cooling advies nodig (nieuw systeem)

Pagina: 1
Acties:

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-01 14:44
Goeiedag iedereen

Ik heb een nieuwe systeem gekocht en staat nog in bestelling maar ik heb geen aandacht besteed aan compatibiliteit.

Kleine specs van het system om het wat duidelijker te maken.

Processor amd x4 955, ga-ma790fxt-ud5p, scythe mugen 2, OCZ 1600 HPC ;) en de CM 690.

Ik zie hier op deze foto van een review een gelijke opset van mijn systeem.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/11503/9576.jpg

Moet ik mijn processor ook op deze manier gaan koelen ?? ik zag ook systemen met de fan op de scythe mugen 2 dichtbij de videokaart hingen.. ik heb weinig ervaring met het koelen/modden van systemen.

Alvast bedankt voor al jullie hulp.
Huib

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:08

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

wat bedoel je precies ? het systeem op het plaatje vind ik om meer redenen raar gebouwd, zo te zien is het geheugen niet in dual channel gezet en de opstelling van de fans vind ik raar, welke kant gaat welke fan op ?
En is het nou jouw systeem of niet ?

Signature

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-01 14:44
Op wat voor manier moet ik mijn processor coolen met de scythe mugen 2..

Je moet de scythe mugen zo draaien zodat je geheugen netjes op zijn plaats kan maar dan is er geen plek voor je fan goed te plaatsen omdat je geheugen in de weg zit.

Daarom moet ik een andere manier dit monteren, daarom de vraag naar advies.

De systeem op deze foto is niet van mij, die heb ik gekopieerd vanaf een review http://tweakers.net/produ...x4-955-black-edition.html

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:08

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Als je geheugen hebt zonder heatsinks aan de bovenkant van het latje is er geen probleem.

Voor de rest staat de koeler op de foto zo gemonteerd zo als het moet, als je geheugen hebt wat niet te hoog is kan de fan aan de voorkant, anders kun je hem in de meeste gevallen wel aan de onderkant maken, de achterkant zal ik echter niet aanraden gezien je dan nogal herrie hebt van de turbulentie als je de fan de lucht er door heen laat trekken.

Signature