[VB.NET]Clipboard.SetImage, plakken werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het oplossen van bugs in een VB.NET applicatie.
Deze applicatie heeft de mogelijkheid om plaatjes op het klembord te zetten, maar dat werkt niet.
De oude code is:
Visual Basic .NET:
1
2
3
Dim image As System.Drawing.Bitmap
image = New System.Drawing.Bitmap(Me.GetType, "NorthArrow.png")
Clipboard.SetDataObject(image)

Hiermee wordt niets naar het klembord gekopieerd. In ieder geval als ik ga plakken in bijv. Word wordt wat anders geplakt. Iets wat eerder naar het klembord is verstuurd.
Na wat Googlen heb ik het zo aangepast:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
Dim image As System.Drawing.Bitmap
image = New System.Drawing.Bitmap(Me.GetType, "NorthArrow.png")
Clipboard.SetImage(image)
If Not Clipboard.ContainsImage() Then
  MessageBox.Show("Copy NorthArrow to clipboard was not successfull.")
Else
  MessageBox.Show("Copy NorthArrow to clipboard was successfull.")
End If

Clipboard.ContainsImage() returns True en als ik dan plak in IrFanView dan krijg ik netjes het plaatje, maar als ik plak in Word krijg ik het niet. ;(
Als ik vervolgens het geplakte plaatje in IrFanView kopieer, kan ik het wel in Word plakken 8)7

Ik snap het niet meer. Iemand een duwtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben15243
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 09:11
Snel antwoord, niet gecontroleerd. Misschien ondersteunt Word niet het PNG-formaat waarin het plaatje wordt aangeboden? Probeer het eerst eens naar een BMP o.i.d. te converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
Dat de bitmap uit een png gelezen wordt betekent volgens mij niet dat hij als png op het clipboard komt. Een bitmap is een bitmap, ongeacht de herkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels de oude vertrouwde clipboard-viewer gevonden en daar zie ik dat inderdaad het plaatje daar aankomt.
Het probleem was aangemeld door een gebruiker die Word gebruikte. Ikzelf heb alleen OpenOffice en daar treedt hetzelfde probleem op. Ik heb het dus nog niet kunnen reproduceren voor Word. Zoals gemeld kan ik wel plakken in IrFanView en ik heb net getest met WordPad en dat gaat ook goed.
Ik zal van de week eerst even testen op een pc met Word, anders is het misschien een OpenOffice probleem?
Ik puzzel nog even verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ben15243 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 11:43:
Snel antwoord, niet gecontroleerd. Misschien ondersteunt Word niet het PNG-formaat waarin het plaatje wordt aangeboden? Probeer het eerst eens naar een BMP o.i.d. te converteren.
http://msdn.microsoft.com...oard.setimage(VS.80).aspx

Het word dus gewoon in Bitmap formaat op het clipboard gezet.
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 11:56:
Ik heb inmiddels de oude vertrouwde clipboard-viewer gevonden en daar zie ik dat inderdaad het plaatje daar aankomt.
Het probleem was aangemeld door een gebruiker die Word gebruikte. Ikzelf heb alleen OpenOffice en daar treedt hetzelfde probleem op. Ik heb het dus nog niet kunnen reproduceren voor Word. Zoals gemeld kan ik wel plakken in IrFanView en ik heb net getest met WordPad en dat gaat ook goed.
Ik zal van de week eerst even testen op een pc met Word, anders is het misschien een OpenOffice probleem?
Ik puzzel nog even verder.
Kun je met ClipboardViewer geen verschil zien tussen iets wat IrfanView en jouw applicatie op het clipboard zet?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jammer genoeg geeft de viewer alleen het plaatje weer en geen info daarover.
Ik zie wel een verschil in de opties die ik bij Beeld kan instellen.
Als ik kopieer vanuit IrfanView dan heb ik alleen de keuze uit
Bitmap
DIB Bitmap
Als ik kopieer vanuit mijn applicatie krijg ik ook de volgende mogelijkheden erbij:
DataObject
WindowsForms10Persistent
System.Drawing.Bitmap
Ole Private Data
Ik kan ze niet selecteren, ze zijn uitgegrijsd.

Er is dus wel iets vreemds aan de hand.
Ik heb ook nog even op OpenOffice en clipboard problemen gezocht en het lijkt er op dat meer mensen/applicaties er last van hebben. Hier is een post van JAVA programmeurs: http://bugs.sun.com/bugdatabase/view_bug.do?bug_id=6607163
Pagina: 1