[TIM] Snelle vraag over testen spreiding

Pagina: 1
Acties:

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:32

mvh

State Governor

Topicstarter
Ik had AS5 gekocht om mijn CPU beter te koelen, maar ik merkte er niets van. Nu heb ik een Mugen 2 gekocht en vandaag binnen gekregen, en na het verwijderen van mijn standaard koeler valt op dat deze lang niet genoeg had aan de twee rijstkorrels pasta, m.a.w. de heatspreader was lang niet bedekt.

Om te voorkomen dat dit weer gebeurt zou ik dan ook graag onder de Mugen willen kijken als ik deze er even op gezet heb. Het schijnt zo te zijn dat je na het verwijderen van de koeler zowel deze als de CPU moet schoonmaken en opnieuw voorzien van thermal interface material; is dit ook zo als je hem meteen op dezelfde manier terug zet?

Edit: Of geldt dit alleen als je een ander merk neemt, bijvoorbeeld bij het wisselen standaard/aftermarket koelpasta?

[ Voor 8% gewijzigd door mvh op 16-06-2009 21:14 ]

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:45
Ik denk niet dat het zoveel kwaad kan hoor. heb het ook al een paar maal gedaan gewoon ter controle en daarom koelt hij niet slechter hoor.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
deblaauwn schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 21:13:
en na het verwijderen van mijn standaard koeler valt op dat deze lang niet genoeg had aan de twee rijstkorrels pasta, m.a.w. de heatspreader was lang niet bedekt.
1 rijstkorrel is al meer dan genoeg. Het kan 2 oorzaken hebben dat de prut niet voldoende was verspreid. 1. je heatspreader is zo krom, dat alles in het midden blijft zitten. Lappen is dan de enige optie. 2. de koeler zat niet strak genoeg, deze mag je flink strak aandraaien! ( daarom zijn die pushpennen van intel k*t ).

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:32

mvh

State Governor

Topicstarter
Dankjewel, maar ik heb er bij nader inzien niet veel aan... Ik heb namelijk het moederbord op de koeler gemonteerd (op de kop). Met een klein beetje druk is er nog maar een klein beetje spreiding, en heb geen zin om hem na het vastdraaien weer los te maken ;)

Als hij slecht koelt zie ik dat nog wel.

[ Voor 13% gewijzigd door mvh op 16-06-2009 21:37 ]

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together