Ik ben reeds 2 maanden in bezit van van een panasonic 37-LZD80. Tot nu toe een pracht tv die deed waarvoor het diende. Hij is gekocht met het idee dat ik in de toekomst full hd erop kon kijken maar tot nu toe heb ik alleen kunnen genieten van een xbox via component (max 1080i) wegens gebrek aan hdmi kabel. Nou heb ik deze kabel (5 meter) vandaag binnen gekregen via de post samen met een DVI(male)->HDMI(female) verloopje zodat ik de tv kon koppelen aan mijn tv wat mij de beste oplossing leek om vervelende mkv bestanden af te spelen op 37 inch. Relevant hier is denk ik dat mijn grafische kaart twee dvi poorten heeft (een 7800gtx). Enfin, kabel en verloopje uitgepakt, door enge tv meubelen geworstelt en aangesloten. Nvidia control panel herkent de tv eerst niet. Hierna even bij een andere tv in huis (42 inch hd-ready) met laptop geprobeerd, 1080p werkte dus aan de kabel lag het niet. Goed, kabels weer weggehaald en gewoon rechtstreeks door mijn kamer heen aangesloten. Nu aan de xbox aangesloten maar daar kreeg ik geen beeld mee dus sloot ik hem weer op mn pc aan. Er werd nu wel iets herkend en ik kreeg beeld wat configureerbaar was. Dit was ook de laatste keer. Opmerkelijk was dat bij beweging van de kabel het beeld soms uitviel. Vervolgens de kabel uit de tv getrokken, weer door de tv-meubel kunnen krijgen en voordat hij in de tv zat viel kennelijk de stroom uit (oorzaak/gevolg is nog onduidelijk voor mij). Hierna heeft de tv geen enkele keer (zinnig) leven over hdmi vertoond (hiervoor was het ook niet echt sprankelend). Hieronder korte samenvatting:
-Laptop die gisteren nog is gekocht kan geen beeld produceren op de panasonic (alle hdmi poorten) wel op de andere tv, andere hdmi kabel levert geen resultaat
-Xbox heeft nog nooit beeld via hdmi op de panasonic kunnen leveren (alle hdmi poorten) component en vga lukt nog wel op de tv, een andere hdmi kabel levert ook geen resultaat.
-PC wil sporadisch nog wel eens de tv "zien" als ik de pc opnieuw start maar wat ik ook selecteer, het beeld blijft zwart. Tijdens opstarten zie ik wel graphical glitches verschijnen waar ik eigenlijk een vista laadbalkje verwacht. Een andere kabel proberen lukt niet (te kort) maar heeft volgens mij weinig zin gezien vorige resultaten.
-TV werkt via: analoog, scart, compononent en vga
Dit leidt tot de conclusie dat er niets mis is met mijn kabel noch apparatuur maar met de TV. Ik denk dat alle hdmi poorten gewoon dood zijn of ik doe iets fout. Iemand een idee wat ik het beste kan doen? Mijn tv is gekocht bij de mediamarkt (goede aanbieding) en ik dacht dat die wel redelijk coulant zijn wat garantie betreft.
-Laptop die gisteren nog is gekocht kan geen beeld produceren op de panasonic (alle hdmi poorten) wel op de andere tv, andere hdmi kabel levert geen resultaat
-Xbox heeft nog nooit beeld via hdmi op de panasonic kunnen leveren (alle hdmi poorten) component en vga lukt nog wel op de tv, een andere hdmi kabel levert ook geen resultaat.
-PC wil sporadisch nog wel eens de tv "zien" als ik de pc opnieuw start maar wat ik ook selecteer, het beeld blijft zwart. Tijdens opstarten zie ik wel graphical glitches verschijnen waar ik eigenlijk een vista laadbalkje verwacht. Een andere kabel proberen lukt niet (te kort) maar heeft volgens mij weinig zin gezien vorige resultaten.
-TV werkt via: analoog, scart, compononent en vga
Dit leidt tot de conclusie dat er niets mis is met mijn kabel noch apparatuur maar met de TV. Ik denk dat alle hdmi poorten gewoon dood zijn of ik doe iets fout. Iemand een idee wat ik het beste kan doen? Mijn tv is gekocht bij de mediamarkt (goede aanbieding) en ik dacht dat die wel redelijk coulant zijn wat garantie betreft.