[HP 530] Juiste geheugen voor uitbreiding??

Pagina: 1
Acties:

• Gydeon
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-02 13:12
Beste mensen,

ik heb hier thuis een HP 530 laptop staan ( 1,73Ghz Processor, 1GB geheugen en 120GB harde schijf ). Hier staat Windows Vista op, maar deze loopt op het moment niet helemaal lekker. Soms laat de snelheid toch nog wat te wensen over, en ik vermoed dat dit voornamelijk aan het geheugen ligt ( worden geen spellen of wat dan ook op gespeeld, dus de videokaart maakt niets uit ).

Nu heb ik op internet gezocht naar nieuwe geheugenmodules, en heb DEZE gevonden. Nu had ik ergens gelezen dat het geheugen maar tot 2GB werd ondersteund, dus zou dit mooi uitkomen.

Een kennis van mij werpt mij laatst echter in de schoot dat zijn laptop 3GB geheugen zou hebben, en het ook allemaal zou gebruiken. Als ik de berichten zo lees, klopt daar in mijn ogen dus geen zak van, maar misschien zijn er mensen die mij of mijn kennis gelijk kunnen geven.

Want in dat geval had ik namelijk ook een 2GB module gevonden voor dezelfde prijs. Deze was zelfs PC6400-800Mhz, dus dat zou nog eens extra mooi uitkomen. Ik denk echter dat die uitbreiding van 1GB beter is, omdat er dan 2 balkjes van 1GB-667Mhz in zitten en dat waarschijnlijk toch het maximale is wat je eruit kan halen.

Als er mensen zijn met advies hierover, dan hoor ik dat graag, want ik wil dit wel zeker weten voordat ik het geheugen aanschaf.

Alvast bedankt.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-02 09:17
Het licht er maar net aan wat het mobo van jou laptop aan kan. Er zijn ook zat laptops met 4 gb te krijgen, dus die kennis van jou heeft helemaal gelijk. Maar dat betekend niet dat jou laptop dat ook zomaar aan kan!

Je kan op de site van HP of in de BIOS vinden of je 1 of 2 sloten hebt op je mobo voor RAM modules en wat voor modules erin moeten (hoeveel Mhz en dergelijke). Afhankelijk daarvan kan je dan bepalen of je 1 module van 2 gb moet hebben of 2 van 1.

ga eerst maar eens op zoek naar wat er nu in je laptop zit.

zat niet goed te lezen. als ik jou was zou ik inderdaad voor 2 x 1GB 667Mhz gaan.

[ Voor 47% gewijzigd door Rupie op 16-06-2009 17:17 ]

Desktop | Server | Laptop

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier : http://www.ec.kingston.co...g/default.asp?referid=415 kan je je typ invullen.
Vul daar het type van je laptop in en kijk wat erin gaat :)

Edit : dit gaat er dus in:
HP/Compaq 530 Notebook

Print this page

Kingston # Description

KTH-ZD8000A/512 512MB 533MHz Module

KTH-ZD8000A/1G 1GB 533MHz Module

KTH-ZD8000B/512 512MB 667MHz Module

KTH-ZD8000B/1G 1GB 667MHz Module

[ Voor 47% gewijzigd door DennusB op 16-06-2009 17:17 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Je kan in die laptop gewoon ieder willekeurig geheugen stoppen hoor, als het maar DDR2 533/667/800mhz so-dimms zijn.
Kingston, Dane, TakeMS, Whitelake, Corsair, allemaal geen probleem.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Timmert schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 17:18:
Je kan in die laptop gewoon ieder willekeurig geheugen stoppen hoor, als het maar DDR2 533/667/800mhz so-dimms zijn.
Kingston, Dane, TakeMS, Whitelake, Corsair, allemaal geen probleem.
De Kingston wizard(zie mijn vorige post) beweert van niet ;)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Gydeon
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-02 13:12
DennusB schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 17:21:
[...]

De Kingston wizard(zie mijn vorige post) beweert van niet ;)
Denk dat het er ook een beetje aan ligt dat het een Kingston Wizard is, en om die reden alleen Kingston geheugen aanraadt ;) :+

Als ik dit zo lees is het verstandig om er 1GB bij te zetten. Als ik dan dezelfde geheugenbalk bij bestel als die er nu in de laptop zit, zou ik dan ook een Dual-Channel situatie kunnen bouwen? Neem aan dat dat ook flinke winst geeft op mijn geheugensnelheid. Denk namelijk dat het het verstandigst is om er meteen eenzelfde geheugenreep in te zetten ( qua productcode ), dan weet ik ook zeker dat het niet fout kan gaan :).

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:03

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica