Toon posts:

iemand ervaring met 386 mobo overklokken?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.
Ik heb nog een paar 386 moederbordjes liggen (sx25 en sx33), en ik heb begrepen dat die dingen hun kloksnelheid halen uit een kristaloscillator, die zie ik inderdaad ook zitten, die kun je los kopen. Heeft iemand wel eens geprobeerd die kristaloscillator te vervangen door eentje met een hogere frequentie?

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Goede vraag! Zou ik ook graag willen weten, ik heb er nog een paar liggen (386érs), dus.

Verwijderd

ja, ik heb dit een jaar of twee geleden geprobeert met een unisys systeem draaiend op 25 Mhz, na veel geklooi het moderbordkristal door een 33 Mhz model vervangen.
resultaat: post, crash *nothing*
ik heb het moederbord nooit meer aan de praat gekregen :P (of het oude kristal is gesloopt tijdens transport of ik heb iets gesloopt tijdens het overklokken)

info kwam toenertijd van tomshardwarepage vandaan (misschien is het daar nog ergens te vinden)..

maar uhhmm, behalve dat zo'n actie goed is voor het tweakotine-gehalte, waarom zou je zo'n wrak nog wel opfokken :9~ :9~

Verwijderd

Topicstarter
tja...waarom zou ik dat willen...ben gewoon benieuwd of de rest van de hardware er aan wil. Als ik het sloop, gooi ik het weg en heb ik er geen spijt van. Als ik dat nu doe, krijg ik het geheid :)

Alleen wel balen dat bij jou meteen POST meer verscheen :(

ok....misschien tijd voor een digitale camera en ik dan ga ik eens wat info posten op tweakers :)

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:16
opvolger en roadrunner hebben een 386 sx 25 zo ver weten op te voeren, dat het ding een 486 dx voorbij vloog... ze hebben de isa bus op 40 mhz weten te krijgen.... je moet niet vragen hoe warm het kreng werd (ze hebben de cache opgeblazen, in dit probeersel, en opvolger heeft er pijnlijke klauwen aan over gehouden.. hij pakte het geheugen vast, om het eruit te halen (ja, de bak stond al wel uit) en hij brande z'n vingers eraan :D

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 25-08 23:33
Acid, Explain hoe pleaze, wil ik ook wel es gaan proberen.....

• Ikarus
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

He acid wil het ook wel weten ik heb er hier nog een liggen dus geeft u maar.

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

• Ikarus
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:16
3x precies dezelfde vraag?!
tering... zoals ik al zei: opvolger en roadrunner hebben dat voor elkaar gekregen.
dus moet je bij hen wezen (ik ga dit weekend weer naar ze toe.. lanparty onder vrienden)
maar ze zijn tijdelijk niet online (kut upc doet er nu al 3 1/2 week over om hun kabelverbinding door te schakelen, sinds de verhuizing :( )
Pagina: 1