[Floppy Drive] 3 floppy drives?

Pagina: 1
Acties:

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-02 00:55
Hoi mensen :-)

Laatst had ik 2 floppy drives aan mijn pc gekoppeld. Deze werden herkend als drive A: en B: in Windows XP. Nu vroeg ik me af, als ik nu nog een derde floppy drive aan de PC koppel, hoe gaat deze herkend worden? Ik kan het niet zelf testen omdat ik maar 2 floppy drives heb liggen ;-)

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Als de eerstvolgende beschikbare schijfletter me dunkt. Verder zijn de aanduidingen gewoon aan te passen ;)

Edit: wat moto-moi zegt natuurlijk 8)7 ... heb wel eens geemuleerde diskettes gehad die wat gewoon verder gingen met eerst beschikbare schijfstation aanduideding

[ Voor 43% gewijzigd door asfaloth_arwen op 17-06-2009 09:59 ]

Specs

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Je bios ondersteund maar maximaal 2 floppy drives, en ik ben er nog geen een tegengekomen die er meer deed. Dus ik gok dat je 3e drive niet gaat werken, of hij zal random gedrag gaan vertonen.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

3 floppydrives betekent niet gelijk dat je ook 3 vraagtekens moet gaan gebruiken, 1tje is genoeg. titelfixje dus
Verder zou je de derde via USB aan moeten gaan sluiten, want je mobo kan er sowieso max 2 aan (en veel moderne nog maar 1).

[ Voor 3% gewijzigd door TERW_DAN op 19-06-2009 10:08 ]

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
een LS120 kan gewone diskettes lezen en is een gewoon ata device, dus kan je er makkelijk meer dan 2 hebben :)
maar Windows is gewoon zo slim om altijd gewoon de volgende vrije letter te gebruiken
er is alleen voorgepragrammeerd dat enkel floppy en diskette drives de letter A of B krijgen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

catfish schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:03:
een LS120 kan gewone diskettes lezen en is een gewoon ata device, dus kan je er makkelijk meer dan 2 hebben :)
maar Windows is gewoon zo slim om altijd gewoon de volgende vrije letter te gebruiken
er is alleen voorgepragrammeerd dat enkel floppy en diskette drives de letter A of B krijgen
Onder XP en eerdere versies. Onder Vista is dat goddank niet meer zo. Daar kan ik de A en B gewoon gebruiken voor hdds :) (op mijn A: hangt bijvoorbeeld een 7TB array).

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier op de zaak hebben ze een netwerkshare op de B: gekoppeld :)

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Kishi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-01 14:26
Waar kan je eigenlijk de drive-letters voor je diskettestations wijzigen? Ik zie de stations namelijk niet in Systeembeheer -> Computerbeheer -> Schijfbeheer. Ik werk trouwens onder XP.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 08:34

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Onder XP kan dat dus volgens mij niet. A en B zijn in MSDOS aangewezen als flopticals/removables en dat is volgens mij t/m WinXP zo gebleven.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-02 14:28
De meeste moederborden hebben ook maar 1 aansluiting voor een floppydrive, dus hoe wou je er 3 aan knopen dan?

USB even afgezien dan.
Via USB wordt het dan gewoon gezien als een opslagmedium, vergelijkbaar met een USB stick of externe HD.

Dat "C" staat voor het OS disk is al zooooooo ingebakken.. :)

Mijn YouTube Channel

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:55

The Third Man

The Third Jellyfish

Met de kleine nuance dat hij zich wel identificeert als USB Floppy Drive en niet als regulier 'USB Mass Storage Device', zodat ook een simpeler OS (zoals een BIOS of een embedded systeem) begrijpt dat het een floppy drive is.
Pagina: 1