Toon posts:

Steeds Scandisk bij opstarten..

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allen,

Het probleem is dat steeds bij het afsluiten van Windows 98 (geen idee of het SE is of de eerste, is van een kennis), dat de PC een zwart scherm geeft en lijkt vast te zitten, en dat ik telkens als ik de PC wil opstarten scandisk moet doorlopen. Windows wordt dus op één of andere manier niet goed afgesloten. Er staan nog geen programma's geinstalleerd. behalve dan een Soundblaster en uiteraard de Diamond Stealth III videokaart.

Het gaat om een AMD K6-2 450 PC met een Asus P5B-AT moederboard, met bovenstaande kaartjes, meer is het niet.

Nu moet ik erbij zeggen dat er al sprake was van een verandering op het moederboard voor het goeie gebruik van de Processor met dit moederboard, is DAAR iets over bekend? Werkt dit niet gewoon probleemloos, wat voor instelling op het moederboard kan dit zijn?
Mij is niets bekend. En of dit met ook met bovesntaand probleem kan samenhangen..?

Alvast Bedankt!

Joozle.

Verwijderd

kijk eens bij de website van asus voor een nieuw bios, vaak is het zo dat de al wat oudere moederborden (paar jaar oud) moeite hebben met de power-saving-functies binnen windows. Misschien heb je ook problemen gehad om vanuit windows de computer te herstarten.

suk6!

Verwijderd

je bent niet de enige die dit probleem heeft (gehad). daarom hebben de beestjes bij microsoft een update in elkaar gefrutseld dat ervoor moet zorgen dat alles weer werkt zoals het moet.

klik op je start knop, klik het windowsupdate dingetje aan en haal alles neer wat critical is inclusief het shutdown supplement ;)

succes, rhythm

Verwijderd

Topicstarter
De hele PC is nieuw, dus een update qua BIS lijkt me niet nodig... tenminste,toch? Ik neem aan dat een nieuw gekocht moederboard al reeds de laatste updates heeft. Ik check dat sowieso nog even op de Asus-site, maar het is dus niet zo dat deze 'jaren' oud is.

Ik hoorde ook dat de 'critical updates' van Microsoft een oplossing kan zijn.

Bedankt in ieder geval, ik ben een stuk verder!

Groeten,

Dennis.

Verwijderd

Het niet correct afsluiten komt door de Stealth III
Bij de 32mb versie van de Stealth III kunt je dit oplossen door de laatste biosupdate van de kaart te installeren. Deze kunt je vinden op deze ftp site: ftp://ftp.hastec.nl/pub/v...th/stealth-3/S540biosses/ Welk bestand je precies moet hebben, hangt van je Stealth III kaart af. Op een klein stickertje op de kaart vindt je een nummer dat eindigt op de laatste 4 tekens van de bestandsnaam. Het flashen gebeurt door in Veilige Dosmodus, in de directory waar de bestanden geplaatst zijn, het commando DFLASH XX.ROM in te geven. Hierbij staat XX voor de bestandsnaam van de juiste biosversie. Bij gebruik van een onjuiste biosversie krijgt je een foutmelding en kunt je gewoon alsnog de juiste versie proberen.
Voor de 16mb uitvoering is op dit moment nog geen update beschikbaar, maar kan het wel op een andere manier voorkomen worden.
· een leeg bestand C:\DOS.BAT aanmaken met een tekst editor (bijvoorbeeld Notepad).
· via de verkenner dit bestand opzoeken en de eigenschappen ervan opvragen.
· bij de eigenschappen>programma de functie "Venster sluiten bij afsluiten" inschakelen en op OK klikken.
· dubbelklik het bestandje, zodat het even opstart en direct weer afsluit.
· via Start>Uitvoeren>Sysedit het bestand WIN.INI kiezen
· in dit bestand in de kategorie [Windows] de regel LOAD= opzoeken en dit wijzigen in LOAD=C:\DOS.BAT.
· in het menu kiezen voor Bestand Opslaan en vervolgens voor Bestand Afsluiten.

Aanrader, ook voor de 32MB versie het DOS.BAT bestand maken.(geen bios update doen)

Arral1
The ArralNetwork

• Ikarus
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ikarus

Nerd 1e klas

Hoe komt het dan dat ik ook altijd scandisk krijg met mijn Matrox millenium kaartje. 3com netwerkkaartje. sb pci64 kaartje en oud isa modempje op een niet goed flashbaar mobo.

There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI

Pagina: 1