Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Recovery Medion PC

Pagina: 1
Acties:

• Jebus007
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-04-2023
Hoi iedereen,

Ik heb hier een Medion PC (laptop) die ik graag had gerecovered. Ik heb bijhorende Recovery CD, en wanneer ik deze insteek vraagt hij mij beleefd om op een toets te drukken om op te starten vanaf CD...

1 klein probleempje, het toetsenbord werkt op dat moment nog niet. :? Ik heb er een extern USB toetsenbord op aangesloten maar ook dat wordt niet herkend. Een PS/2 aansluiting is er niet.

Enig idee hoe ik dat toestel alsnog kan recoveren?

Grtz

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
in je bios legacy support aanzetten

Verwijderd

Iets beter uitleggen misschien? Heb je een crash gehad of wil je gewoon een backup maken? OS is ook wel leuk om te weten...

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-11 20:59

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Al in de bios gekeken?

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Inderdaad zoals gezegd in de BIOS je USB legacy support aanzetten.
Werkt dat niet, dan zou ik je aanraden nlite/vlite op te zoeken en een installatie cd te bakken die niet op een toetsaanslag wacht.

• Jebus007
Ik had iets specifieker moeten zijn.

Bij het opstarten wordt het toetsenbord niet herkend. Ik kan bijv. niet op F2 drukken om naar de BIOS settings te gaan, noch F12 om de boot order te gaan instellen.

Het OS is Win XP trouwens.

Een aantal weken geleden begonnen de problemen. Plots werkte de hardware-button niet meer om LAN aan te leggen en kon ik ook de touchpad niet meer gebruiken, een externe muis werkt wel nog. Het toetsenbord werkt ook enkel nog in Windows blijkbaar.

Ik vroeg me af, opstarten via Ubuntu met een live-cd en op die manier formatteren, kan dat een oplossing zijn? Hiermee kan ik dan natuurlijk nog altijd niet starten vanaf de CD...

Een custom nlite-install is inderdaad msh ook een oplossing, al lost dit normaal nix op m.b.t de BIOS.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:38
Werkt een extern usb keyboard ook niet? Partities verwijderen met een Linux cd zou kunnen werken, aangezien de bootloader van een xp cd alleen vraagt om een toets in te drukken indien er een bootable partitie aanwezig is. Probeer eventueel nog even met losgekoppelde accu en lader om de powerknop 20 seconden ingedrukt te houden. 't Is nog geen cmos reset maar soms helpt 't.

• Jebus007
Een extern USB keyboard werkt inderdaad ook niet.

Nadat ik mijn partities verwijderd heb via Linux en er automatisch vanaf CD gestart wordt, heb ik natuurlijk nog het toetsenbord nodig tijdens de installatie van Windows. Zou ik daar al kunnen rekenen op de drivers die in memory geladen worden tijdens startup, desnoods met USB ondersteuning voor een extern keyboard?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:38
Tijdens het starten van textmode setup zie je wel welke drivers er geladen worden, en daar zit usb hid dacht ik ook wel tussen. Kun je gewoon proberen natuurlijk.
Pagina: 1