Tips voor een Surround set.

Pagina: 1
Acties:

• Emersion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-02-2025
Hallo audiomensen,

Ik heb op het gebied van audio totaal geen kaas gegeten. Ik heb tot nu toe altijd gedaan met het geluid wat gewoon uit de tv komt. Ik weet er dus niet veel van, maar ik zou wel graag een surround set willen kopen voor mijn game en film behoeften (muziek is een verre derde).

Ik heb:

Sony Bravia 40w4000
Playstation 3
Xbox360

Deze apparaten zou ik graag allemaal willen aansluiten, waarbij de xbox en ps3 het voortouw nemen, omdat ik daar films op kijk en game.
Ik heb begrepen dat recievers audio kunnen doorsturen via hdmi en optisch, maar een playstation/xbox stuurt ook video door zijn hdmi kabels, kan een reciever dit wel doorsturen aan de tv en geeft dat geen signaal verlies op de video? Is optisch een betere keus?
Is een 5.1 set tegenwoordig nog steeds de standaard? (heb ook geluiden gehoord van 7.1 sets?)

Ik wil een budget van ongeveer 400-600 euro aan de surround set wijden, maar heb dus geen idee wat ik moet kopen , bij BCC en Mediamarkt zie ik eigenlijk alleen maar home cinema sets en als ik die bekijk hebben die vaak niet de juiste aansluitingen + dat de dvd/blu ray spelers die erbij zitten totaal overbodig zijn voor mij.
Audiowinkels ken ik zo niet in de buurt (Borne/Hengelo), en vertrouw het advies van een grootwinkel niet.

Hebben jullie misschien tips bij het zoeken? Misschien gelijknamige situaties met een surround set die jullie bevalt?
Laat het me weten!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Als je een AV (Audio/Video) receiver neemt, kan je al je apparaten daar in pluggen (mits genoeg/juiste aansluitingen aanwezig uiteraard) en dan doe je 1 hdmi kabel van je receiver naar je tv. Ik weet geen specifieke apparaten voor je, misschien dat Harman Kardon wat heeft. Ik heb zelf een HK AVR 247, erg mooi apparaat maar jouw budget al te boven. En dan moet je er ook nog wat fatsoenlijke speakers bij. Je kan natuurlijk ook je beeld direct op je TV aansluiten en dan alleen geluid naar een "normale" (alleen audio) receiver doorsturen, misschien drukt dat de kosten een beetje.

Roomba E5 te koop

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04:40

the mod man

iets van beeldmaker

Emersion schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:30:
Ik heb begrepen dat recievers audio kunnen doorsturen via hdmi en optisch, maar een playstation/xbox stuurt ook video door zijn hdmi kabels, kan een reciever dit wel doorsturen aan de tv en geeft dat geen signaal verlies op de video? Is optisch een betere keus?
Is een 5.1 set tegenwoordig nog steeds de standaard? (heb ook geluiden gehoord van 7.1 sets?)

Ik wil een budget van ongeveer 400-600 euro aan de surround set wijden,
Een receiver kan normaal gesproken video doorsturen naar je tv ja, signaal verlies is er niet tenzij je erg grote afstanden wil overbruggen >10 meter.

Ik weet niet heo het zit met een xbox/playstation maar mischien kan je kijken naar bv een setje als de logitech z5500. Dan kan je vie hdmi het beeld nara de tv sturen en optisch/coax het geluid naar de z5500

(ik weet niet of dat kan met xbox/playstation het beeld en het geluid apart uitsturen)

Wat ook kan maar misschien niet in het budget past is naar een goede hifi winkel gaan en daar zelf wat bijelkaar zoeken (bv maranzt receiver en wat boxen van kef/hk/b&w) dan heb je warschijnlijk betere kwaliteit dan die pre fab setjes van (vul hier merk x in)

I can't wait to shoot!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:53

Shunt

Boe

the mod man schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:46:
[...]

Een receiver kan normaal gesproken video doorsturen naar je tv ja, signaal verlies is er niet tenzij je erg grote afstanden wil overbruggen >10 meter.

Ik weet niet heo het zit met een xbox/playstation maar mischien kan je kijken naar bv een setje als de logitech z5500. Dan kan je vie hdmi het beeld nara de tv sturen en optisch/coax het geluid naar de z5500
voor 400 tot 500 euro is er heel wat beter te halen als een simpel logitech pc speaker setje hoor.

