Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] User profiel corrupt door verwijderen profiel

Pagina: 1
Acties:

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-11 20:26
Allen,

Het profiel van m'n vaders account op zijn PC mist een aantal essentiele mappen, als de map Appdata, documents, music en pictures.

Hoe is dit gekomen?
Omdat de harde schijf aardig vol zat, ben ik in het 'Gebruikersprofielvenster' gaan kijken, en trof daar de volgende situatie aan:
Afbeeldingslocatie: http://85.17.176.216/tweakers/kutzooi2.jpg
(Onderaan staan de juiste accounts die daadwerkelijk gebruikt worden)

Hoe er zoveel onbekende accounts, zwervend en lokaal, op zijn gekomen moge Joost weten.
Vervolgens ben ik heel enthousiast aan de slag gegaan met het verwijderen van deze accounts, maar bij de eerste te verwijderen account ging het al mis. De quicklaunchbar van m'n vaders profiel verdween. Ook was de desktop leeg, en de map documenten was foetsie. Verder onderzoek leerde dat de mappen appdata, documents, desktop, downloads, music en pictures verdwenen waren.

Als eerste maar Windows ingebouwde Systeemherstel geprobeerd, ondanks dat ik wist dat dit waarschijnlijk toch niets zou uithalen, want dit hersteld alleen settings. IJdele hoop, want dit werkte inderdaad niet.

Vervolgens aan de gang gegaan met GetDataBackforNTFS. Deze ziet echter helemaal NIETS aan relevante verdwenen bestanden. Wel een heleboel oude troep uit 2007 (ja, deze installatie is al erg oud :)), maar niets relevants van de afgelopen dagen.

Nou vraag ik mij dus af, het verwijderen van het profiel in bovenstaand screenshot, duurde nog geen 5 seconden. Hij kan dus nooit alle data dusdanig overschreven hebben dat GDBFNTFS niets meer terugvindt.
Waarom kan ik dan niets terugvinden?
En waarom besloot windows uberhaupt om een aantal mappen uit een userprofile te verwijderen als een ander, onbekend, zwerfend profiel verwijderd wordt?

Ik hoop dat hier iemand rondloopt/surft die helderheid in de duisternis kan scheppen!

Ik wil het er _niet_ over hebben.