HDD check tooltje

Pagina: 1
Acties:
  • 410 views

• ItsmeMaikel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-12-2025
Hallo mensen.

Mijn broer heeft een probleem met ze HD!
Tijdens schijfcontrole van partitie D:
van Phase 1/3 bleeft die hangen op 79%
Toen heb ik in veilige modus chkdsk gedaan en in normaale modus toen opnieuw opgestart en nu doet die het wel hij heeft ook de schijfcontrole volledig afgerond. Maar toch vertrouw ik het niet helemaal dus is mijn vraag kent iemand een goed tooltje waarmee ik de hd kan testen of die niet kapot is.

Groeten,

Pinopro

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-02 22:20

Smarron

The bend

Kijk even op de website van de fabrikant van de harde schijf. Elk merk heeft zo'n diagnostische tools om schijven te testen.

offtopic:
Verder is het niet nodig om te groeten op GoT en je zinnen zijn niet helemaal vrij van fouten en heel lang waardoor het wat lastig leest.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
http://ultimatebootcd.com/

Op deze (freeware) cd staan de meeste hd diagnostic tooltjes van de verschillende fabrikanten wel op, naast nog een heleboel andere dingen.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

HD Tune kan ook scannen op bad sectors etc.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-02 23:39

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Beste pinopro aller eerst nog welkom op GoT, graag zou ik je willen wijzen op het fijt dat wij hier een aantal huisregels hanteren. Een daarvan is dat je eerst de FAQ's doorneemt en de GoT search gebruikt alvorens een topic aan te maken.

Tooling om hardeschijven te controleren zijn namelijk terug te vinden in het FAQ van dit subforum (ook van de verscillende fabrikanten) en in vele topics reeds besproken en behoeft geen nieuw topic, aangezien deze informatie met een beetje moeite makkelijk te vinden is gaat dit topic dan ook op slot.

TIP: Het beste is de hardeschijf te testen met de tooling van de fabrikant zelf.

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 16-06-2009 23:59 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.