Ga gewoon eens naar een winkel waar ze wat van die "simpelere" setjes verkopen als van HK en dat soort spul en ga daar gewoon eens luisteren wat vind je lekker klinken wat geeft er een leuk geluid. In de range waar je aan het kijken bent kwa prijs zal het zo'n alles in een setje zijn dus met dvd of bluray ingebouwd of je moet een leuke aan bieding kunnen vinden.

Maar wat ook een mogelijkheid is, een losse recever kopen en een losse speaker set (hierme kom je waarschijnlijk wel wat over budget heen) de kwaliteit van deze systemen is over het algemeen een stuk hoger als een alles in een set.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-01 16:53
Veel wat oudere/goedkopere surround receivers kunnen de audio in het HDMI signaal alleen maar doorsturen naar de uitgang (voor de TV), maar er zelf niks mee doen. Let daar wel op. Dan hoor je namelijk niks op je boxen en alleen via de TV. Je kunt echter ook een combinatie van HDMI voor beeld en optisch voor geluid gebruiken bij de PS3. HDMI is net als SPDIF digitaal, dus het is zeker niet minder.

Met je budget zou ik gaan kijken voor een home cinema receiver van rond de 250 euro van Yamaha, Pioneer, HK, of iets dergelijks. Een subwoofer 5.1 luidsprekerset kost je zo'n 170 - 200 euro wanneer je voor JBL of Wharfedale gaat.
Voor de rest kan ik je niet echt adviseren, je moet zelf uitzoeken wat je wil en mooi vind klinken.

_██_
(ಠ_ృ)

• Shunt

Shunt

Boe

bvb een setje waar ik zelf zeer over te spreken ben / was voor ik twedehands aan mijn huidige set ben gekomen is de:
http://www.kieskeurig.nl/...nt-short/premiere/121561/
dan heb je nog een 200 euro over voor een versterker of als je iets meer budget neemt zou je er een instap modelletje van Marants bij kunnen nemen met HDMI1.3 dus audio en beeld over hdmi.

Game PC

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 22:02
Shunt schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:57:
[...]

voor 400 tot 500 euro is er heel wat beter te halen als een simpel logitech pc speaker setje hoor.
:') Een "Simpel Logitech PC Speaker setje". I feel sorry for you maar 90% van de mensen vinden een z5500 beter klinken als een vergelijkbaar setje in de prijsklasse 400~500 euro hoor?

Als je nou echt een goede versterker hebt dan is het een ander verhaal. Maar dan mag je het budget flink opschroeven.

In die prijsklasse raad ik gewoon een z5500 aan. Goedkoop, véél kwaliteit voor weinig geld en een flinke bass.
Maarja; de informatie die gegeven is is te weinig om een goed oordeel te geven.

Dus ook aan degene die quote; ik vind het super dat je een oordeel kan geven met de informatie die je hebt. Je weet niet waarvoor hij hem echt wilt hebben en wat hij verwacht van een set. Wat van muziek/films hij vaak luistert/kijkt etc.

Dat is hetzelfde als iemand zegt "ik zoek een auto" en dan antwoorden "neem een bmw die is het beste".

Aan topicstarter; zou je kunnen melden wat je vaak luistert? wat zoek je in een set? geef iets meer informatie :)

Voor games en films staat de z5500 wmb gewoon boven aan. Zijn super veel reviews over te lezen, veel mensen hebben hem, veel mensen zijn tevreden. Lees dus ook even reviews over de z5500 en kijk of het wat is. Ga luisteren evt in audiowinkels bij jouw in de buurt.

[ Voor 10% gewijzigd door RedHat op 17-06-2009 17:26 ]

Verwijderd

RedHat schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 17:24:
[...]
Aan topicstarter; zou je kunnen melden wat je vaak luistert? wat zoek je in een set? geef iets meer informatie :)

Voor games en films staat de z5500 wmb gewoon boven aan. Zijn super veel reviews over te lezen, veel mensen hebben hem, veel mensen zijn tevreden. Lees dus ook even reviews over de z5500 en kijk of het wat is. Ga luisteren evt in audiowinkels bij jouw in de buurt.
Ik zit zelf dus ook aan een z5500 setje te denken. Niet zo duur en redelijk goed geluid.

