Hallo,
De vraag is heel simpel, en ik had zelf ook niet verwacht hem te moeten stellen(3 Jaar programmeer ervaring in PHP/C#/VB.NET/Delphi). Maar objective c is een heel andere slag.
Ik heb 2 functies, vanuit functie loginUser wil ik functie setStoredCredentials aanroepen.
Ze zijn beide als volgt gedeclareerd:
Nu met mijn geringe kennis heb ik het volgende geprobeerd:
Met zoeken op google vind ik het niet. Hier worden alleen messages aan andere objecten behandeld. Het lijkt me ZEER sterk dat het niet kan in objective c..
Wie heeft een idee hoe dit aan te pakken?
De vraag is heel simpel, en ik had zelf ook niet verwacht hem te moeten stellen(3 Jaar programmeer ervaring in PHP/C#/VB.NET/Delphi). Maar objective c is een heel andere slag.
Ik heb 2 functies, vanuit functie loginUser wil ik functie setStoredCredentials aanroepen.
Ze zijn beide als volgt gedeclareerd:
C:
1
2
| - (int) loginUser: (NSString*)Usr :(NSString*)Pswd; - (int) setStoredCredentials; |
Nu met mijn geringe kennis heb ik het volgende geprobeerd:
C:
1
2
| [setStoredCredentials];//Dit geeft een error bij compile, logisch er is geen object om deze message naar toe te sturen [self setStoredCredentials]; //Dit geeft in runtime een bad_acces aan. |
Met zoeken op google vind ik het niet. Hier worden alleen messages aan andere objecten behandeld. Het lijkt me ZEER sterk dat het niet kan in objective c..
Wie heeft een idee hoe dit aan te pakken?