Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitbored
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 15:05
Ik ben van plan een nieuwe PC te kopen, waarschijnlijk zal het een op core i7 920 gebaseerd systeem zijn.

Nu weet ik niet meteen wat voor moederbord ik moet nemen.

Enkele van de noodzaken zijn: nvidia SLI ondersteuning, plaats voor een grote (scythe mugen 2) CPU koeler en liefst een onboard geluidskaart met virtual 3D sound technologie voor headsets.

Aangezien de asus p6t deluxe wel populair lijk, en dit wel een rede zal hebben dagt ik voor deze kaart te gaan, maar hierop zit een xonar soundchip, en ik vind niet meteen of de onboard versie daarvan een beetje deftig is.

Ik twijfel ook nog over eventueel een gigabyte mobo, deze heeft een realtek chip en daar zit een soort techniek op die wat van virtual 3D weg heeft, maar nu niet zo geweldig is.

kan iemand me een goed mobo aanraden (liefst in de iets goedkopere prijsklasse, onder de 300 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je al in de pricewatch gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 08:23

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik vind niet meteen terug met wat je Virtual 3D sound bedoeld, maar ik denk dat er zowel bijna elke audio-chip zou moeten hebben, heb je al naar de MSI Eclipse SLI gekeken? Die heeft een audio-chip van Creative X-Fi!

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:38

Cheezus

Luiaard

Als je het vooral om het geluid doet zou ik gewoon een losse geluidskaart aanschaffen. Je kunt wel 300 euro voor een moederbord uitgeven welke een hele hoop extra features (waaronder een goede geluidschip) heeft, maar een moederbord van 200 euro voldoet ook wel. Dan heb je 100 euro over voor een geluidskaart, daar kun je een hele mooie van kopen ;)

De gebruikte geluidschip zegt niet alles over de geluidskwaliteit. De analoge componenten (je headset zal geen digitale ingang hebben denk ik :P) bepalen een groot deel van de kwaliteit, en die zijn vaak minder bij onboard sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Ikzelf heb ene MSI X58 Pro moederbord (toe nik hem kocht het goedkoopste X58 moederbord dat er was :P) Deze heeft al een Realtek Audio Chip met Virtual surround voor stereo headsets, probleem is alleen dat dit het geluid wel ruimtelijker laat klinken, maar niet gerichter, dus voor games heb je hier 0,0 aan, voor films is het dan weer wel nuttig :)

De virtual surround van de X-fi serie (behalve de Xtreme audio, die moet je niet hebben) schijnt de beste onder de geluidskaarten te zijn. Mijn advies is hetselfde als dat van primusz. Koop een leuk moederbord van iets onder de 200 euro, en een X-fi Xtrememusic er later nog bij als je niet tevreden bent over het geluid (waar een nieuwe 5.1/7.1 headset waarschijnlijk toch al een betere investering is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het onboard geluid van de P6T Deluxe is qua drivers niet zo geweldig. Bij een Flash applicatie gaat je muziek (die niet van de Flash applicatie afkomstig is) al gauw heel even stotteren. Ook kan je niet exact dezelfde audio sturen over je rear speakers als je front speakers. Iets wat met een Realtek onboardje allemaal wel kan.
Pagina: 1