Ik zit met een probleem waar ik even niet uit kom, en kan ook geen goed antwoord vinden op Google.
Op mijn website worden pagina's doormiddel van een switch statement ge-include in de index.php
Wanneer ik bijvoorbeeld naar de foto pagina wil gaan gebruik ik de url www.domein.nl/?p=fotos
Dit werkt allemaal perfect en heb ik geen problemen mee.
Maar waar ik nu dus op vast loop is het volgende:
Op de foto pagina staat een selectie lijst waaruit je verschillende albums kan kiezen. Deze lijst staat in een form welke verstuurd word dmv method="GET"
Nu verstuurd hij het formulier wel goed, alleen niet naar de juiste pagina, zodra ik op submit druk gaat hij naar www.domein.nl/?album=test wat dus niet zo zou moeten.
Volgens mij moet dit het volgende worden: www.domein.nl/?p=fotos&album=test
De info wordt via het volgende formulier verstuurd:
Dit formulier staat in fotos.php welke weer in ge-include wordt in de index.php.
Het volgende gebruik ik in index.php
Iemand die me kan vertellen hoe ik dit moet doen?
Op mijn website worden pagina's doormiddel van een switch statement ge-include in de index.php
Wanneer ik bijvoorbeeld naar de foto pagina wil gaan gebruik ik de url www.domein.nl/?p=fotos
Dit werkt allemaal perfect en heb ik geen problemen mee.
Maar waar ik nu dus op vast loop is het volgende:
Op de foto pagina staat een selectie lijst waaruit je verschillende albums kan kiezen. Deze lijst staat in een form welke verstuurd word dmv method="GET"
Nu verstuurd hij het formulier wel goed, alleen niet naar de juiste pagina, zodra ik op submit druk gaat hij naar www.domein.nl/?album=test wat dus niet zo zou moeten.
Volgens mij moet dit het volgende worden: www.domein.nl/?p=fotos&album=test
De info wordt via het volgende formulier verstuurd:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
| <form method="GET" action="www.domein.nl/?p=fotos"> <select name="album"> <option selected disabled>Selecteer een album..</option> <option value="test">Test album</option> </select> <input type="submit" value="Bekijk"> </form> |
Dit formulier staat in fotos.php welke weer in ge-include wordt in de index.php.
Het volgende gebruik ik in index.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
| switch (strtolower($_GET['p'])) { case "fotos"; include ('pagina/fotos.php'); break; } |
Iemand die me kan vertellen hoe ik dit moet doen?
[ Voor 5% gewijzigd door Vinze op 16-06-2009 18:47 ]