Toon posts:

AirLive 85Mbps geeft maar 6 mbps

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij hebben hier thuis een netwerk waar we deze kastjes bij gebruiken:

http://www.airlive.com/pr....jsp?pdid=PD1217412092583

De kastjes kunnen tot 85Mbps communiceren met elkaar, onze internetverbinding is 20Mbps.
Even voor de uitleg, er zit 1 kastje van de router op het stroomnetwerk beneden, en een kastje boven in mijn computer.

Helaas haal ik met dit kastje ipv 20Mbps maar hooguit 6mbps, met name bij het downloaden scheelt dat heel erg veel. Overigens haal ik wel de 20Mbps als ik mijn pc direct op de router aansluit.

Ik wil graag weten of iemand mij iets wijzer kan maken over hoe dit zou kunnen komen.

Groeten,

Jopy

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Er staat: "... up to 85Mbps ".

Die 85Mb is een maximum bij korte kabels en weinig storing.

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Hoe test je hoeveel bandbreedte je krijgt via die dingen? ga je iets van internet halen, of naar speedtest.net of iets dergelijks? Dat soort dingen kunnen misschien een onjuiste snelheid aangeven, omdat het toevallig net een piekmoment was of iets dergelijks.
Probeer bijvoorbeeld eens met die dingen tussen twee computers te testen en kijk hoe groot je bandbreedte dan is, als die dan ook rond de 6mbps zit, dan kun je in ieder geval zeggen dat het aan die dingen ligt, en niet iets anders.

Heb je ze toevallig ook in een stekkerdoos? Van wat ik begreep scheen dat de bandbreedte ook aardig te beperken.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Om te beginnen kun je even kijken of je beide adapters wel op dezelfde stroomgroep hebt zitten. Zo nee, dan is dat waarschijnlijk de hoofdoorzaak van je problemen. Ook andere apparaten kunnen storing veroorzaken.

Om te kijken wat er in ideale omstandigheden mogelijk is sluit je ze allebei even op een en dezelfde stekkerdoos en kijkt hoeveel er dan mogelijk is. Vervolgens kun je stap voor stap af gaan wat haalbaar is vanaf welk stopcontact en met welke apparaten aangesloten.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, ik test op een speedtest, maar ik download bijvoorbeeld via nieuwsgroepen, haal ik ongveer 800 kbs x 8 = 6,4mbit, en direct krijg ik ongeveer 2000 kbs dus 16mbits, ja 20mbit is hier helaas niet te halen maar dat even ter zijde.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:53:
Bedankt voor de tips, ik test op een speedtest, maar ik download bijvoorbeeld via nieuwsgroepen, haal ik ongveer 800 kbs x 8 = 6,4mbit, en direct krijg ik ongeveer 2000 kbs dus 16mbits, ja 20mbit is hier helaas niet te halen maar dat even ter zijde.
Dan ligt het toch niet aan je AirLive? Of snap ik je - vreselijk slordige - verhaal niet? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Je snapt het wel, ik heb net ff in de gang hem erin gedaan en daar haal ik gewoon de goede snelheid :D Alleen denk dat me ouders geen snoeren op de gang willen hebben iemand suggesties :P ?

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:23
Als je een payserver met 20mbit abo neemt(uiteraard ook 20mbit payserver) dan kan je pas goed vergelijken. Ik haal via m'n isp nieuwsgroepen iets minder mb/s als via een payserver dus je moet er niet vanuit gaan dat je isp met een maximale snelheid over nieuwsgroepen werkt

[ Voor 5% gewijzigd door naaitsab op 17-06-2009 22:16 . Reden: abn edit :P ]

if (!coffee) {
Work = false; }

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een payserver. Maar goed Alice is tot 20mbit en hier is het 16 a 17 mbit dus de snelheden kloppen gewoon download meestal 1800 - 2000 kbs ;)

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:10:
Je snapt het wel, ik heb net ff in de gang hem erin gedaan en daar haal ik gewoon de goede snelheid :D Alleen denk dat me ouders geen snoeren op de gang willen hebben iemand suggesties :P ?
WLAN?

Goedkoop bellen via VoIP

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Hangt natuurlijk van de situatie van de TS af.

In mijn geval zou WLAN geen oplossing zijn vanwege teveel bewapening in de twee betonnen vloeren, maar ik heb dan ook kabels getrokken. WLAN werkt natuurlijk wel, maar 20Mbit stabiel haal je er dan niet meer mee.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:13

Smarron

The bend

Je zou de reviews van deze adapters even moeten lezen, want de 85mbps uitvoeringen halen dit sowieso nooit. 20 mbit is voor die apparaatjes al redelijk vlot. Ik heb de 200mbit uitvoeringen en die halen maximaal 60mbit.

http://www.hardware.info/...pters_vergelijkingstest/7

Maximaal 30mbit.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• BazB
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06-2024
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:10:
ik heb net ff in de gang hem erin gedaan en daar haal ik gewoon de goede snelheid
Dit is een hele belangrijke opmerking. Dit zegt dat de apparaten wel in orde zijn, en de juiste snelheid kunnen halen.
Je probleem ligt in het stroomnet. Is dit dezelfde groep in de schakelkast (lees: stoppenkast)? Of zit het misschien in een stekkerblok, deze kunnen ook storing geven.

Verwijderd

Topicstarter
Nee heb de oplossing al, onze router zit in de meterkast dus ik hoef alleen het kastje die op de router zit aangesloten in de stroomgroep van deze kamer te doen. Dan haalt hij de goede snelheid bedankt voor jullie snelle hulp allemaal ;)
Pagina: 1