Toon posts:

Standalone DivX speler?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er eigenlijk ook standalone DivX spelers te koop?

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

nee (kort maar duidelijk)en die zullen er waarschijnlijk ook nooit komen (omdat divx een gehackte codec is maar dat kan iemand anders vast wel beter uitleggen ;) )

mollie

Verwijderd

Idd, DivX is een beetje grijs.

Ooit was het een codec van MS geloof ik, maar daarna heeft MS hem niet verder ontwikkeld. Andere lui hebben DivX toen gekraakt en/of verder ontwikkeld. De codec is ooit legaal geweest maar nu weer niet. Het is allemaal wat wazig.

Je kunt wel je DivX omzetten naar VCD en die op een standalone DVD-speler (die VCD ondersteund offcourse) afspelen.

Verwijderd

als je een dreamcast hebt met de nieuwste diskloader kan je gewoon DivX-en kijken

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Philips was toch bezig met zo'n apparaatje ? stond ooit een keer een artikel over op divx-digest.com

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

hmmm....

Waarom eigenlijk niet?

OK is een beetje grijs maar er zitten toch ook geen patenten op? dus als het popplair genoeg is (denk aan Mp3) komen er ook wel spelertjes... lijkt me.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

divd is begonnen als een codec van M$
dus waarschijnlijk zitten er wel patenten op

mollie

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Om de rechten zal het niet gaan, het is namelijk een volledig legale codec (net als MP3).
De reden waarom het er (zeker voorlopig) niet gaat komen is omdat het decoderen van DivX nogal wat processorkracht vergt en dat is nogal duur om in een stand-alone apparaat te maken. VideoCD en MP3 pakken niet zoveel processorkracht en is daarom makkelijk in een stand alone apparaat te impliceren.

Verwijderd

een vriend vam mij is bezig met een gehackte firmware voor de standalone dvd speler de Yamamwaka 713

je brandt de gehackte firmware op cd en update je dvd gewoon ff zodat hij ook Divx kan lezen mp3 kan hij al dus nu aleen nog MPEG-4

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03 14:54
Ze zijn nog niet te koop voor zover ik weet, maar het zit er wel aan te komen. Kijk hier maar eens:
http://www.divx-digest.com/hardwaredivx.html

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Op donderdag 01 maart 2001 00:12 schreef rjw het volgende:
Zijn er eigenlijk ook standalone DivX spelers te koop?
ZELF MAKEN!!!! ID: KOFFERMOD???? :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Op donderdag 01 maart 2001 01:57 schreef --ReapeR-- het volgende:
als je een dreamcast hebt met de nieuwste diskloader kan je gewoon DivX-en kijken
Woooooooooooooow, even terug. Nog een keer. HOE kun je divx kijken op je DC? :D

[edit]
Ik kan alleen maar vinden hoe je divx's kunt omzetten naar softdecs, maar dat vind ik wel erg veel moeite :(
http://dciso.free.fr/divx-en.htm

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Verwijderd

ja idd die franse site met dat proggie
is erg veel moeite en bij mij loopt alles vast dan
hoe/wat/waar welke disk :)

overigens is er een noors bedrijf dat met een standalone divx speler bezig is, ze wouden het volgens mij deze zomer al uitbrengen
op hun site (http://www.kissnordic.dk/) vond ik hier echter niets over maar volgens cdfreaks.com hadden ze al een positieve gesprekken gehad met ms zelfs dus....
laten we allemaal hopen dat t er snel komt
dit geweldige apparaat zou dan ook dvds,vcds,svcds,mp3 cds enz. kunnen afspelen
maar voorlopig blijft het nog even met tv-out kijken :) met mijn draadloze muis kan ik overigens van 5 meter afstand voor de tv nog goed de controls besturen :)
Pagina: 1