[MYSQL/PHP] Bestandsnamen met getallen sorteren.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 08:29
Ik heb een tabel waar bestandsnamen namen in staan. Deze zijn opgebouwd in het volgende formaat 2_Slide1.swf, 2_Slide2.swf, 2_Slide3.swf .... 2_Slide10.swf 2_Slide11.swf.
Als ik ze via MYSQL sorteer dan krijg ik ze terug en de volgorde 2_Slide1.swf, 2_Slide10.swf, Slide11.swf, 2_Slide2.swf, 2_Slide3.swf
Ik zou eigenlijk willen dat hij de getallen afzonderlijk sorteert zodat is in deze volgorde terug komen: 2_Slide1.swf, 2_Slide2.swf, 2_Slide3.swf .... 2_Slide10.swf 2_Slide11.swf

Is er een manier om dit te realiseren? Ik ben bang dat dit lastig wordt, ik kan iig niet echt iets vinden wat in de richting komt.
Kan iemand mij verer helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Je kan de resultset van MySQL dumpen in een PHP-array (ik ga er van uit dat je PHP gebruikt samen met MySQL...) en deze dan sorteren op "natuurlijke wijze" (natsort zie array functies op www.php.net ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2_Slide1.swf, 2_Slide2.swf, 2_Slide3.swf Deze zul je dan anders moeten noemen als je het herkenbaar wilt maken voor een systeem.
2_Slide01.swf, 2_Slide02.swf, 2_Slide03.swf

Want zoals mysql nu terug geeft is het alfabetisch juist gesorteerd

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2009 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als alles van de vorm 2_Slide* is en het is geen productioncode of iets: str_replace("2_Slide", "" , $filename) en in een array pleuren en die sorteren, desnoods met de .swf eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je zult gewoon zoals moozzuzz zegt een zogenaamde "Natural Sort" moeten doen. Als je daarop zoekt in google kun je er genoeg informatie over vinden.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:49
Kijk eens naar de php functie natsort.
Pagina: 1