gebeuren als je een tweede monitor eraan hebt hangen.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik had ook zo'n probleem... na het uitschakelen van zoveel mogelijk HID-apparaten, werkt het spel naar behoren! Misschien kan je er wat mee...

Verwijderd

Matis schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:54:
Heb je toevallig geen tweede monitor aan je pc hangen? Het lijkt bijna of je videokaart niet in 3d modus gaat. Dat kan gebeuren als je een tweede monitor eraan hebt hangen.
Telt een externe harde schijf als 2de monitor? ik heb daar men prototype op geinstaleert :|

Verwijderd

ja, dat kan voor problemen zorgen , als je games op een externe hdd installeert , je zou het eens op een van jou vaste hdd's kunnen proberen

• Fismeister
RonnieB82 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 13:20:
Ik had ook zo'n probleem... na het uitschakelen van zoveel mogelijk HID-apparaten, werkt het spel naar behoren! Misschien kan je er wat mee...
Ik heb mijn externe hdd, mijn printer en mijn bluetooth stick uit de usb ingangen gehaald maar dit had ook geen invloed. Ik kijk ook elke dag op het activision forum. Komen ook ook steeds meer potentiële oplossingen bij.

• Fismeister
Sorry voor de dubbelpost. Maar ik heb hem geprobeerd te herinstalleren. Dit had geen effect en het probleem bleef zich voordoen. Wel viel mij op dat de installatie belachelijk lang duurde. ongeveer een half uur/ 3 kwartier. Is er een verband?:P

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Fismeister schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 16:34:
[...]

Ik heb mijn externe hdd, mijn printer en mijn bluetooth stick uit de usb ingangen gehaald maar dit had ook geen invloed. Ik kijk ook elke dag op het activision forum. Komen ook ook steeds meer potentiële oplossingen bij.
Ik moest echt de devices uitschakelen in de device manager, volgens mij is het iets van mijn G15 toetsenbord... als ik namelijk een aantal HID-devices uitschakel, dan werkt mijn lcd niet meer, maar loopt prototype dus wel goed.

• Tom90
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:04
Ik heb totaal nergens last van met een G15 & 2 monitors..

Netjes een FPS van 50 tot 90 :)

Vreemd?

• Voxyn
Matis schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:54:
Heb maar 1 monitor, maar laat ook maar geef het op probeer het spel nog wel is als ik windows een keer opnieuw installeert en hoop dat hij het dan wel doet ;)

Verwijderd

misschien kan je eens laten checken of je PC deze game wel aankan.
heb een interesante site ervoor gevonden die dat kan berekenen. Klik hier

mijn PC kan deze game niet aan, is er eventueel een manier om het spel in een lagere kwaliteit op te starten zodat men pc dit wil aankan??

Verwijderd

Mischien een andere tip:
Ik had problemen met prototype, niet zo zeer frame-rate, wel dat de game hangt.
Dit gebeurde onder vista-32 en Xp-32, ongeacht de instelling van resolutie, AA, quality etc.
Wat me opviel is dat als ik mn SLI uitzetten (9800gx2) er verbetering was, maar onder vista nog steeds problemen ,en onder XP een hang-up iedere 20-30 min of zo.
(nee het is geen PSU probleem, ik kan iedere game in SLI op high-res spelen :) )

Prototype heeft nagenoeg geen enhanced settings om in te stellen, in t geval voor een Nvidia kaart regelt de driver dat.
Nu is er voor de game prototype pas na de driver versie 186.08 een prototype-profiel (Nvidia heeft deze in haar 3D setting staan). Probleem blijkt te zijn dat de 3D-driver de profiel voor prototype niet gebruikt omdat er 2 varianten zijn: DVD-versies werken met een prototype.exe executable, online (bv via steam) dowloaded versies werken met een prototypef.exe. Deze laatste wordt NIET door de Nvidia driver herkent (hebben ze vergeten er in mee te nemen). Gevolg is dat er geen optimale 3D setting wordt gedraaid.
Oplossing: nHancer programma gebruiken om t 3D-profiel aan te passen
zie: http://www.overclock.net/...rking-tri-sli-sli-pc.html

Ik heb dit onder Vista nu lopen, en geen enkele hang-up meer. XP moet ik nog proberen.
Ik weet niet of voor ATI-kaarten dit ook zo werkt, maar je zou moeten verifieren of daar de correcte setting worden gebruikt. Activision heeft niet echt goed werk gemaakt van de optimale 3D kaarten settings en drivers.

Overigens: ik had ook een Saphire ati radeon 4870 1GB, goede kaart in performance, maar heb ik ivm oververhitting en fouten in hun bios voor de fan-control terug gebracht.

• SerSam1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-11 21:08

SerSam1

<+.R.O.G.+>

ik heb totaal geen problemen met de fps van prototype :)
Ati radeon 4850
q6600
4gb
windows xp sp3

Verwijderd

Had het probleem dat geluid stotterde en vertraagd was, hardware acceleratie lager gezet voor Audio en fixed.
Pagina: 1