Ik ben persoonlijk niet echt zo'n audiofiel, maar het moet natuurlijk wel goed klinken. Dus lijkt een z550 voor mij prima. Het wordt vooral gebruikt voor de PS3, dus games, HD filmp / serie streamen en af en toe een bluray film. Ik denk dat voor mijn wensen de z5500 vrij hoog staat kwa prijs / kwaliteit.

Ik heb alleen nog wat vragen die je misschient kunt beantwoorden:
Wat is de beste aansluit mogelijkheid? De combinatie wordt dus PS3, Samsung LE37B650 en de z5500.

Ik snap de PS3 doe ik via hdmi naar de TV en dan optisch digitaal naar de z5500, maar ik wil ook mijn TV speakers helemaal weg voor die ene keer dat ik TV kijk. Dat wil ik dus via de z5500 hebben.

De TV heeft dus ook optisch, maar die is al bezet door mijn PS3 dan, of is het slimmer om de audio van de PS3 naar de TV te sturen en van daar naar de z5500?

Of kan ik het best de TV gewoon analoog aansluiten en dan dubbel stereo gebruiken?

Ik weet dus niet zeker wat het beste resultaat zou opleveren en welke kabels ik eventueel extra zou moeten bij bestellen.

edit: En is de set bij 1dayfly vandaag misschien beter voor mijn wensen http://www.1dayfly.nl/?Moreinfo=1 ?

Net zoals de OP heb ik kwa audio ook niet veel kennis.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2009 17:44 ]

• Shunt

Shunt

Boe

[...]

:') Een "Simpel Logitech PC Speaker setje". I feel sorry for you maar 90% van de mensen vinden een z5500 beter klinken als een vergelijkbaar setje in de prijsklasse 400~500 euro hoor?
zijn dit de zelfde mensen die graag de bass voelen als een vrouw een stukje hoog aan het zingen is ? dan ben ik blij dat ik bij de 10% hoor :O
Als je nou echt een goede versterker hebt dan is het een ander verhaal. Maar dan mag je het budget flink opschroeven.

In die prijsklasse raad ik gewoon een z5500 aan. Goedkoop, véél kwaliteit voor weinig geld en een flinke bass.

Dus ook aan degene die quote; ik vind het super dat je een oordeel kan geven met de informatie die je hebt. Je weet niet waarvoor hij hem echt wilt hebben en wat hij verwacht van een set. Wat van muziek/films hij vaak luistert/kijkt etc.

Dat is hetzelfde als iemand zegt "ik zoek een auto" en dan antwoorden "neem een bmw die is het beste".

sorrie ? ga nu aub niet die logitech set op hemelen als een film beleving ik heb dat setje gehad ik heb hem zelfs op het moment nog staan als stand in subwoofer tot mijn eigen self build subje klaar is.

De logitech setjes hebben veel hoog veel laag en geen midden en 90% van de degelijke setjes van de prijs catogorie 400 500 euro speelt ze daar heel hard in weg. natuurlijk de mega boom factor die de subwoofer veroorzaakt door het hele bereik van 35 tot 200 nogwat hertz weer te geven heeft zo'n set niet maar jah dan heb je het dan ook wel over strak geluid en geen modder vet on gecontroleerd laag.

in de prijs classe 200 euro ga ik zeggen ga voor de logitech maar alles boven de 400 euro zeg ik laat die logitech lekker staan waar hij hoort bij de pc en ga voor een componenten setje desnoots deels tweede hands.

[ Voor 3% gewijzigd door Shunt op 17-06-2009 17:46 ]

Game PC

• Atomsk
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 17:42:

Ik snap de PS3 doe ik via hdmi naar de TV en dan optisch digitaal naar de z5500, maar ik wil ook mijn TV speakers helemaal weg voor die ene keer dat ik TV kijk. Dat wil ik dus via de z5500 hebben.

De TV heeft dus ook optisch, maar die is al bezet door mijn PS3 dan, of is het slimmer om de audio van de PS3 naar de TV te sturen en van daar naar de z5500?

Of kan ik het best de TV gewoon analoog aansluiten en dan dubbel stereo gebruiken?
Ik zou niet ingewikkeld doen met via-via aansluiten.
PS3: HDMI naar tv en optisch SDIF naar z5500
TV: analoog met tulppluggen naar z5500. Optisch-uit zou in principe ook kunnen maar die logitech heeft maar 1 optische ingang voor zo ver ik kan nagaan. Zolang je geen digitale tvzenders met 5.1 geluid hebt, heb je niet veel voordeel met optisch-uit.

