[C#] Print status terugkoppelen van multiple pages report

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een applicatie te schrijven die onder andere rapporten kan printen die vaak uit enorm veel pagina's bestaat. Dit kunnen bijvoorbeeld rapporten zijn waar 100 keer dezelfde brief uit komt met ieder een verschillend adres. Het is natuurlijk van uiterst belang dat het programma zeker weet dat ook daadwerkelijk alle 100 pagina's correct uit de printer zijn gekomen.

Er zou van alles onder het printen kunnen gebeuren, paper jam, papier op, stroom valt uit, pritner wordt uitgezet, enz enz. Dit zou ik graag detecteren binnen mijn applicatie. Mijn vraag is eigenlijk, is dit ten eerste wel mogelijk?

Ik hoef geen kant en klaar antwoord, just a way in the right direction is enough. Iemand resources of hoe je via C# met een printer communiceerd ofzo?

Alle info is van harte welkom :D

Greetz Pheanix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:08

beany

Meeheheheheh

Ehm, je communiceert niet direct met een printer. Dat doe je via de classes die daarvoor bedoelt zijn in .Net. Ook zelf de printerdriver aanroepen is volgens mij niet echt de bedoeling.

Dus de documentatie(msdn.microsoft.com) zou je voldoende informatie moeten kunnen geven omtrent error die op kunnen treden e.d. Om mee te beginnen zou je kunnen kijken naar de Printer class.

En misschien is reportingservices wat voor je?

offtopic: we doen elkaar hier permanent de groetjes. Daarom kan je de Greetz standaard weglaten omdat we er vanuit gaan dat je ze sowieso doet ;)

[ Voor 14% gewijzigd door beany op 17-06-2009 14:57 ]

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel duidelijk, de printQueue class biedt nagenoeg alle functionaliteit die ik nodig heb! Werkelijk alle fouten die kunnen optreden kunnen hiermee worden opgevangen :)

Echter kan ik 1 ding niet terug vinden, als de printer tegen een error oploopt. op welke pagina binnen de printjob was hij op dat moment, dat is eigenlijk juistwaar alles om draait. Ik zou continu willen weten waar de printer binnen zijn printjob is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah sorry voor mijn te snelle reactie, ik heb de oplossing zelf al gevonden in het PrintSystemJobInfo object wat je kunt oproepen uit een printqueue. hierin heb je 2 properties numberofpages en numberofpagesprinted, hiermee kan alles dus bijgehouden worden :D (voor diegene die met hetzelfde zitten en een antwoord zoeken)

Bedankt voor je hulp!