Hallo allemaal,
Op school ben ik net begonnen met het maken websites. Wij mogen geen gebruik van maken van div's alleen van html,css en frames. Van andere talen mogen wij geen gebruik maken.
Het staat ook allemaal online op: http://avendion.nl/school/
Nu loop ik echter compleet vast met het gebruik van frames. persoonlijk vind ik het maar een heel gedoen en zou lekker simpel een menutje maken en klaar. De leraar is het daar helaas niet mee eens. Maargoed, dat terzijde.
Het probleem is dat de pagina er verkeerd uitziet in IE8 en Opera. In FF,chrome en Safari doet hij het wel goed. Ik ben net begonnen met html en css, dus ik heb geen enkel idee waar het aan zou kunnen liggen.
Index.htm
Het zou misschien ook nog aan de CSS kunnen liggen, en daarom post ik die ook. Hij kwam trouwens prima door de valiodator heen.
schoolcss.css
Hopelijk kunnen jullie zijn waar de fout zit, want ik ben het spoor bijster...
Alvast bedankt,
Eldariel.
Op school ben ik net begonnen met het maken websites. Wij mogen geen gebruik van maken van div's alleen van html,css en frames. Van andere talen mogen wij geen gebruik maken.
Het staat ook allemaal online op: http://avendion.nl/school/
Nu loop ik echter compleet vast met het gebruik van frames. persoonlijk vind ik het maar een heel gedoen en zou lekker simpel een menutje maken en klaar. De leraar is het daar helaas niet mee eens. Maargoed, dat terzijde.
Het probleem is dat de pagina er verkeerd uitziet in IE8 en Opera. In FF,chrome en Safari doet hij het wel goed. Ik ben net begonnen met html en css, dus ik heb geen enkel idee waar het aan zou kunnen liggen.
Index.htm
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd"> <html> <head> <title>Welkom op mijn website!</title> </head> <frameset cols="13,87"> <frame name="navbar" target="main" src="navbar.htm" noresize> <frame name="menu2" src="welkom.htm" norisize> <noframes> <body> <p>Deze pagina gebruikt frames, maar uw browser ondersteund geen frames.</p> </body> </noframes> </frameset> </html> |
Het zou misschien ook nog aan de CSS kunnen liggen, en daarom post ik die ook. Hij kwam trouwens prima door de valiodator heen.
schoolcss.css
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| body { padding-left: 11em; font-family: Georgia, "Times New Roman", Times, serif; color: black; background-color: #FF9900 } ul.navbar { list-style-type: none; padding:0; margin: 0; position: absolute; top: 2em; left: 1em; width: 9em } h1 { font-family: Helvetica, Geneva, Arial, SunSans-Regular, sans-serif } ul.navbar li { background: white; margin: 0.5em 0; padding: 0.3em; border-right: 1em solid #3366CC } ul.navbar a { text-decoration: none } a:link { color: blue } a:visited { color: blue } address { margin-top: 1em; padding-top: 1em; border-top: thin dotted } |
Hopelijk kunnen jullie zijn waar de fout zit, want ik ben het spoor bijster...
Alvast bedankt,
Eldariel.
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell