40 watt speakers op Onkyo TX-SR507 (130 watt)

Pagina: 1
Acties:
  • 463 views

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:41
Ik ben van plan binnenkort een Onkyo TX-SR507 receiver te kopen. Op dit moment vallen nieuwe speakers niet in mijn budget en wil dus mijn huidige 5.1 setje speakers houden. Het zijn satelietspeakers van mijn huidige cinemaset. Deze zijn echter 40 watt (@ 6 ohm), de Onkyo geeft in de specificaties 130 watt per kanaal @ 6ohm aan.

Zou ik dit zonder problemen aan kunnen sluiten, mits natuurlijk op "normaal" gebruiksvolume van de Onkyo bij films en muziek? Of blaas ik dan snel de speakers op en zal ik beter doorsparen voor een zwaardere set speakers?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Gewoon niet te hard draaien en letten op hoorbare vervorming. Niks aan de hand verder.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:53

FeaR

In GoT we trust

NOFI, maar dat gaat zeker werken.
Maar dat komt meer doordat Onkyo nogal "gul" is met het opgeven van specificaties.
Die 130 Watt is wellicht bij puur 2.0 stereo gebruik. Dus met jouw 5.1 set-up zal het wattage al flink in gaan kakken en blijft er van die opgegeven 130 Watt een heel stuk minder over.

Er zijn tests waarin een Onkyo 606 receiver nog geen 38 Watt over houdt bij meerkanaals gebruik. Moet wel gezegd worden dat dit werd gemeten bij 8 Ohm. Maar laat wel zien dat die 130 Watt opgegeven dus niet heel erg bindend is.

Dus zoals gezegd gaat het gewoon werken...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:41
Ok bedankt, klinkt goed! Heb zojuist de boel (onkyo 507 receiver + onkyo 406 dvd-speler) besteld, ben benieuwd.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:03

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

sidenote: een zwaar clippende versterker van 40 Watt per kanaal kan ook speakers van 100watt slopen.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:17

voodooless

Sound is no voodoo!

Dit zijn toch echt vragen die extreem vaak gesteld worden. Met een beetje zoeken vind je zonder problemen diverse topics, waar je deze antwoorden ook had kunnen vinden.

Een klein beetje meer inzet om zelf een antwoord te vinden is dus wel gewenst.

Succes met je set!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.