• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:18
Sinds vandaag heb ik voor op mijn kamer een 32" daewoo LCD tv. Helaas hebben we nog geen digitale tv en zal het dus analoog moeten. Wanneer ik echter de zenders wil instellen kan hij sommige zenders gewoon niet vinden (RTL5/4 oa.), zowel met automatisch zoeken als handmatig. Hij vind er via automatisch zoeken sowieso maar een stuk of 15.

PS Op andere tv's in huis zijn ze wel gewoon te ontvangen.

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Misschien problemen met slecht signaal ontvangst? Heb je hiervoor ook nog een TV analoog aangesloten gehad, en zo ja, had je daar dan wel goed signaal?

• Mania-92
Met een andere tv op dezelfde aansluiting doen ze het wel gewoon.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-02 00:42

Barrycade

Through the...

Handmatig bedoel je dus mee, het kanaalnummer ingevoerd? Als dat geen beeld geeft is de kabel naar je kamer gewoon brak, waardoor je te veel signaal verliest.

• Mania-92
littlejoannes schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:21:
Handmatig bedoel je dus mee, het kanaalnummer ingevoerd? Als dat geen beeld geeft is de kabel naar je kamer gewoon brak, waardoor je te veel signaal verliest.
Ja dan begint hij de frequenties af te lopen en als ie wat vind moet je een kanaalnummer invoeren.
Maar het kan toch niet aan de kabel liggen aangezien dezelfde kabel het op andere tv's wel doet?

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Kabel brak, maar ook de stekkers die eraan zitten kunnen grote(re) invloed hebben. Zo kon ik al een tijd geen MTV, Eurosport en Discovery Channel ontvangen met mijn Ziggo (digitaal welliswaar) abo. Even wat afgeschermde connectoren gehaald bij de Gamma en vervangen door die simpele met zo'n plastic kapje. Resultaat: voor een paar euro had ik weer overal goed beeld :)

iStockphoto

• Mania-92
Maar wanneer de kabel brak zou zijn zou het toch op elke tv problemen moeten geven? Of zie ik dat verkeerd??

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Mania-92 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:50:
Maar wanneer de kabel brak zou zijn zou het toch op elke tv problemen moeten geven? Of zie ik dat verkeerd??
Of alleen de kabel naar jouw TV toe, wij weten niet hoe alles bij jou aangesloten is. Het enige zinvolle dat je kan zeggen hierover is dat de kabel prima is bij de rest van het huis, dus is de kabel stuk vanaf de splitter (of hoe het ook aangesloten is) naar jouw tv toe.

• Mania-92
TrekDude101 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 07:46:
[...]

Of alleen de kabel naar jouw TV toe, wij weten niet hoe alles bij jou aangesloten is. Het enige zinvolle dat je kan zeggen hierover is dat de kabel prima is bij de rest van het huis, dus is de kabel stuk vanaf de splitter (of hoe het ook aangesloten is) naar jouw tv toe.
Nee want ik heb even een oude tv gepakt, die op mijn kamer neergezet en de kabel die in m'n nieuwe tv zit daarin gestoken en dan ontvangt hij RTL5 etc. wel.

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 16:49
Klinkt inderdaad als een brakke kabel.
Niet iedere tv heeft dezelfde tuner, dus de een kan het misschien wel ontvangen en de ander weer niet.

Veel van dit soort problemen gehad toen ik nog op de internet plus bellen helpdesk zat.
Altijd opmerkingen van "het heeft altijd gewerkt!?", vervolgens vervangen ze toch de kabel en blijkt het weer te werken.

Koop een goede dikke COAX kabel met goed afgeschermde contacten er bij, dan zou het probleem opgelost moeten zijn.

Wat eventueel ook nog een probleem zou kunnen zijn is dat je een buitenlands model tv hebt gekocht (ebay?), de frequenties zijn niet voor alle landen gelijk. Dit zou eventueel kunnen verklaren waarom sommige zenders het wel doen.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-02 16:20
Het lijkt me sterk dat dit het probleem is, maar zoek je in zowel de VHF als de UHF (C en S kanalen) band?

• Mania-92
Nee gewoon in Nederland bij de maxwell. Maar wanneer ik hem direct op de ingang die het huis binnenkomt aansluit dan zou hij wel moeten werken als het aan de kabel ligt?

• Ossi
Mania-92 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:08:
Nee gewoon in Nederland bij de maxwell. Maar wanneer ik hem direct op de ingang die het huis binnenkomt aansluit dan zou hij wel moeten werken als het aan de kabel ligt?
Yup, tenzij het een buitenlands model is wat ik even terug had aangekaart :)
Kans is vrij klein als je het in nederland heb gekocht.

• Mania-92
Ik heb het direct op de inkomende aansluiting geprobeerd maar ik krijg nogsteeds hetzelfde probleem.

Daewoo DLP-32H1

• Mania-92
UPDATE: Met digitale decoder ertussen werkt het wel? :/

• RadioAir
Ja ho even, dan zap je zeker met de digitale decoder?

• Mania-92
Inderdaad.

• RadioAir
Ja nogal wiedes dat hij het dan wel doet, dat zijn hele andere kanalen dan de analoge.
Ik gok dat je TV de S-band niet kan ontvangen. Zeer simpel op te lossen door de digitale decoder te gebruiken. Is je beeld ook veel beter.

• Ossi
Ik begin toch het vermoeden te hebben dat het een buitenlands model tv is :(
Terug naar de winkel dat apparaat!
Pagina: 1