Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTowel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-05 15:02
Heel erg vreemd! Ik kreeg bij windows opeens een foutmelding rechtsonder wat iets te maken had met usb. Mijn muis (usb) kon ik ook niet meer bewegen. Toen ik de pc opnieuw wilded opstarten, wilde hij windows niet booten. Hij blijft hangen bij het scherm waar ik MSI zie en op del kan drukken om in bios te komen. Maar hier kan ik niks doen, en kom dus geen stap verder. Tevens met alle stekkers eruit en 1 hdd erin komt hij nie verder dan dat scherm.

Weet iemand wat ik kan doen? Is mijn mob de pijp uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Hoor je wel mobo piepjes of iets dergelijks? Heb je al geprobeerd de CMOS te resetten?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 11:20
Spanning even een tijdje van je computer halen (stekker eruit). En na 5 minuten eens opnieuw proberen.
Het wil wel eens voorkomen dat door een ontlading van de onderdelen alles weer werkt als voorheen.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:17

Matis

Rubber Rocket

Dit is toch niet zozeer een Windows probleem? Misschien is er een bios update voor je mobo.

Welk serie/type heb je?

Verder is je TS niet helemaal conform het Windows Clients - Beleid en Het algemeen beleid #topicplaatsen

[ Voor 45% gewijzigd door Matis op 17-06-2009 08:45 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DeTowel schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:02:
Hij blijft hangen bij het scherm waar ik MSI zie en op del kan drukken om in bios te komen. Maar hier kan ik niks doen, en kom dus geen stap verder. Tevens met alle stekkers eruit en 1 hdd erin komt hij nie verder dan dat scherm.
wat heeft dat dan nog met Windows te maken? :)
>> Processors, Moederborden & Geheugen

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan proberen op te starten met de muis er uit. Kan zijn dat je muis defect is. Mijn pc start soms ook niet door als er een usbstick of iets dergelijks in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Kan je in je bios geraken? Dikwijls als je op del drukt bij een pc gaat de figuur weg en zie je wat hij doet tijdens de boot. Dan kan je beter zien waar hij stopt. (Wel voor hij vast loopt natuurlijk)

Maar als hij in de bios geraakt dan is het misschien ook een idee om het logo tijdelijk af te zetten om te zien waar hij juist stopt. Als hij een melding van usb geeft dan is het een idee om eens te testen zonder enig usb apparaat. Ook muis en toetsenbord eventueel vervangen door een oud ps/2 exemplaar als dat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Allereerst welkom op GoT :)

Om je probleem op te kunnen lossen, zul je toch ook een beetje eigen inzet moeten tonen.
Het zou handig zijn om even de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen.
Probeer verder eens te booten met één reepje RAM, processor en grafische kaart. Geef ook even je systeemspecs. Zo kunnen we je beter helpen.

Piept je moederbord als je alleen processor en grafische kaart aansluit? (dus zonder RAM). Als hij niet piept, kun je ook even kijken of je speaker goed is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik had laatst ook een opstartprobleem. Had wel een andere oorzaak, hij kwam de slaapstand niet meer uit, ook niet na de stroom eraf te halen. Uiteindelijk hielp het om het batterijtje van het moederbord er even uit te halen. Het mag dan een andere oorzaak hebben maar het kan geen kwaad (tenzij je de hele BIOS aan hebt gepast, dat wordt gereset).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens goed door. Het hangen kan overal door komen, dus alleen door uitsluiten is te testen waar het precies fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTowel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-05 15:02
Goed om te lezen dat er wat replys zijn, het meeste hier heb ik al geprobeerd:

- Pc helemaal kaal booten, zonder muis etc, zonder resultaat
- Pc booten met alleen bootdisk, 1 ram, geen resultaat
- Pc booten zonder ram, geeft een piepje
- batterijtje er al uit en ingedaan, zonder succes

In de bios kan ik dus niet komen, anders had k al recovery geprobeerd. Nu kan ik helemaal niks doen. Probeer nu ded stekker eruit voor 5 minuten, maar ik verwacht weinig hoop.

EDIT: Stekker eruit, erin heeft et ook nie opgelost. K heb ook alle geheugenbankjes1 voor 1 geprobeerd maar daar lijkt het probleem niet te liggen.

[ Voor 13% gewijzigd door DeTowel op 17-06-2009 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Dan zou ik serieus aan een overleden mobo gaan denken. Als hij met minimale setup netgens op reageert en een CMOS reset levert ook niets op zou ik niet weten wat anders het zou kunnen zijn. Alleen je voeding zou nog mogelijk zijn in mijn ogen.

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1