In een topic in SG schreef ik dit:
Misschien wel aanleiding voor een leuke discussie.Ik heb altijd zo mijn twijfels over dit soort acties. In mijn ogen doen organisaties als Greenpeace dit gewoon om poplair te brallen en zo leden te werven en zo dus meer geld binnen te krijgen.
De bouwvakker met zijn buldozer wordt altijd maar afgeschilderd als een directe knecht van de duivel en die moet gestopt worden aldus de milieu organisaties.
Waar niet over gesproken wordt is dat die arme bouwvakker met zijn buldozer straatarm is in vergelijking tot ons westerlingen. En dat wij kritiek leveren dat 3e wereld landen bossen kappen om landbouwgrond te verkrijgen en zo proberen de bevolking van voedsel te voorzien.
En we hebben o zo'n grote mond over dergelijke landen. Wel wordt er vergeten dat we kritiek hebben op landen die voor 80% uit bossen bestaan en ons eigen land voor nog geen 5%. Ipv dat we nou zo zeiken over het kappen van de longen van de aarde kunnen we beter zelf maar eens wat bomen aan gaan planten. Want onlangs is besloten dat het zo heilige groene hart in NL waarschijnlijk gewoon (gedeeltelijk) volgebouwd gaat worden met woningen.
Dat die bomen daar gekpat worden is het volste recht van die mensen. Dat hebben wij immers ook gedaan. Verschil is alleen dat wij er wat eerder mee begonnen zijn en zo een hoop welvaart verworven hebben. En omdat zij nu wat later zijn en wij ondertussen de hele aardkloot vervuild hebben ten bate van onze eigen welvaart gaan nu die 3e wereldlanden op de vingers tikken omdat ze van onze bossen af moeten blijven?