Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 22:02

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Topicstarter
Ik vraag me nu al een tijdje iets af.

Stel je maakt een animatie in After Effects of een ander soortgelijk programma en die schrijf je vervolgens weg in een Animation codec. Vervolgens gebruik je die animatie in een montageprogramma en in dat montageprogramma schrijf je de montage uiteindelijk weg in een interlaced codec (bijv DVPAL 50i). Aangezien de Animation codec naar mijn weten nooit interlaced en altijd progressive is en je zelf kunt opgeven hoeveel frames per seconde moeten worden gebruikt, had ik de volgende vraag: Gebruik je voor de Animation codec een fps van 25 of 50?

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-10 20:43

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

50. Bij interlacing worden er twee verschillende beelden door elkaar heen geplaatst in 1 frame, die (op een interlaced CRT beeldscherm) achtereenvolgens worden weergegeven. Als je bronmateriaal maar 25p is heb je niet genoeg unieke beelden en wordt twee keer hetzelfde beeld getekend. Dat kan op zich ook nog wel want, films worden ook vanaf 24p omgezet, dus als je die look wilt imiteren dan is het een mogelijkheid.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 22:02

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Topicstarter
Johnny schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:39:
50. Bij interlacing worden er twee verschillende beelden door elkaar heen geplaatst in 1 frame, die (op een interlaced CRT beeldscherm) achtereenvolgens worden weergegeven. Als je bronmateriaal maar 25p is heb je niet genoeg unieke beelden en wordt twee keer hetzelfde beeld getekend. Dat kan op zich ook nog wel want, films worden ook vanaf 24p omgezet, dus als je die look wilt imiteren dan is het een mogelijkheid.
Ja inderdaad dat idee had ik al. Als je het weg zou schrijven met 25 fps zou hij 1 frame dus moeten wegschrijven naar 2 fields, maar aangezien 50 fields wel 50 opeenvolgende momenten in een seconde representeren leek mij 50 fps al logischer idd.

Nog even een aanvullende vraag. Stel je werkt in After Effects met een project in 25 fps en die schrijf je vervolgens weg naar de Animation codec met 50 fps. Is After Effects dan zo slim om ook de tussenliggende frames uit te rekenen of dient je projectinstelling al gelijk goed te staan op 50 fps?

[ Voor 16% gewijzigd door StefSOFT op 17-06-2009 16:53 ]

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'