Audio van de ps3 via de tv naar de z5500 sturen betekend dat alles stereo wordt (geen 5.1 geluid meer). Lees de handleiding van je tv er eens op na..

_██_
(ಠ_ృ)

• Emersion
[...]

Sorry als ik onduidelijk was, maar het gaat me dus vooral om gamen en films, ik vind dit nogal moeilijk verder uit te leggen, want ik speel call of duty titels, guitar hero titels, gta, street fighter 4 etc etc, lijkt me allemaal vrij anders qua geluid.
Films is actie titels zoals batman, matrix , bourne....., maar ook titels als shawshank redemption, pulp fiction noem het maar op, dus ook anders qua geluid.

Ik zie mensen in dit forum, speakers kopen die hetzelfde kosten als het budget dat ik eraan wil spenderen.... laat mij dus zeggen dat ik al jaren met tv boxen doe en dus (nog) niet een audiofiel ben, zoals ik al zei ik weet er weinig van.

Ik zal de z5500 serieus overwegen, ik hoor net dat mijn broer die ook heeft en voor zover ik mij kan herinneren klinkt die wel goed. Bedankt voor de tip.

Verwijderd

Atomsk schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 18:18:
[...]

Ik zou niet ingewikkeld doen met via-via aansluiten.
PS3: HDMI naar tv en optisch SDIF naar z5500
TV: analoog met tulppluggen naar z5500. Optisch-uit zou in principe ook kunnen maar die logitech heeft maar 1 optische ingang voor zo ver ik kan nagaan. Zolang je geen digitale tvzenders met 5.1 geluid hebt, heb je niet veel voordeel met optisch-uit.

Audio van de ps3 via de tv naar de z5500 sturen betekend dat alles stereo wordt (geen 5.1 geluid meer). Lees de handleiding van je tv er eens op na..
Oke dus PS3 optisch en de TV gewoon met tulpen. Ik dacht al dat dit het zou moeten worden.

Bedankt voor je antwoord.

• Shunt

Shunt

Boe

Emersion schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 18:24:
[...]

Sorry als ik onduidelijk was, maar het gaat me dus vooral om gamen en films, ik vind dit nogal moeilijk verder uit te leggen, want ik speel call of duty titels, guitar hero titels, gta, street fighter 4 etc etc, lijkt me allemaal vrij anders qua geluid.
Films is actie titels zoals batman, matrix , bourne....., maar ook titels als shawshank redemption, pulp fiction noem het maar op, dus ook anders qua geluid.

Ik zie mensen in dit forum, speakers kopen die hetzelfde kosten als het budget dat ik eraan wil spenderen.... laat mij dus zeggen dat ik al jaren met tv boxen doe en dus (nog) niet een audiofiel ben, zoals ik al zei ik weet er weinig van.

Ik zal de z5500 serieus overwegen, ik hoor net dat mijn broer die ook heeft en voor zover ik mij kan herinneren klinkt die wel goed. Bedankt voor de tip.
Ok nog maals ga eens luisteren naar een aantal setjes welke vergelijkbaar zijn met
http://www.kieskeurig.nl/...nt-short/premiere/121561/
en
http://www.kieskeurig.nl/receiver/marantz/sr4003/337767/
dit is een wat duurdere combo iets over de 650 euro maar dan heb je HDMI 1.3 dus kan je de PS3 direct op de recever aan sluiten en dan gaat het geluid daar meteen over heen en kan je de tv weer op de reciver aan sluiten. met een ouder / goedkoper model kan dit ook maar dan dan als ik me niet vergis zonder de Bluray geluids standaarden dus dan heb je gewoon DTS en Dolby. dan zit dit geheel op 590 euro als ik me niet vergis.

Zet dat eens tegenover het geluid van een Logitech Z-5500 en je zult meteen een verschil merken vooral in het stem geluid muziek en detail.
Even een uitleg:
De Logitech setjes hebben slechts een speaker welke 200hz tm 22khz weergeven waar dus de subwoofer 35hz tot 200hz moet weer geven (dit geeft een zeer over the top bass geluid waardoor je altijd het gevoel hebt dat de stem van de persoon (als de subwoofer laag staa) geen massa heeft (als de sub hoog staat) de stem komt continu uit de subwoofer en daardoor zeer overheersend klinkt. In muziek overheerst de subwoofer al het het andere.

