Freezer 7 Pro of Freezer Xtreme

Pagina: 1
Acties:

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-01 10:39

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Ik ben nu op zoek naar een goede niet al te dure CPU-koeler.
Ik denk dat ik een AC Freezer wil, die schijnen erg goed te zijn.
Nu kan ik dus een Freezer 7 Pro krijgen, of voor iets meer dan een vijfje extra een Freezer Xtreme.
Klinkt heel leuk die naam Xtreme, en klinkt aanlokkelijk dat er zo'n grote fan inzit die veel minder hard hoeft te draaien en dus veel minder geluid produceert (schijnt bij de Freezer 7 een probleem te zijn). Maar nu vraag ik me af of het verschil tussen de max fan speeds niet wel erg groot is. Ik kan echt weinig vergelijkingen vinden, en ik wil natuurlijk in ieder geval van die stock koeling af, waarbij ik op load toch wel op 67 graden Celsius uitkom (op stock speed).
Ik wil, net als een klasgenoot, proberen mijn E8400 zo dicht mogelijk bij de 3600 MHz te krijgen.
Ik geef niet al te veel om anderhalf vijfje extra, zolang het maar geen verspilling is.

Ik heb het grote research dus al gedaan, nu vraag ik jullie om de grote aanrader.

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:45
Als je tussen die 2 kiest dan kun je het beste de extreme nemen, volgens deze review blijven de temps tijdens load nog wat koeler dan bij de pro 7 (in het grafiekje is het de arctic cooler LP7).

En wat is eigenlijk je budget want voor slechts € 32 (excl. verzendingskosten) heb je al een mugen 2 die imo toch veel beter koelt dan die arctic freezer serie.

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Ik was van plan niet boven de 22 euro ex verzend te komen, maar als zo'n ding echt veel scheelt en als een freezer toch wat krap wordt neem ik wel een mugen.
Moet ik eerst kijken of dat ding in mijn Apevia X-plorer past.
Maar alleen als het krap is en veel scheelt.
Ik verwacht dat hij net zou passen in mijn Mid-tower, maar dat is maar een beetje schatten.

[ Voor 23% gewijzigd door Amanoo op 16-06-2009 21:42 ]

• glennvho
Heel veel zal het wel niet schelen, mijn voorkeur zou toch uitgaan naar een mugen 2 omdat hij nu toch ook weer niet zo duur is, als dan blijkt dat die freezer niet goed genoeg is of te veel lawaai maakt dan sta je daar ook mooi.
Met een freezer zou je ook zeker de 3,6ghz halen hoor, bij was me dat in der tijd zelfs gelukt met de stock cooler al maakte dat ding dan wel een pokke herrie :(

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Daar heb je gelijk in, een tientje extra weegt zeker op tegen het ongemak van een miskoop.

[ Voor 3% gewijzigd door Amanoo op 16-06-2009 22:12 ]

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Stel, ik neem de mugen 2, maakt het dan nog uit of ik veel ruimte aan de bovenkant overhoud?
Ik gok van niet als ik naar het model kijk, maar ik wil zekerheid.

• glennvho
Bedoel je daarmee de ruimte tussen de koeler en het sidepanel of bedoel je de bovenkant van de koeler al hij gemonteerd is in een towercase?

Als je niet veel ruimte overhoud tussen het sidepanel en de koeler is dit zeker niet erg volgens mij want dan word de lucht meer door de koeler geduwd dan dat ze aan de zijkant kan ontsnappen.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:30

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

marco.meijer schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 07:45:
Stel, ik neem de mugen 2, maakt het dan nog uit of ik veel ruimte aan de bovenkant overhoud?
Ik gok van niet als ik naar het model kijk, maar ik wil zekerheid.
Ik heb ook een mugen 2 met aan de bovenkant bijna geen ruimte tussen de voeding, dat geeft niet.
Het leuke is dat mijn voeding ook mee helpt om mijn cpu koel te houden, ik weet niet wat voor een case je hebt maar als je een full atx kast hebt past het waarschijnlijk wel.

Signature

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Volgens mij heb ik dat in principe wel. Mijn moederbord is zo'n gigantische P43 op volle grootte, en hij past perfect in mijn kast, dus dat zou moeten kloppen. Maar ik weet het niet 100% zeker, het is maar een redenering, op internet valt niet heel veel te vinden over het begrip "Full ATX". Wel full tower, maar ik weet niet of dat hetzelfde is. Mijn kast is in elk geval een mid tower, met als afmetingen 19" x 7.75" x 16.85".
Dat wordt in centimeter 48,26 x 19,69 x 42,8 cm (DxWxH).
Maar ik heb nu lekker tijd om mijn computer gewoon open te halen en er een lineaal in te steken.
Toch wel handig, die thumbscrews.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:30

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

naja, full atx is meestal gewoon aangeduid als atx, als je matx of zelfs uatx hebt word het wel proppen. wat voor een case heb je eigenlijk ?

edit: als je een full tower hebt komt het goed ;)

[ Voor 15% gewijzigd door BGB4rn op 17-06-2009 11:04 ]

Signature

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Zoals ik al zei, een Apevia X-plorer (groen, maar dat maakt niet uit).
Ik heb gemeten, ik heb een Intel koeler van 9 bij 9 centimeter, en ik heb nog 3 centimeter speling tussen dat ding en de voeding, dus mag de koeling niet meer dan 2x3+9 = 15 centimeter breed zijn (of lang, ligt er aan wat voor vorm de koeler heeft, en hoe je hem draait). Ik heb zo'n 16,5-17 centimeter de ruimte voor een nieuwe koeler qua hoogte. Mijnes is een midtower, anders past hij nooit waar hij nu staat.
Nou, volgens mij moet dat ding zeker passen, beetje krap, maar absoluut niet proppen.
Die Mugen 2 is zo'n 130 x 100 x 158 mm.

Scheelt dat echt zo veel, een Freezer en een Mugen?

Wat is de airflow van een voeding doorgaans eigenlijk?
Die zuigt toch aan van buiten naar binnen?
EDIT: Ik heb er een stom stuk wc papier bij gehouden, ik weet nu welke fan zuigt en welke blaast.
Ik vermoedt al een aardig goede airflow te hebben, ik maak later vandaag nog een foto, en dan vraag ik hoe ik de mugen het beste kan plaatsen. Ik denk dat ik hem onder wil laten aanzuigen.

[ Voor 20% gewijzigd door Amanoo op 17-06-2009 11:43 ]

Pagina: 1