Hallo allemaal,
Ik vraag me af of iemand hier ervaring heeft met het installeren van drivers van een Gigabyte moederbord op een Linux-systeem?
Binnenkort ga ik namelijk mijn eigen PC in elkaar zetten, en daarbij wil ik ook voor het eerst van Linux gebruik gaan maken (Ubuntu, om precies te zijn), omdat ik Windows onderhand toch wel zat ben.
Het moederbord dat ik zal gaan gebruiken is een Gigabyte GA-MA770-UD3 rev. 1.0, maar het probleem is dat de drivers die Gigabyte op hun website aanbiedt, eigenlijk alleen voor Windows bestemd zijn. Mensen die Linux hebben, wordt daar aangeraden om een met Linux compatibele driver te downloaden van een chipset-verkoper of van een website van derden. Nu weet ik als Linux-n00b niet echt waar ik dan moet zijn, en ik denk dat ondanks tools als WINE niet de voor Windows bestemde drivers op Linux kunnen draaien. Toch wil ik graag de drivers en BIOS van mijn moederbord zo veel mogelijk up to date houden, dus hoe los ik dit probleem op?
Of heb ik simpelweg geen andere keus dan Windows XP (dat is mijn huidige OS) te blijven gebruiken? 
Ik hoop dat iemand me hier wat meer duidelijkheid over wilt verschaffen - in ieder geval alvast hartelijk bedankt!
Groetjes,
Duysterwald
Ik vraag me af of iemand hier ervaring heeft met het installeren van drivers van een Gigabyte moederbord op een Linux-systeem?
Ik hoop dat iemand me hier wat meer duidelijkheid over wilt verschaffen - in ieder geval alvast hartelijk bedankt!
Groetjes,
Duysterwald
"The only way to get rid of a temptation is to yield to it. Resist it, and your soul grows sick with longing for the things it has forbidden to itself." ~ Oscar Wilde