Toon posts:

nieuw moederbord kopen( overclocking) met intel quad core 2

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views

Verwijderd

Topicstarter
ik ben al heel lang aan het rond kijken voor een nieuw moederbord maar kom er echt niet uit.
ik wil een van de asus P5Q serie kopen. is dit aan teranden of niet?
zo ja welke van de sirie zou ik dan moeten nemen?
zoizo ben ik een beetje krap bij kas(ben pas 14)
of kan ik beter een moeder bord van een ander merk nemen?
prosesor heb ik al: intel Q6600

M.v.g
Lindsey

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2009 18:41 ]

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
p5q is een goede keus,

welke versie je moet hebben hangt af van je behoeften, draai je met 1 videokaart en wil je dat blijven doen, heb je aan de gewone p5q genoeg, wil je crossfire draaien, dan heb je een p5q-pro of hoger nodig, verdere opties als lan aansluitingen, sata, pata firewire usb e.d. ligt aan wat je allemaal nodig hebt. Die keuze kun jij dus alleen zelf maken

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-05 08:53

Dima_2005

T.net-verslaafde

is dit aan teranden of niet?
Best niet aanranden :P

Anyways,ik denk dat het een goede keuze is, het is een mooie bordje met P45 chipset. Dus zeer goede keuze qua overclockbaarheid, etc...
Er zijn genoeg keuzes... Kijk gewoon in een webshop, kies merk asus en chipset P45, kijk dan naar de features dat je het belangrijkst vind! En of het tegenover de prijs staat...

Lijst van alle P5Q's:
http://tweakers.net/price...&f162=2726&d892=&x=15&y=8

Mijn persoonlijke keuze zou zijn: P5Q Pro... (denk niet dat je DDR3 gaat draaien?)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03:14

QinX

Shai-Hulud

Als je wilt kijken naar een goed moederbord om te overclocken moet je kijken naar en aantal dingen.
Hoe zit de BIOS inelkaar(genoeg opties voor in te stellen, alles met kleine sprongen te doen?) Heeft het moederbord genoeg fases om een stabiele stroom toevoer te geven. Heeft het moederbord alle aansluitingen die jij wilt, Crossfire/SLI, LAN? esata.
Een moederbord uit de P5Q serie zou een goede keus zijn, ik heb zelf de P5Q Deluxe, maar gezien je zelf zegt een klein budget te hebben is die een beetje buiten bereik.

De normale P5Q heeft 8 fases, wat meer dan genoeg moet zijn voor een redelijke overclock.

Hou je trouwens ook rekening met je CPU koeler? met de standaard koeler kom je niet al te ver.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Allereerst welkom op GoT :)
Welk moederbord je moet kopen is iets dat je prima zelf uit kunt zoeken aan de hand van reviews en benchmarks. De P5Q is samen met wat P45 andere borden getest, te vinden hier; http://tweakers.net/archieven/cat/25/reviews/.
Op basis daarvan zou je al een heel eind moeten kunnen komen.

Omdat dit topic verder niet voldoet aan PMG Beleid gaat dit topic op slot.

Dit topic is gesloten.