Toon posts:

Resolutie veranderd na opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik heb een probleem.

Ik heb laatst Vista opnieuw geinstalleerd (op een nieuwe HD)
Hierna heb ik de nieuwste Vista 32-bit driver geinstalleerd voor de Geforce 8400 GS kaart.

Ik heb mijn PC aangesloten op mijn LG 32inch TV.
Nadat ik de juiste resolutie (1024x768) heb ingesteld staat alles netjes.

Als ik de computer opnieuw opstart wordt er vanzelf een andere resolutie (1280x768)
ingesteld. Deze resolutie vind ik niet goed, dus zet hem steeds handmatig in op de juiste.

Ik heb al gekeken in het NVIDIA configuratiescherm, maar ik kan het niet vinden.

Wie weet wat ik moet doen?

Mvg Dabo

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:20
Dit komt omdat de TV standaard een resolutie heeft van 1366x768. De grafische kaart detecteert dit, en zet de resolutie op 1280x768.

Als jij de resolutie handmatig op 1024x768 zet, dan zie je waarschijnlijk dat het beeld uitgerekt wordt, en dat alles uit verhouding is.

Het is dus beter om de resolutie niet op 1024x768 te zetten, maar op 1280x768 of 1266x768.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle antwoord.

Het gekke is, dat ik vroeger geen problemen hiermee had.
Ik had toen ook mn TV op mn PC aangesloten.
Ik had toen een andere driver, maar lijkt me niet dat het daardoor komt.

gr

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:20
Het kan zijn dat er in de nieuwe versie het een en ander getweakt/veranderd is, en dat de kaart daardoor nu automatisch de juiste resolutie opspoort, want drivers worden ook continue verbeterd ;) en nog een vraagje: Hoe is de TV op de kaart aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar kan je gelijk in hebben.
Helaas heb ik de oude driver niet meer.

Ik heb mijn PC middels een HDMI kabel verbonden met mijn TV.

groetjes

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Klinkt als iets dat je op kunt lossen door de driver van je monitor/tv te installeren in plaats van de Plug & Play driver. Of in geval dat je dat al gedaan hebt, die driver even aan te passen en die ongewenste resolutie even te schrappen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:53

Dima_2005

T.net-verslaafde

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 19:36:
Ja daar kan je gelijk in hebben.
Helaas heb ik de oude driver niet meer.

Ik heb mijn PC middels een HDMI kabel verbonden met mijn TV.

groetjes
Wel, HDMI heeft altijd een voorkeur om breedbeeld te draaien (weet ik uit ervaring)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

HDMI is puur een (dom) overdrachtsmiddel en kan dus geen "voorkeur" hebben. Wel kan het zo zijn dat de electronica erachter anders werkt dan bij analoge ingangen.

Uitgangspunt daarbij is trouwens altijd dat een TFT scherm op native resolutie aangestuurd hoort te worden. Evt veranderingen in beeld/zoom etc dien je bij TFT in de afspeelsoftware te doen, niet de instellingen van resolutie..

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1