Sinds een half jaar heb ik mijn router gevirtualiseerd en een kleine testbak virtueel draaien, nu na een herstart van de fysieke machine (wel vaker gedaan) zijn de vm's extreem traag geworden...
Als ik een VM start dan duurt het al circa 2 minuten voordat ik de POST van de VM zie, normaal gezien start m0n0wall binnen een minuut, nu na anderhalf uur is deze nog niet klaar met opstarten...
Dit geld ook voor de testbak (xp).
Ook de vmx.exe's trekken dan continu full load.
Aan de machine zelf is niets veranderd (hij is even uitgeweest zodat ik de accu's van mijn ups kon verwisselen).
Ondertussen vmware server gedeinstalleerd en een keer de installer met /c opgestart; nu ook meteen geupdate van 1.0.7 maar 1.0.9, maar helaas hetzelfde probleem.
Het geheugen of de disks van de fysieke machine mankeren niks, de rest van de services draaien normaal.
Welk kwam ik na het herstarten van de fysieke machine de volgende 2 meldingen tegen;
Ik begin zelf vaag te vermoeden dat het om register/profiel(?) problemen gaat, maar geen idee waar ik moet beginnen met zoeken...
/edit:
fysieke machine:
Amd athlon 4000+
Asus a8n-sli deluxe mobo
2x 1gb corsair geheugen
650W voeding
/edit2:
Na een herstart waarbij op alle schijven chkdsk is uitgevoerd werkt alles weer normaal...
Op de primary boot disk waren 2 verloren bestanden, nu werkt het weer...
/edit3:
En te snel gejuicht, na een half uurtje is het probleem weer terug gekomen; chkdsk helpt niet meer helaas....
Dus als iemand ideen heeft hoor ik ze graag....
Als ik een VM start dan duurt het al circa 2 minuten voordat ik de POST van de VM zie, normaal gezien start m0n0wall binnen een minuut, nu na anderhalf uur is deze nog niet klaar met opstarten...
Dit geld ook voor de testbak (xp).
Ook de vmx.exe's trekken dan continu full load.
Aan de machine zelf is niets veranderd (hij is even uitgeweest zodat ik de accu's van mijn ups kon verwisselen).
Ondertussen vmware server gedeinstalleerd en een keer de installer met /c opgestart; nu ook meteen geupdate van 1.0.7 maar 1.0.9, maar helaas hetzelfde probleem.
Het geheugen of de disks van de fysieke machine mankeren niks, de rest van de services draaien normaal.
Welk kwam ik na het herstarten van de fysieke machine de volgende 2 meldingen tegen;
enThe description for Event ID ( 100 ) in Source ( vmauthd ) cannot be found. The local computer may not have the necessary registry information or message DLL files to display messages from a remote computer. You may be able to use the /AUXSOURCE= flag to retrieve this description; see Help and Support for details. The following information is part of the event: VMware process did not start properly.
.
Ik krijg er geen touw meer aan vast geknoopt en hoop dat iemand kan helpen?The description for Event ID ( 100 ) in Source ( vmauthd ) cannot be found. The local computer may not have the necessary registry information or message DLL files to display messages from a remote computer. You may be able to use the /AUXSOURCE= flag to retrieve this description; see Help and Support for details. The following information is part of the event: Process is still alive.
.
Ik begin zelf vaag te vermoeden dat het om register/profiel(?) problemen gaat, maar geen idee waar ik moet beginnen met zoeken...
/edit:
fysieke machine:
Amd athlon 4000+
Asus a8n-sli deluxe mobo
2x 1gb corsair geheugen
650W voeding
/edit2:
Na een herstart waarbij op alle schijven chkdsk is uitgevoerd werkt alles weer normaal...
Op de primary boot disk waren 2 verloren bestanden, nu werkt het weer...
/edit3:
En te snel gejuicht, na een half uurtje is het probleem weer terug gekomen; chkdsk helpt niet meer helaas....
Dus als iemand ideen heeft hoor ik ze graag....
[ Voor 10% gewijzigd door LiquidSmoke op 17-06-2009 23:24 ]