Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-06 21:18

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Hallo,

Sinds een week start mijn beeldscherm NIET meer mee met de computer, de pc start gewoon op, maar op het beeldscherm blijft no-signal staan.
Soms als ik wat knoei met stroom eraf/ stroom erop doet hij het weer, en dan ook echt totdat ik hem uitzet, daarna begint het weer..

Het vreemde is dat dit totaal spontaan ontstond, heb al maanden niks meer veranderd.

Relevante Hardware:
Asus PQ5L-E
Nvidia 8800 GT
Philips 190WV
Be Quiet Dark Power Pro 450 Watt
Intel E7400

Wat ik heb uitgesloten:

Beeldscherm kapot (Werkt op andere pc)
Kabel niet goed (Werkt op andere pc)
Videokaart kapot (Andere videokaart heeft zelfde problemen)
Scherm registreert het opstarten niet (Ander beeldscherm zelfde probleem)

Mijn enige verklaring is dat het Moederbord niet meer, of soms doorgeeft dat het beeldscherm moet opstarten.
Het rare is dat als na een tijdje niks doen het beeldscherm op standby gaat, of zelfs helemaal uit, ik hem WEL weer met het toetsenbord op kan starten.

Zet ik de PC in standby of slaap modus dat heb ik weer dezelfde problemen.

De reden dat ik hier een topic voor open is heel simpel, ik kan er niks over vinden...

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Zit er geen onboard vga op het mobo dat voor conflicten kan zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:38
Heb dit wel is bij een andere pc gezien en daar was de voeding van kapot. Kijk ook nog even naar je geheugen dat wil ook nog wel is roet in het eten gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Nee, geen onboard VGA, dat is voor oude moederborden :p

Voeding kan het zijn, maar is nog geeneens een jaartje oud, en een absoluut A-merk.
Is er een manier om dit te testen?

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:38
Andere voeding eraan hangen of bijv. je voltlijnen doormeten. Staat volgens mij beschreven in het hangen en opstartproblemen topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter dus
Is namelijk NIET te vinden in de search, en ook niet als een sticky ergens, heel lastig, maar het is gelukt ;)

Probleem wat ik volgens daar heb is een niet geaard stopcontact, als is het verlengsnoer wel geaard, maar dat werkt natuurlijk niet zo :)
Zal eens een andere stopcontact proberen, werkt dat niet dan ben ik bang dat ik mijn voeding er maar eens uit moet halen, wat een enorme klus gaat worden aangezien ik alle kabels heb weggewerkt...

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Topicstarter
Ok, ik heb echt alles geprobeerd, zelfs de voeding in een andere pc gehangen, maar nog steeds dezelfde problemen, dus de voeding is kapot :(

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:07

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

mooi dat je nog even de oorzaak meld van dit toch vreemde probleem, zeker omdat het na wat prutsen afentoe in eerste instantie nog wel werkte.. altijd handig voor iemand met research naar dergelijke eigenaardige troubles.. ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-05 16:01
Voeding in andere pc gehangen en daar dezelfde problemen bedoel je ? Anders ligt het natuurlijk aan het moederbord.

[ Voor 4% gewijzigd door Jim423 op 25-07-2009 21:28 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1