Ik heb de logitech en ik vind het echt een leuk setje vergis je niet het is alleen een PC set en eventueel leuk bij een beetje film kijken of een beetje gamen maar als je een leuk budget hebt en je serieus in een beetje degelijk geluid wilt gaan investeren ga dan gewoon voor kwaliteit en ga voor een setje uit componenten.
Ja het is duurder dan een Logitech setje maar daar krijg je ook genoeg voor terug.

Game PC

• Emersion
Dank u Shunt, ook deze tips zal ik serieus overwegen.
Ik zal een keer een audiowinkel opzoeken in de buurt en daar kijken of ik deze 2 mogelijkheden kan beluisteren en kijken of ik het verschil in geluid het verschil in prijs waard vind.
Ik bedank iedereen in het topic voor hun bijdrage, ik ben met deze hulp een flink eind verder dan ik gisteren was.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-02 19:04

ST10©DE

Dus.............

Heb je al naar dit setje van Onkyo gekeken? Redelijk wat aansluitingen, moet je alleen twee speakers voor de surround achter kopen. Succes!

[edit]
Overigens moet dit setje ook te krijgen zijn bij Heinhuis Hifi in Enschede, wat meer in de buurt. Alhoewel ik een goede ervaring heb met Correct.

[ Voor 20% gewijzigd door ST10©DE op 18-06-2009 09:36 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:45

FeaR

In GoT we trust

Om nog even verder te gaan over die Z-5500.
Het is overigens wel mogelijk om zowel de PS3, XBox 360 en de tv daarop aan te sluiten.

De PS3 en XBox hebben beide een optische uitgang, de Z-5500 heeft echter maar één ingang.
Dus één van de twee apparaten kan je direct op de Z-5500 aansluiten.
Voor de andere moet je de digitaal coaxiale ingang van de Z-5500 gebruiken.
Hiervoor heb je dan een optische naar coaxiaal adapter nodig, kost om en nabij de €20,-.
En natuurlijk dan nog wat extra kabels, zodat je het volgende krijgt:

Console 1 - optische kabel - Z-5500
Console 2 - optische kabel - adapter - coaxiaal digitale kabel - Z-5500

Het is wel niet zo "mooi" maar het gaat perfect werken.

De tv sluit je zoals gezegd analoog aan (mits je die uitgnang hebt zitten).

Maar eigenlijk sluit ik me bij Shunt aan.
Met dit budget kan je beter krijgen als een Z-5500.
Het is een leuk setje voor als je een budget van 200-250 euro hebt.
Niet als je een veelvoud daarvan kan besteden...
En ook dat je met een receiver plus losse speakers meer ingangen hebt dan de Z-5500.
En om over de geluidskwaliteit nog maar te zwijgen...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-02 14:43
the mod man schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:46:
[...]
Dan is teufel misschien wel een betere keus, levert meer waar voor je geld en is een echte home theater fabrikant.

http://www.teufel.eu/PC-Multimedia/Concept-E400.cfm
+
http://www.teufel.eu/PC-Multimedia/Decoderstation-5.cfm

• Atomsk
Het ligt er ook een beetje aan waar je die boxen wil neerzetten. Voor in de woonkamer lijkt me een home cinema receiver + 5.1 speakerset een stuk netter staan en je hebt meer aansluitmogelijkheden. Kun je er later nog eens een satelietdecoder op aansluiten ofzo. Voor in een slaapkamer/gameroom maakt het niet zoveel uit en kun je er ook nog eens je pc op aansluiten. Dan is zo'n logitech set wel ok.

_██_
(ಠ_ృ)

• RedHat
Shunt schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 17:42:
[...]

zijn dit de zelfde mensen die graag de bass voelen als een vrouw een stukje hoog aan het zingen is ? dan ben ik blij dat ik bij de 10% hoor :O

[...]

sorrie ? ga nu aub niet die logitech set op hemelen als een film beleving ik heb dat setje gehad ik heb hem zelfs op het moment nog staan als stand in subwoofer tot mijn eigen self build subje klaar is.

