• SvenHazejager
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-12 08:47
Gisteren is mijn (7j oude) Loewe 55cm CRT TV overleden. Is er een elektrotechnicus in de zaal die een idee heeft wat een eventuele reparatie zou inhouden? Symptoom: bij het aanzetten is het beeld roodgekleurd. Binnen ca. 5 seconden wordt het beeld roder en roder (vol rood) tot de TV vanzelf op standby gaat. Dat laatste zal, denk ik, een beveiliging zijn.
Ik weet dat ik eigenlijk moet upgraden naar LCD, maar dat ene uurtje TV per dag gaat nog prima met de analoge kabel en een beeldbuis. Als ik dus voor <50 euro dit ding weer in de lucht heb voor een jaar, ben ik :)

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 19:00
SvenHazejager schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 13:21:
Gisteren is mijn (7j oude) Loewe 55cm CRT TV overleden. Is er een elektrotechnicus in de zaal die een idee heeft wat een eventuele reparatie zou inhouden? Symptoom: bij het aanzetten is het beeld roodgekleurd. Binnen ca. 5 seconden wordt het beeld roder en roder (vol rood) tot de TV vanzelf op standby gaat. Dat laatste zal, denk ik, een beveiliging zijn.
Ik weet dat ik eigenlijk moet upgraden naar LCD, maar dat ene uurtje TV per dag gaat nog prima met de analoge kabel en een beeldbuis. Als ik dus voor <50 euro dit ding weer in de lucht heb voor een jaar, ben ik :)
Vaak zijn er wel van die reparatie winkeltjes te vinden, maar ik denk dat je gauw op een euro of honderd zit, aangezien er behoorlijk veel onderzoekskosten bij zitten.

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-11 07:33

NvM

Kun je voor die <50 euro niet beter een tweedehands beeldbuis op de kop tikken?

Zoiets bijvoorbeeld?

• SvenHazejager
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-12 08:47
Haha ik heb er even over nagedacht en toch maar een nieuwe TV gekocht. Of liever gezegd: monitor met TV functionaliteit: Samsung 2333HD. Erg goed, ook voor primair TV kijken (analoog of DVB-T)!

Topic mag op slot.