Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP/IE7] Offline installatie van ActiveX applets

Pagina: 1
Acties:

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11 14:32
Ik heb hier een lading ActiveX applets die we nodig hebben voor een CRM pakket, echter zie ik het niet zo zitten om op iedere client een webpage te openen, deze toe te staan, enz...

Is er een mogelijkheid om deze (.cab files) offline te installeren, en dan ook automatisch?
Ik heb wel een 'offline installer' (een .html file met een hoop verwijzingen en een mapje vol cab's en jar's) maar dat is verder dezelfde procedure. Is dit te automatiseren, en zoja, hoe?

Ik heb al het een en ander rondgezocht maar nog niet veel soeps kunnen vinden, maar misschien kan hier iemand me in de juiste richting schoppen.

Alvast bedankt!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:40

Duinkonijn

Huh?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Noxious
Mja dat is hoe het nu werkt (Siebel idd). Echter is vooral dit het probleem:
7. Remotely log into each client machine, then open the HTML file in Microsoft Internet Explorer. Wait until the message indicates that all the files have been downloaded, then close the browser and log off of the client machine.
8. Repeat Step 7 for each applicable user.
Dat kost veel tijd, en ga dat maar eens doen op veeel clients :P

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ie explorer met HTML runnen via een logon script ? of missen ze de rechten?

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

anders login script onder system account laten draaien?

code:
1
2
"c:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe" www.jouwbedrijfhier.nl/inst.html
shutdown -f -r -t 300

[ Voor 53% gewijzigd door Duinkonijn op 17-06-2009 14:31 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Noxious
Mja probleem is dat je het nog steeds met de hand moet toestaan (ActiveX beveiliging) en da's ook niet uit te zetten :P

Ik kan wel de dll's extracten uit alle CAB files en registreren, maar dat gaat denk ik niet werken :P

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Noxious schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 14:51:
Mja probleem is dat je het nog steeds met de hand moet toestaan (ActiveX beveiliging) en da's ook niet uit te zetten :P

Ik kan wel de dll's extracten uit alle CAB files en registreren, maar dat gaat denk ik niet werken :P
waarom niet? wie niet waagt die niet wint :P

• Noxious
Dat kan ik wel eens proberen, is alleen vrij veel werk om die installer in elkaar te bakken :P

Ik hoopte eigenlijk op een manier om remote ActiveX componenten te installeren zonder tussenkomst van de gebruiker ofzo :)

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:18

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Dat kan wel, even iets regmonitor achtigs erbij pakken en kijken wat er gebeurt als je het activeX component accepteerd etc.

De betreffende site in vertrouwde sites zetten en daar wat met de acceptatieinstellingen prutsen is trouwens ook nog een mogelijkheid.
Pagina: 1