De logitech setjes hebben veel hoog veel laag en geen midden en 90% van de degelijke setjes van de prijs catogorie 400 500 euro speelt ze daar heel hard in weg. natuurlijk de mega boom factor die de subwoofer veroorzaakt door het hele bereik van 35 tot 200 nogwat hertz weer te geven heeft zo'n set niet maar jah dan heb je het dan ook wel over strak geluid en geen modder vet on gecontroleerd laag.

in de prijs classe 200 euro ga ik zeggen ga voor de logitech maar alles boven de 400 euro zeg ik laat die logitech lekker staan waar hij hoort bij de pc en ga voor een componenten setje desnoots deels tweede hands.
Selectief antwoorden maar de essentie weg laten. _/-\o_

Ik zeg alleen dat de z5500 in de meeste gevallen voldoet. En zeg dat hij zelf moet gaan luisteren wat hij mooi vind. Ik zeg ook nog eens dat er te weinig informatie is om een duidelijk beeld te krijgen wat bij hem zou kunnen passen.

En dan krijg je de reaktie: Ja man, maar een setje van 500-600 euro blaast die Logitech echt hard weg. Het is bijna FOK!-niveau.

Mijn advies (nog steeds) luister de z5500 en dan naar een setje met versterker in jouw budget. Ik denk (ondanks dat iets anders misschien beter is in muziek oid; maarja dat is ook weer vooral smaak) dat de z5500 voldoet. Gewoon even luisteren, je bevindingen posten en kijken wat je de positieve en de negatieve dingen vind van die setjes. Op basis daarvan hebben wij meer inzicht in de verwachtingen.

Vooral de mensen die meteen zeggen je moet dit kopen of je moet dat nemen negeren. Luisteren; Reviews lezen en dan mbv je bevindingen evt hier kijken naar alternatieven die bepaalde negatieve eigenschappen bijvoorbeeld niet heeft ten opzichte van het setje wat je dan beluisterd hebt.

(Overigens ben ik het wel eens dat losse componenten vaak wel beter is; echter moet je dan met jouw budget wel meer gaan denken aan 2e hands(marktplaat oid). Maar het beste is gewoon beginnen bij de z5500 en die beluisteren, en dan een componenten-set luisteren. Logitech heeft over het algemeen een hele harde bass wat soms vervelend kan zijn. Maar sommige mensen vinden dat ook weer helemaal te gek.

[ Voor 8% gewijzigd door RedHat op 18-06-2009 18:48 ]

• Shunt

Shunt

Boe

RedHat schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 18:41:
[...]

Selectief antwoorden maar de essentie weg laten. _/-\o_

Ik zeg alleen dat de z5500 in de meeste gevallen voldoet. En zeg dat hij zelf moet gaan luisteren wat hij mooi vind. Ik zeg ook nog eens dat er te weinig informatie is om een duidelijk beeld te krijgen wat bij hem zou kunnen passen.

En dan krijg je de reaktie: Ja man, maar een setje van 500-600 euro blaast die Logitech echt hard weg. Het is bijna FOK!-niveau.
Over smaak valt niet te twisen laten we het daar op houden. Mensen in dit topic prezen dat logitech setje zo omhoog dat ze het wouden laten klinken dat de logitech net zo goed klinkt als een setje van 500 tot 600 euro en dat is gewoon NIET waar. En dat kan ook gewoon niet het zijn fullband speakertjes ter grote van een mini melk pakje.
Mijn advies (nog steeds) luister de z5500 en dan naar een setje met versterker in jouw budget. Ik denk (ondanks dat iets anders misschien beter is in muziek oid; maarja dat is ook weer vooral smaak) dat de z5500 voldoet. Gewoon even luisteren, je bevindingen posten en kijken wat je de positieve en de negatieve dingen vind van die setjes. Op basis daarvan hebben wij meer inzicht in de verwachtingen.
Ja de logitech geeft een leuk 5.1 beeld en een best leuke kick in het bass gebied maar als je dit gaat vergelijken met een set die ik liet zien hier boven is gewoon geen competitie er zit gewoon veel meer geluid in die mordount speakers. (en dan heb ik het niet over een eindloze brij aan rommelige decibels)
Vooral de mensen die meteen zeggen je moet dit kopen of je moet dat nemen negeren. Luisteren; Reviews lezen en dan mbv je bevindingen evt hier kijken naar alternatieven die bepaalde negatieve eigenschappen bijvoorbeeld niet heeft ten opzichte van het setje wat je dan beluisterd hebt.

