Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wc-eend
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-11-2020
Ik ben bezig met wat maps aan het maken voor een tabletop game en nu kan ik on screen in illustrator wel een grid tevoorschijn toveren maar is er ook een manier dat het grid zichtbaar opgeslagen wordt in het bestand?

Anders moet ik allemaal lijntjes gaan maken en dat is onnodig veel werk als het grid mee kan worden opgeslagen in een bestand..

Alvast Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:48
Je kan dat op meerdere manieren doen:

Handmatig; door 2 lijnen te maken en met 'Object-Blend-Blend Options' en 'Object-Blend-Make Blend' illustrator de tussenliggende stapjes te laten maken

met de toolbox, Onder de 'line' tool zit een 'rectangular grid' tool. 1 keer klikken op je artboard geeft je de opties voor afstand ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wc-eend
Die eerste kom ik niet uit en bij die tweede is het grid wat ik maak met de toolbox anders dan het grid wat je aan en uit kan zetten..

Mijn document is 2000 px bij 2000 px, de gridline die ik aan en uit zet is ingesteld op om de 25 px een lijn, dus 80 x 80 vakjes van 25 x 25 px..

Stel ik die gridline uit de toolbox in op 2000 px bij 2000 px en horizontaal en verticaal 80 lijnen, loopt hij dus 2 a 3 px naast dat andere grid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 16:52
Tja, dan moet je dus ook niet 80 lijnen kiezen! :D Probeer t eens met 79 (de laatste lijn is namelijk al van de buitenkant, niet het grid zelf)
Blend werkt eigenlijk op een vergelijkbare wijze (maar dan apart voor horizontaal en verticaal), maar ook daar moet je 79 tussenstappen definieren.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wc-eend
Savantas schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 13:05:
Tja, dan moet je dus ook niet 80 lijnen kiezen! :D Probeer t eens met 79 (de laatste lijn is namelijk al van de buitenkant, niet het grid zelf)
Blend werkt eigenlijk op een vergelijkbare wijze (maar dan apart voor horizontaal en verticaal), maar ook daar moet je 79 tussenstappen definieren.
Soms kan ik mezelf voor me kop slaan... dit werkt dus gewoon..