Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:48
Ik ben aan het kijken naar een Dell Optiplex GX270 (de SFF versie, liggende PC, die wil ik als server gebruiken, mooi klein.

Ik kan alleen niet vinden of hij een SATA poort heeft.

Als ik naar dit plaatje kijk:
Afbeeldingslocatie: http://tomcat.yc.edu/servman/Desktops/GX270_SM/replbrd3.jpg

Dan zou datgene rechtsbovenin een SATA connector zijn.

Maar op een foto van een GX270 kan ik het niet duidelijk zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.northeastnetwork.com/ebayimages/gx270yf936_2.jpg

Iemand die toevallig een GX270 heeft en weet of die connector rechtsbovenin een SATA connector is?

(Of zijn er toevallig meerdere versies van dit systeem, op sommige pagina's staat namelijk dat hij wel SATA heeft, maar ik wil het liever zelf zien :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Ik heb hier een aantal GX270 SFF werkplekken staan, en die witte connector is een SATA poort.
Tis Sata-1 en je hebt maar 1 poort. Maar het is SATA.

De werkplekken vallen in verbruik nog best mee, ik heb er 1 een tijd als firewall gebruikt, en die verbruikte tijdens normaal gebruik zo'n 46Watt. Wat me wel tegenviel, is dat de voeding bij langdurig gebruik (dagen achter elkaar aan staan van de PC) echt loei heet wordt.

I play my enemies like a game of chess...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 16:22

mrsar

waar een sar is,is een wodka

zover ik weet heeft de gx270 geen sata, in ieder geval niet degene die we hier nog her en der hebben staan,nou schijnbaar dus volgens boven :P trek die krengen dan ook niet meer open,kapot = vervangen :+

[ Voor 31% gewijzigd door mrsar op 17-06-2009 14:17 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
mrsar schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 14:17:
zover ik weet heeft de gx270 geen sata, in ieder geval niet degene die we hier nog her en der hebben staan
Grrr dat is balen, want ik ben naar 1tje aan het kijken op marktplaats, maar ik weet natuurlijk niet of die een SATA aansluiting heeft.

En die nitwits op marktplaats weten waarschijnlijk niet eens wat een SATA aansluiting is....

Dat zou betekenen dat er dus meerdere versies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 15:57
Wij hebben ze hier (op het werk) ook staan en ik kan het verhaal van Angelfire bevestigen.

Off-topic:
Houdt de condensatoren goed in de gaten. Een heel groot deel heeft last van lekkende condensatoren.
Wij hebben hier ongeveer 60% van alle systemen moeten laten vervangen door dit probleem. :|

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-07 20:11
ThinkPadd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 14:11:
Ik ben aan het kijken naar een Dell Optiplex GX270 (de SFF versie, liggende PC, die wil ik als server gebruiken, mooi klein.

Ik kan alleen niet vinden of hij een SATA poort heeft.

Als ik naar dit plaatje kijk:
[afbeelding]

Dan zou datgene rechtsbovenin een SATA connector zijn.

Maar op een foto van een GX270 kan ik het niet duidelijk zien:
[afbeelding]

Iemand die toevallig een GX270 heeft en weet of die connector rechtsbovenin een SATA connector is?

(Of zijn er toevallig meerdere versies van dit systeem, op sommige pagina's staat namelijk dat hij wel SATA heeft, maar ik wil het liever zelf zien :P )
NUMMER 6 !!!!!
sata (150) poort!!!

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
k heb ook een 270 gehad. die had ook sata :')

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:03
ChojinZ schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 14:20:
Off-topic:
Houdt de condensatoren goed in de gaten. Een heel groot deel heeft last van lekkende condensatoren.
Wij hebben hier ongeveer 60% van alle systemen moeten laten vervangen door dit probleem. :|
:stupid:
Het lijkt erop dat het moederbord op jouw foto er ook al last van heeft, rechtsonder de CPU houder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• test-user
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-07 16:29
Ik heb er hier op het werk ook eentje opengemaakt (sff) en daar zit inderdaad 1 sata poort op het moederbord.
Er staat bij Sata1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ja die condensatoren had ik inderdaad al gelezen.

Maar heb hier nog 2 moederborden liggen die de goede condensatoren hebben (Rubycon 6.3V 1800uF )

:)

Maar ik denk dat ik er wel vanuit kan gaan dat de GX270 SATA heeft. En anders verkoop ik hem wel weer.

Edit: Nog een vraagje...

Hoe zit het met de CD/DVD drive? Op sommige foto's is duidelijk te zien dat er een slimline CD speler in zit, maar op andere foto's zie je van die constructies waarbij een normale 5.25" aan de binnenkant van de klep hangt, en dat alleen het laatje zichtbaar is vanaf de buitenkant

Slimline: http://images.dola.com.au/photos/act/4546/4546-175.JPG
5.25" http://karen123.bucoweb.b...L%20OPTIPLEX%20GX60-1.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door ThinkPad op 17-06-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelfire
  • Nu online

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Ik durf het je niet te zeggen, maar ik heb hier 30 stuks GX240, GX260, GX270, GX280 staan, en allemaal zijn ze met een slimline cd/dvd speler. Fysiek zou ik er met geen mogelijkheid een 5.25" CD/DVD speler in krijgen. De foto die je aanhaalt heeft als naam GX260, maar ziet er toch net anders uit. De foto lijkt ook wel iets vervormd in verhouding, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.
Wil je het zeker weten? Vraag de service tag op (staat in de BIOS van het moderbord), vul die in op de Dell website en je weet wat voor configuratie is uitgeleverd. Maakt het nog makkelijker de juist drivers te vinden (ik heb 3 soorten netwerkkaarten in de GX260 zitten (ja, jij hebt het over een GX270), ter illustratie van de diversiteit aan configuraties die Dell heeft uigeleverd.

In elk geval heel veel plezier en suc6 met je moederbord!

I play my enemies like a game of chess...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb mail terug van de verkoper @ Marktplaats (had hem gevraagd om te kijken of die witte connector ook op zijn moederbord zat)

Het antwoord was "Nee"

Maar voor dat SATA probleem heb ik dit:

ThinkPadd in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon..." (2e item).

Dan moet ik alleen wel even zorgen dat ik een systeem met een 5.25" drive bemachtig, ipv zo'n slimline ding, en wel om de volgende redenen:
  • Als er een 5.25" drive in zit heb ik meer ruimte om een hardeschijf te plaatsen (en er bestaan brackets om van 5.25" > 3.5" te gaan
  • Een 5.25" drive gebruikt een normale IDE kabel, en niet zo'n 44pins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
je zou evt een IDE2SATA bridge kunnen toepassen :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Angelfire schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:19:
Ik durf het je niet te zeggen, maar ik heb hier 30 stuks GX240, GX260, GX270, GX280 staan, en allemaal zijn ze met een slimline cd/dvd speler. Fysiek zou ik er met geen mogelijkheid een 5.25" CD/DVD speler in krijgen. De foto die je aanhaalt heeft als naam GX260, maar ziet er toch net anders uit. De foto lijkt ook wel iets vervormd in verhouding, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.
Er zijn 3 modellen van die kast. Een heel kleintje waar alleen slimlines inkunnen (powerknop rechtsonder), en een iets dikkere waar ook gewone spelers inkunnen (powerknop midden), en een miditower achtige.

[ Voor 3% gewijzigd door Pooh op 18-06-2009 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
SMSfreakie schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 09:40:
je zou evt een IDE2SATA bridge kunnen toepassen :-)
Dat is wat ik hier post (ik denk dat jij geen HK toegang hebt dan :P):

Pooh schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 11:37:
[...]

Er zijn 3 modellen van die kast. Een heel kleintje waar alleen slimlines inkunnen (powerknop rechtsonder), en een iets dikkere waar ook gewone spelers inkunnen (powerknop midden), en een miditower achtige.
Ik heb het even nagevraagd, het is het model met 5.25" drive.
Die iets dikkere dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06 00:45
De SFF GX270 heeft zeker wel een SATA poort. Tenminste diegene die ik allemaal vastgehad heb.
De gewone GX270 heeft zeker geen SATA poort. Daar de GX280 de eerste Optiplex met SATA was.
Van de tower weet ik het niet.

Iig wordt een SFF GX270 enorm heet, zowel voeding als de cpukoeler. Daarbij is de cpu fan, als hij wat ouder wordt behoorlijk luidruchtig. Als server? Ik weet het niet... Ik heb er eentje tot cheapo mediacenter verbouwd.

[ Voor 33% gewijzigd door Noel op 18-06-2009 15:50 ]

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Is dat model wat ik voor ogen heb (met de 5.25" drive) dan wel een SFF model :P ?
Aangezien de mijne dus geen SATA versie is.

Edit:
De GX270 wordt het niet.....

De koop heeft teveel nadelen. Hij heeft geen SATA (iig de versie die ik wou kopen) en er kwamen ook nog redelijk hoge verzendkosten overheen, bijna net zoveel als dat de PC kostte.

Ben nu aan het kijken naar een IBM/Lenvo ThinkCentre/Netvista bakje.

Kan ook niet anders met zo'n nickname :Y)

[ Voor 58% gewijzigd door ThinkPad op 19-06-2009 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Het is uiteindelijk een Compaq Evo D510 Ultra Slim geworden.

En ik wacht op een verloopkaartje om een SATA HDD aan te sluiten op een IDE aansluiting (besteld bij FocalPrice)

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 21-06-2009 23:26 ]

• Zybertweak
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-07 15:42
We hebben meerdere GX270's hier en die hebben wel sata. Staat ook in de bios. Heb er toevallig een thuis staan maar met dvd/cd problemen. Heb er een sata DVDspeler op aangesloten en die deed het prima. De sata aansluiting zit verstopt aan de zijkant Naast de IDE aansluitingen helemaal rechts daarvan.

• Zybertweak
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-07 15:42
Ik bedoel wel de SSF GX270 want van de andere gx270 weet ik het niet
Pagina: 1