(Overigens ben ik het wel eens dat losse componenten vaak wel beter is; echter moet je dan met jouw budget wel meer gaan denken aan 2e hands(marktplaat oid). Maar het beste is gewoon beginnen bij de z5500 en die beluisteren, en dan een componenten-set luisteren. Logitech heeft over het algemeen een hele harde bass wat soms vervelend kan zijn. Maar sommige mensen vinden dat ook weer helemaal te gek.
geloof me nu maar ik heb dat setje wat ik heb laten zien een aantal keer goed beluistert en ik had ook de Z-5500 thuis staan als surround set. En het verschil hoor je meteen en heel goed ook. maar dit zal je zelf eerst moeten ondervinden.

het gaat niet altijd om voldoen anders zou iedereen op een basis computer zitten een 22 inch tv hebben want dat voldoet ook.

Game PC

• RedHat
Shunt schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:17:
[...]

Over smaak valt niet te twisen laten we het daar op houden. Mensen in dit topic prezen dat logitech setje zo omhoog dat ze het wouden laten klinken dat de logitech net zo goed klinkt als een setje van 500 tot 600 euro en dat is gewoon NIET waar. En dat kan ook gewoon niet het zijn fullband speakertjes ter grote van een mini melk pakje.

[...]

Ja de logitech geeft een leuk 5.1 beeld en een best leuke kick in het bass gebied maar als je dit gaat vergelijken met een set die ik liet zien hier boven is gewoon geen competitie er zit gewoon veel meer geluid in die mordount speakers. (en dan heb ik het niet over een eindloze brij aan rommelige decibels)

[...]

geloof me nu maar ik heb dat setje wat ik heb laten zien een aantal keer goed beluistert en ik had ook de Z-5500 thuis staan als surround set. En het verschil hoor je meteen en heel goed ook. maar dit zal je zelf eerst moeten ondervinden.

het gaat niet altijd om voldoen anders zou iedereen op een basis computer zitten een 22 inch tv hebben want dat voldoet ook.
Een Opel Kadett GSI kan beter zijn dan een spiksplinternieuwe Golf TDI met 90PK. Het is maar net wat jij beter vind. Daarom zeg ik; luisteren. Vaak voldoet een z5500 prima voor deze doeleinden. Dit wil niet zeggen dat een losse component-setje beter/slechter is. Beginners moeten gewoon zo'n melkpakjessysteem luisteren en een losse-componenten-set en kunnen dan bekijken of hun het geld waard vinden om dat te overbruggen. Luisteren, luisteren en nog eens luisteren. Dat is de enige goede tip die je kan geven vaak :)

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-02 23:55
mijn optie, geen veredlede PC speakerset, maar de volgende Teufel Concept R2:
Afbeeldingslocatie: http://www.teufel.de/images/upload/concept_r2_main_wenge_500x500x72.jpg

in combinatie met een instapreceiver met 2x hdmi in en 1x uit, bijvoorbeeld de Yamaha RX-V 363
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/E408FDCADDA56EE7C125743400449EDF_big.jpg

zoek een receiver op kieskeurig, geef je prijs op + HDMI in en uitgangen, en zoek de mooiste uit. Alle HiFi merken voldoen wel, zo veel verschil zit er niet in de instappers...

Iets boven budget: totaal ben je dan 399 + 220 kwijt.... dit is in mijn opinie helemaal top....

[ Voor 3% gewijzigd door 107mb op 18-06-2009 23:24 ]

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-02 23:55
RedHat schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 21:08:
[...]

Een Opel Kadett GSI kan beter zijn ...... Luisteren, luisteren en nog eens luisteren. Dat is de enige goede tip die je kan geven vaak :)
luisteren luisteren luisteren.... voor een Logitech??? da's hetzelfde als een proefrit van 12.000 km in een kadett GSI >:)

• Lukosje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-01 14:02
heb zelf een LG scherm en daarbij mijn PC met HDMI en PS3 met HDMI op aangesloten en 1 optische kabel vanaf de tv naar die Z5500... Als het goed is kun je dan gewoon in je TV switchen van HDMI naar HDMI poort (kan ik tenminste :x) en dan ben je klaar ;). Je gebruikt gewoon de TV als tussenstation voor het geluid en het werkt perfect.

Als je geen audiofiel bent zou ik gewoon voor die Z-5500 gaan en de rest van je geld ergens anders aan uitgeven. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Lukosje op 18-06-2009 23:35 ]

Pagina: 1