Toon posts:

Onderdelen PC/Laptop testen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Hoe kan ik de onderdelen (moederbord, ram-geheugen, dvd-drive, cpu, ...) testen? Ik heb water op mijn laptop gemorst, en ik wil kunnen zien welke onderdelen kapot zijn en welke niet. Zijn er hier tools voor?
Alvast bedankt,

naf10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05:15

Dima_2005

T.net-verslaafde

Dus hij werkt niet?

Je kan natuurlijk een beetje met een multimeter prutsen, maar voor een laptop heb je een laptop nodig dat bijna hetzelfde is (door grote verschillen tussen fabrikanten en modellen)... Moest het een pc zijn, kon je een moederbord/cpu/ram lenen van iemand die je kent.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Idd, 't is een unibody macbook 13 inch 2Ghz. De fabrikant zegt in het bestek dat het moederbord, de superdrive, ram-geheugen, cpu, e.d. kapot is. Nu vraag ik mij af, hoe kan die dat testen? Ik wil er zelf zeker van zijn (ik geloof die mannen niet echt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:53

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Begin eerst met een tandenborstel en wat alcohol je moederbord te poetsen.
Veelal is het gewoon het vocht en de bijkomende oxidatie die problemen veroorzaakt.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-10 12:02
Stond de laptop aan toen het gebeurde en viel hij toen uit.
Lijkt mij sterk dat alle onderdelen die jij noemt kapot zijn.
Labtop doet helemaal niets meer? Geen piepje, geenlampje.
Een keer opendraaien, de tip van memphis gebruiken en goed laten drogen.
Misschien heb je geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 22:09

SA007

Moderator Tweaking
Mm, echt gewoon water? heb nog geen laptop gezien die door water kapot ging, gewon goed laten drogen en daarna dingen als geheugen en processor eruit halen en er opnieuw indoen.

Heb al meerdere laptops gered door ze te demonteren en met veel water af te spoelen en droog te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-10 13:39
Ik heb al cola gemorst, ice-tea gemorst, water gemorst en dit allemaal in dezelfde laptop en die werkt nog steeds :)

Als het maar over een kleine hoeveelheid gaat (geen 2L) dan is het goed laten drogen vaak al meer dan genoeg. Het kan altijd zijn dat je toestenbord kapot is (heb ik al vaker gezien) maar het zou me verwonderen dat alle onderdelen die zijn opgenoemd kapot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

At extremis afspoelen met gedemineraliseerd water en een paar uurtjes in de oven op zn laagste stand.

Heb je ook ineens een Mil Spec Laptop ;) :+
Pagina: 1