Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[vista64] reboot loop na update, system restore failed

Pagina: 1
Acties:

• h_fabrikant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik heb gisteravond windows update gedraaid om de laatste updates weer is binnen te halen maar vervolgens kwam windows in een reboot loop terecht...

even googlen vertelde mij dat ik via de repair functie op de vista dvd c:\windows\winsxs\pending.xml even moest renamen of verplaatsen. dit heb ik gedaan en inderdaad, ik kon weer in windows komen.

nu werken echter de meeste programma's niet meer....

pending.xml weer terug zetten hielp niet, want die bracht de loop weer terug.

nu probeer ik als alternatief een restore point terug te zetten via system recovery, maar dit lukt niet.

ongeacht welk restore point ik kies krijg ik de volgende melding:

System restore did not complete successfully. Your computer's system files and settings were not changed.

Details:

System restore failed due to an unspecified error.
The parameter is incorrect. (0x80070057)

iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-11 20:42
1e hit op google als ik zoek op "0x80070057", heb je dit al geprobeerd?

http://www.updatexp.com/0x80070057.html

• h_fabrikant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-04-2024
uiteraard heb ik daar op gezocht, maar die foutcode komt in vele situaties voor en niet een lijkt op het probleem wat ik heb...

maar inmiddels maakt het niet meer uit... een van mn harde schijven heeft de geest gegeven dus dat zal wel het probleem geweest zijn...

gelukkig had ik net vanmiddag alles wat niet weg mocht naar een externe schijf gekopieerd dus ik ben niks kwijt...

RAID array maar afgebroken en windows draait inmiddels weer op de overgebleven schijf...

morgen mn vrije dag maar opofferen om alles in orde te maken...